740AV Skrevet Mai 17, 2013 Forfatter Skrevet Mai 17, 2013 Gratulerer med dagen alle sammen! Liten update på bilen: Senkesett og alpinafelger godkjent i vognkort (forhåpentligvis)! Var på visning med bilen på biltilsynet igår, og alt gikk ganske greit. Eneste, var at han kontrolløren jeg hadde måtte ha en annen kontrollør til å se over papirene/sakene før endelig godkjenning fant sted Men han så ingen grunn til at jeg ikke skulle få bilen godkjent. Ellers så begynner jeg å bli ferdig med Larzon felgene, bare noe polering igjen. Dekk er kommet i hus også.
Jørgen Lie Skrevet Mai 17, 2013 Skrevet Mai 17, 2013 Gratulerer med dagen! Hvilken kontrollør er det som ikke klarer å ta egne valg da? Fikk du ikke med midlertidig lappe på at felger og senk er godkjent i vognkort??
740AV Skrevet Mai 17, 2013 Forfatter Skrevet Mai 17, 2013 Fikk med kontrollseddelen der det står at senkesett er godkjent og der det står nye/alternative felg-dekk dimmensjoner. Og så fikk jeg et midlertidig vognkort. Hadde Kofoed som kontrollør.
Jørgen Lie Skrevet Mai 17, 2013 Skrevet Mai 17, 2013 Men da er nå vel alt i orden Samme som jeg fikk på senkesettet også det.!
740AV Skrevet Mai 17, 2013 Forfatter Skrevet Mai 17, 2013 Ja regner med alt er i orden Kofoed sa ikke så veldig mye under kontrollen. Ikke den mest snakkesalige typen kansje.
Jørgen Lie Skrevet Mai 17, 2013 Skrevet Mai 17, 2013 Hehe, fant vel ikke noe å klage på da Gundersen var i kjempeform da jeg var der med E30`n. God tone å prating hele tiden og alt mulig. Morsomt når det går så fint Spørs hvor forferdelig fornøyd de hadde vært med bilen pr i dag
Robin L Skrevet Mai 18, 2013 Skrevet Mai 18, 2013 perfekt høyde det der ja : ) var det den høyden du godkjente? hvis ikke, hva fikk du godkjent og hva har du nå fra hjulbue-nav ? : ). vurderer sterkt supersport når feriepengene kommer
740AV Skrevet Mai 19, 2013 Forfatter Skrevet Mai 19, 2013 Takker Fikk godkjent senkesettet med avstand hjulbue - nav 37 cmforran og 34cm bak. Jeg missforsto det som stod i TüV papirene da jeg justerte høyden på bilen før hjulstillingskontroll og visning på BT. Det stod oppgitt en minsteavstand fra nedre fjærskål og ned til festebolt for demper. Jeg tolket det sånn at det skulle måles fra underkant av fjærskål og ned til bolthodet på festebolt. Men Kofoed på BT sa det var fra anleggsflata på fjærskåla og ned til bolten. Dermed kunne bilen i teorien vært nesten 2cm lavere på visningen og det hadde blitt godkjent. MEN.. da hadde det blitt for trangt mellom dekk og fjærbein, iallefall forran, og da hadde jeg ikke fått senkesettet godkjent sammen med alpinafelgene. Minstekravet var 10mm avstand mellom hjul og fjærbein sa Kofoed, og det hadde jeg. På bildet har jeg justert ned ca. 2cm. Så lavt kan man justere Supersport Black evolution og få det godkjent. Har ennå 2 - 3 cm å gå på. Måtte på med spacere forran
Steinhar Skrevet Mai 19, 2013 Skrevet Mai 19, 2013 E38 er flotte biler, og din er ikke ett unntak! Prøver å få en på gårdsplassen selv Km på denne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå