Gå til innhold

740il e38 "Alpina" - Solgt


740AV
 Share

Anbefalte innlegg

Ja du må opp med dekselet over airbagen, og så må du ta ut selve airbagen etterpå. Dekselet sitter men ett plastklips, tror det var på høyresiden, som må brytes av. Bruk et eller annet bredt og flatt til å bryte opp med :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel dette som er "sub-kassen" til E38 (?), så om du ellers har alle høyttalerne i dørene så er det vel tilstrekkelig med fulltone fra før vil jeg tro? Jeg ville prøvd med noen bass-elementer som Space også foreslår her :)

Eller har du noe kraftigere bass i bagasjerommet fra før kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel dette som er "sub-kassen" til E38 (?), så om du ellers har alle høyttalerne i dørene så er det vel tilstrekkelig med fulltone fra før vil jeg tro? Jeg ville prøvd med noen bass-elementer som Space også foreslår her :)

Eller har du noe kraftigere bass i bagasjerommet fra før kanskje? :)

Stemmer det ja.

Jeg har det aller simpleste originale anlegget i bilen min. Totalt 6 høytalere mener jeg, og alle er forsynt direkte fra radiomodulen ikke noe forsterker.

I bakdørene er det fulltone høytalere. I fordørene er mellomtone/bass midt på døra og diskant i øvre del.

"Bassplankens" originale høytalere i dsp systemet er iallefall ikke noe å skryte av. Så om det er noe vits i å ha rene basshøytalere der er jeg usikker på. Tror ikke det blir allverdens til trøkk med 4 x 5,25" høytalere uansett.

Har ikke noen basskasse i bagasjerommet ennå, men det blir sikkert etterhvert. Tror det er bedre for bassen sin del.

Jeg hadde dsp system i 730'n jeg hadde, og der kobla jeg faktisk bare bort "bassplanken" og monterte en 10" aktiv sub i bagasjerommet. Det funka greit nok.

Jeg stemmer for 4x Focal 5ws subber. ;)

Hmm.. Hva koster noe sånt, og hvor får man tak i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: De koster "bare" 2200kr pr. stk. hos bassbrothers.no

Får se hva jeg kommer til å gjøre. Høytalerne kan monteres etter at hattehyllen er kommet på plass. Lurer på å skaffe meg et par Blaupunkt THA 475 PnP forsterkere etterhvert også. 1 til originalanlegget og 1 til "bassplanken" kansje. :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har forsterker fra før skjønner jeg at du vil ha litt mere fulltone også ja. Jeg har forsterker på mine høyttalere, og det spiller faktisk såpass greit i kombinasjon med en 12" RF i bagasjerommet at jeg ikke bryr meg om å bytte elementene som sitter i bilen originalt. Sammanligna med Trd sin 730i uten forsterker, og selv om BMW sin originale forsterker ikke er rare greiene, så er det hvertfall stor forskjell med og uten :wink:

Høres ut som en god plan å benytte Blaupunkt sitt PnP-system :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mye å skryte av anlegget jeg har i dag iallefall. Lurer på om det er samme type høytalere i e38'ne med forsterker og de uten? Vet du om du har du diskanter i øvre del av bakdørene 635csi? Jeg har bare noen blindlokk der, som ser ut som om det skulle være diskanthøytalere der.

Lurer på å bare skaffe meg noen fulltone høytalere å ha i "planken" der bake. Blir ikke store bassopplevelsen av 5.25" element alikevell tror jeg.

Håper noen PnP forsterkere vil gi litt mere futt da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...