Gå til innhold

740il e38 "Alpina" - Solgt


740AV
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Gratulerer med dagen alle sammen! :D

Liten update på bilen:

Senkesett og alpinafelger godkjent i vognkort (forhåpentligvis)! :D

Var på visning med bilen på biltilsynet igår, og alt gikk ganske greit. Eneste, var at han kontrolløren jeg hadde måtte ha en annen kontrollør til å se over papirene/sakene før endelig godkjenning fant sted :-k Men han så ingen grunn til at jeg ikke skulle få bilen godkjent.

Ellers så begynner jeg å bli ferdig med Larzon felgene, bare noe polering igjen.

Dekk er kommet i hus også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, fant vel ikke noe å klage på da ;) Gundersen var i kjempeform da jeg var der med E30`n. God tone å prating hele tiden og alt mulig. Morsomt når det går så fint :) Spørs hvor forferdelig fornøyd de hadde vært med bilen pr i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :D

Fikk godkjent senkesettet med avstand hjulbue - nav 37 cmforran og 34cm bak. Jeg missforsto det som stod i TüV papirene da jeg justerte høyden på bilen før hjulstillingskontroll og visning på BT. Det stod oppgitt en minsteavstand fra nedre fjærskål og ned til festebolt for demper.

Jeg tolket det sånn at det skulle måles fra underkant av fjærskål og ned til bolthodet på festebolt. Men Kofoed på BT sa det var fra anleggsflata på fjærskåla og ned til bolten. Dermed kunne bilen i teorien vært nesten 2cm lavere på visningen og det hadde blitt godkjent.

MEN.. da hadde det blitt for trangt mellom dekk og fjærbein, iallefall forran, og da hadde jeg ikke fått senkesettet godkjent sammen med alpinafelgene. Minstekravet var 10mm avstand mellom hjul og fjærbein sa Kofoed, og det hadde jeg.

På bildet har jeg justert ned ca. 2cm. Så lavt kan man justere Supersport Black evolution og få det godkjent.

Har ennå 2 - 3 cm å gå på.

Måtte på med spacere forran :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...