Gå til innhold

740il e38 "Alpina" - Solgt


740AV
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg også trodde det var bare en plastlist. Så iallfall slik ut i delekatalogen. Men det er faktisk noen solide plast "klumper". Tror de er laget i noe slags varmebestandig plast. De utgjør en slags overgang fra varmeskjoldet over lyddemperne og ut mot fangeren.

Har ikke kjøpt alpina eksos nei, hehe, bare et bilde jeg slengte med :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens arbeid:

Har byttet støtfanger. Har provisorisk montert den fine røde støtfangeren på bilen :wink:

s90p9xfbja77fu60dgga.jpg

Sveiset og slipt endel for å få hullet til å bli bra.

Mener det skal bli rett om jeg får avdekningen til å flukte med kanten på plata innenfor støtfangeren under.

vsfoiihfo0ncm88ozht1.jpg

Sånn ble det da:

18qu0nfflz1j3at1kvgg.jpg

57ekc7lkgt22o9czrnmp.jpg

Her ser dere hvordan avdekningen i tillegg fungerer som slags overgang fra varmeskjoldet over lyddemperen:

zruphkojnv5qvjpywqf6.jpg

ie68xla9k71cqv12wkxm.jpg

Det gjenstår enda litt pussing før jeg vil si meg fornøyd med utskjæringen.

Når den blir 100% kopierer og speilvender den over til andre siden. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Håper det blir bra til slutt ja :D Mye jobb for å få det til. En del prøving og feiling kan en si. Men nå mener jeg at jeg har fått det sånn brukbart til da. Disse utsparingene fra alpina kostet ca. 650kr pr stk. Blir litt mer gjennomført med sånne enn uten.

Når det gjelder eksosen, så er jeg litt usikker på hvordan det blir. Blir sikkert til at jeg utsetter Eisenmann eksosen. Derfor er jeg nå på utkikk etter doble ovale endestusser for påsveising foreløpig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forresten på EU-kontroll med bilen forrige uke. Fikk 2 2er feil:

Oljelekasje og bensinlekasje :( Bensinlekasjen kommer heldigvis bare fra er morknet slangebit inn til bensinfilteret. Så den blir enkel å fikse. Blir vel til at jeg skifter filter med det samme.

Oljelekasjen mener jeg kommer fra pakningen på den nedre bunnpanna. Det skal også være en kurrant sak å fikse. Får vel sjekke oljepumpa og om det er noen løse bolter med det samme :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke dumme de stussene der nei :D koster jo en brøkdel av prisen.. . vet du ca hvor bred utsparinga i fangeren din er da? (bør jo passe litt med endestussene liksom...)

en smal sak å fikse de to feilene høres det ut som da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er di stussene jeg har funnet som er mest lik alpina sine endestusser. Har litt lyst å skaffe origiale alpina b12 5.7 bakpotter da, men jeg vet ikke hvordan det passer til eksossystemet på min bil. Vet at det passer sånn fysisk men.. Og så var det prisen da..

Målte at det var ca 21cm på det breieste i utsparingene. De endestussene som jeg la ut bilde av er 7,2" breie, skulle tilsvare ca. 18cm.

Funnet lyter til deg space-ace, hvis du en gang skal bygge om til facelift :wink:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... K:MEWAX:IT

Syntes bare di var litt stilige. Men du har vel xenon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de lyktene der hadde jo passet perfekt til bilen :D har originalt xeon ja. men er vell bare å kjøpe et ettermonteringskit å sette inn? om det er motorer i lyktene osv da.. .

tror ikke facelift blir første prioritet. blir kanalskjørt og senk først iaff :D

så noen på bimmerforums som hadde montert sotfilm på sine lykter. originale facelift lykter. så meget bra ut

5b04h827zc25lp3z3ewy.jpg

i6gb8nvkpkzzatqr6g0e.jpg

boecmpbf0l020ro1mwrc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...