Gå til innhold

740il e38 "Alpina" - Solgt


740AV
 Share

Anbefalte innlegg

Har holdt på med lyktene litt i dag også.

Etter at jeg fant ut at de nye AE'ene måtte monteres bak linsene, bestemte jeg meg for å modifisere litt mere :)

Linsene til nærlysene ga et mere difust lys av AE'ene enn langlyslinsene. Så derfor tok jeg rett og slett bare å flyttet over langlyslinsene til nærlysene.

Iom at det er et hull i nærlyslinsene med en kromring rundt, måtte det bores hull i langlyslinsene.

73mm hullsag var perfekt til jobben :)

Kromringene ble flyttet over og limt fast.

Har skaffet meg noen "delelykter" som jeg skal plukke nye langlyslinser fra.

Gammel nærlyslinse (kromring plukket av)

post-54445-0-66624400-1423750215_thumb.j

Modifisert linse montert i lykt

post-54445-0-96630100-1423750305_thumb.j

Mangler fjernlyslinse

post-54445-0-12802500-1423750391_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

post-54445-0-41378000-1425375181_thumb.j

post-54445-0-38496500-1425375266_thumb.j

post-54445-0-90432000-1425375317_thumb.j

Vanskelig å ta bilde av led AE. Blir mest bare uklare bilder. Men det ser veldig bra ut i virkeligheten :)

AE'ene er koblet slik at de dimmes ned litt når nærlysene er på.

Vurderer å gjøre noe med eksosen etterhvert. Vil ha litt mere lyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, supersport fra gs. Gs lagerfører andre endestusser enn koed mener jeg og huske.

Fornøyd med lyden egentlig.buldrer litt mye når den er kald men ellers er det fin lyd. Ikke noe spesiel resonans inni bilen

Såvidt jeg husker :P lenge siden jeg har kjørt den nå.

den er forresten laget for å henge under fangeren trur jeg, så jeg kortet bare inn festene. Passformen ellers var fin, passet rett oppi hullene i fangeren og ble rett/symetrisk også:)

Bare å komme bortom en dag så skal du få høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bilde ga meg frysninger. Er så utrolig flott denne bilen. Mer perfekt front skal man lete evig etter.  :smoking:

Tusen takk for fine ord :)

Stemmer det, supersport fra gs. Gs lagerfører andre endestusser enn koed mener jeg og huske.

Fornøyd med lyden egentlig.buldrer litt mye når den er kald men ellers er det fin lyd. Ikke noe spesiel resonans inni bilen

Såvidt jeg husker :P lenge siden jeg har kjørt den nå.

den er forresten laget for å henge under fangeren trur jeg, så jeg kortet bare inn festene. Passformen ellers var fin, passet rett oppi hullene i fangeren og ble rett/symetrisk også:)

Bare å komme bortom en dag så skal du få høre :)

Høres bra ut :)

Lurer på å bestille med 4x90 endestusser. Hvis jeg blir missfornøyd med utseende, så kapper jeg av stussene og sveiser på nye :P

Stussene jeg har idag er ovale 90x75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir sikkert ikke dumt det nei : )  trur jeg har 76mm om jeg ikke husker feil.  fant en video jeg tok i fjor.  dårlig kvalitet men... 

 

http://i823.photobucket.com/albums/zz157/space-ace_photo/th_IMG_0945_zps5b598800.mp4

 

 

fått noen pris på eksos da?  trur jeg kjøpte min for 4k på tilbud på gs.   mye for penga sammenlignet med eisenmann og supersprint osv iallefall :) 

Endret av space-ace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det gamle eksosen din da? :)

4k er en veldig bra pris d ja. Billigeste jeg fant var 500€ på ebay.de. Så kommer det vel noe moms og avgifter oppå der igjen..

GS selger 4x76 til 8600kr, Koed har 4x70 til 6800kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur det skal være ny-eksosen. litt usikker, er så dårlig kvalitet :P 

 

parts and retards skaffer også ser jeg.  har lest varierte tilbakemeldinger om de her innpå men.. . 

 

http://www.partsandretards.no/eksos-og-tilbehor/eksos/supersport/bmw/7-serie-e38/rustfri-eksospotte_1

 

de leverer alle stussene iallefall.  så har de vell 10% bimmersrabatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligner på det gamle du hadde med skarpe kanter og rett kappet, ikke skrå. Supersport pottene dine har vel avrunnede kanter og skrå?

Den prisen til Parts&retards tror jeg ikke stemmer. Ser delenummeret kommer fra potta som blir levert til e32. De bruker ikke å ligge så langt unna GS på pris. Tipper prisen egentlig er det dobbelte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...