Gå til innhold

740il e38 "Alpina" - Solgt


740AV
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer Alpina felger til våren på min egen E38 i cosmossvart. Men, veiene i Trøndelag er skikkelig r*va med til dels elendig asfalt...

 

Bruker M-parallels i 18" i dag (standard iom at dette er en ekte Sport utgave) og der er det jo fet gummi med 235/50 og 245/45 henholdsvis.

 

Finnes disse Alpina felgene i 18/19 eller bare i 20 og opp?

 

Utover M-sport understellet med standard kortere fjærer/dempere fra fabrikken er bilen umodifisert mtp høyde/senk.

 

Liker for så vidt komforten jeg har i dag men synes Alpina felgene (i hvert fall på din bil!) ser bra ut.

Vil anbefale deg å gå for 20" med gode dekk i original dim. Er ikke noe å si på komforten da iallefall. M-sport understellet er vel ikke så mye stivere enn originalt kan jeg tenke meg.

Ellers så finnes det Alpina felger i alle dim. opp til 21" Er vel kansje 18" og 20" som er enklest å finne brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er uten tvil den peneste E38'n jeg har sett, og jeg sitter litt på gjerdet om jeg virkelig liker E38 eller ikke! Tror dog at jeg ble skubba ned fra gjerdet nå :)

 

Sikkert en morsom bil det. Lav vekt og kort akselavstand :)

Synes frontlyktene på de er litt snodig jeg. Med standard faceliftfront så hadde den jo vært helt knall :)

 

Her tar du og ganske mange andre feil. Hvertfall E36 og E46 har samme akselavstand på samtlige modeller, inkludert compact modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er uten tvil den peneste E38'n jeg har sett, og jeg sitter litt på gjerdet om jeg virkelig liker E38 eller ikke! Tror dog at jeg ble skubba ned fra gjerdet nå :)

 

 

Her tar du og ganske mange andre feil. Hvertfall E36 og E46 har samme akselavstand på samtlige modeller, inkludert compact modellene.

Stemmer vel det ja. Etter som jeg har hørt er det ikke store vektforskjellen heller.

Takk for fin kommentar forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Ligger 3-4 bilder til av den på "BMW 7 e38"

 

Ligger faktisk 10 bilder av min der, og jeg har ikke sendt dem noen bilder.

 

Fant dette bilde og tenkte med en gang på 740AV's bil;

 

post-62858-0-92668600-1389112316_thumb.j

 

( Si fra om jeg skal fjerne )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bra noen holder tråden i live :)

Artig bilde forresten.

7'ern står for tiden vinterlagret i garasjen. Gleder meg til våren og sommeren kommer :)

Det blir lite med oppdateringer her fremover tror jeg.

Tiden nå om dagen går for det meste med til andre kjøretøy, hus og hytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...