Rannem Skrevet Desember 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2009 Joda, men for min del hadde de 50000 opp til den hvite m3'n absolutt vært verdt det å få sitte på riktig side av bilen + var ikke u-strøken den heller Sant nok, men den er ikke orginal! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Desember 6, 2009 Share Skrevet Desember 6, 2009 True that, men om den virker skikkelig bygget..så er ikke det ett kjempeproblem i mine øyne. Kan jo være en "grei" fordel å kunne forsikre den - helt lovlig - som en 318is da Var jo pen den britiske m3'n og foresten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rannem Skrevet Desember 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2009 True that, men om den virker skikkelig bygget..så er ikke det ett kjempeproblem i mine øyne.Kan jo være en "grei" fordel å kunne forsikre den - helt lovlig - som en 318is da Var jo pen den britiske m3'n og foresten Ja, greit med billig forsikring. Men kræsjer man får man bare verdien til en 318is.. Lite gunstig spør du meg En ombygd M3 kan være vell så god som en orginal, men man har jo ingen garanti på at den er riktig bygget. Er jo greit nok at BT har godkjent den og at det meste da skal være i orden. Hender jo at små ting som ikke stemmer kan gi store problemer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bushnell Skrevet Desember 7, 2009 Share Skrevet Desember 7, 2009 mulig det er litt dumt spørsmål, men hvis en kjøper den hvite det er snakk på her, kan man da velge om en vil forsikre den som 318 is eller m3 eller må den forsikres som 318is? og dermed ikke verdt mer om det skulle skje noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Desember 7, 2009 Share Skrevet Desember 7, 2009 Kommer an på hvilket selskap du har, men de fleste lar deg velge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rannem Skrevet Desember 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2009 mulig det er litt dumt spørsmål, men hvis en kjøper den hvite det er snakk på her, kan man da velge om en vil forsikre den som 318 is eller m3 eller må den forsikres som 318is? og dermed ikke verdt mer om det skulle skje noe.. Ja, som regel kan du velge. Men det er jo lite lurt å forsikre denne som 318 is. Taper jo 150 000 kr hvis du kræsjer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Desember 7, 2009 Share Skrevet Desember 7, 2009 De pengene du sparer på å kjøpe bilen i England taper du nok rimelig kjapt når du selger den igjen. Tror det er svært lite gunstig. Jeg ville også mye heller kjøpt en pen ombygd bil, slik som den det er linket til. Og før du eventuelt gjør noe ut av planene ville jeg forsikret meg om at du faktisk får registrert den uten problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet Desember 7, 2009 Share Skrevet Desember 7, 2009 Som 18-åring i Oslo må du nok regne med minimum 20000+ i forsikring pr år for en org bil. I tillegg kommer trackingsystemet. Vedlikeholdet er også mye dyrere på en m3. Det er ikke bare innkjøpet av en bil som koster dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rannem Skrevet Desember 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2009 ":o972665g]De pengene du sparer på å kjøpe bilen i England taper du nok rimelig kjapt når du selger den igjen. Tror det er svært lite gunstig.Jeg ville også mye heller kjøpt en pen ombygd bil, slik som den det er linket til. Og før du eventuelt gjør noe ut av planene ville jeg forsikret meg om at du faktisk får registrert den uten problemer. Taper og taper.. Tror nok jeg skal klare å selge en orginal høyrestyrt M3 for 150 000,- Er alltid noen som er ute etter billigere varianter. Ombygd bil er fint det, men 60 000 ekstra er mye penger når man ikke har planer om lån. Derfor jeg ser etter billigere muligheter. Ja, stor fordel å vite om den faktisk kan registreres. I førsteomgang hadde jeg nok bare hatt prøveskilter på en slik bil. Tatt den ut på finværsdager og turer på våler, skogen o.l. Og deretter kanskje vurdert å betale engangsavgift. Denne synker jo for hvert år som går Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rannem Skrevet Desember 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2009 Som 18-åring i Oslo må du nok regne med minimum 20000+ i forsikring pr år for en org bil. I tillegg kommer trackingsystemet. Vedlikeholdet er også mye dyrere på en m3. Det er ikke bare innkjøpet av en bil som koster dessverre. Blir jo helt klart uaktuelt å forsikre denne på meg selv! Må sette en slik forsikring på pappa tenker jeg. Hadde jeg fått tilbud på 20 000 i året på denne hadde jeg slått til med en gang! Gjensidige skal ha rundt 30 000 for 318is på meg med delkasko. Så kasko på M3 havner vel fort på rundt 100 000 på meg selv tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet Desember 7, 2009 Share Skrevet Desember 7, 2009 Som 18-åring i Oslo må du nok regne med minimum 20000+ i forsikring pr år for en org bil. I tillegg kommer trackingsystemet. Vedlikeholdet er også mye dyrere på en m3. Det er ikke bare innkjøpet av en bil som koster dessverre. Blir jo helt klart uaktuelt å forsikre denne på meg selv! Må sette en slik forsikring på pappa tenker jeg. Hadde jeg fått tilbud på 20 000 i året på denne hadde jeg slått til med en gang! Gjensidige skal ha rundt 30 000 for 318is på meg med delkasko. Så kasko på M3 havner vel fort på rundt 100 000 på meg selv tror jeg... Regna ikke med at du skulle ha den på deg selv, det er dyrt uansett. Jeg sjekka selv for ca 4 år siden da jeg bodde i Oslo. Fører 24år, 70% bonus, 8000 egenandel, kasko, 8000km havna jeg på 18000 i året hos gjensidige. Uansett var poenget mitt at det ikke er bare innkjøpet av bilen som koster flesk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Desember 7, 2009 Share Skrevet Desember 7, 2009 Jeg har truffet han bård en gang (som selger den hvite ombygde) Han drev på her inne under "bård" før. Da jeg lurte på hvordan jeg skulle koble ledningsnettet i e30en opp mot b30en kjørte han ut til meg, helt gratis- for å se litt på og fortelle meg framgangsmåten. Virket som en utrolig hyggelig og seriøs fyr,- så jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter om å kjøpe en ombygd m3 av han.. Men hvis du har så lyst på m3, og ikke har tenkt å forsikre den som en heller, hvorfor kjøper du ikke en billig 318is, og en engelsk m3 også sette over deler og motor selv? Evt får noen med kunnskap og bukk til å hjelpe deg litt på vei? Det må da være det billigste alternativet? Evt kjøre 318is til Polen og få dem til å gjøre jobben.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rannem Skrevet Desember 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2009 Jeg har truffet han bård en gang (som selger den hvite ombygde) Han drev på her inne under "bård" før. Da jeg lurte på hvordan jeg skulle koble ledningsnettet i e30en opp mot b30en kjørte han ut til meg, helt gratis- for å se litt på og fortelle meg framgangsmåten. Virket som en utrolig hyggelig og seriøs fyr,- så jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter om å kjøpe en ombygd m3 av han..Men hvis du har så lyst på m3, og ikke har tenkt å forsikre den som en heller, hvorfor kjøper du ikke en billig 318is, og en engelsk m3 også sette over deler og motor selv? Evt får noen med kunnskap og bukk til å hjelpe deg litt på vei? Det må da være det billigste alternativet? Evt kjøre 318is til Polen og få dem til å gjøre jobben.. Tviler ikke på at bygget hans er godt gjennomført. Har også fått inntrykk av at han har gjort en seriøs jobb med bilen. Skal jeg ha M3 skal denne selvfølgelig forsikres som en! Slik jeg ser det, er det ikke verdt å "spare" penger på å forsikre den som 318is. Kjipt hvis uhellet først er ute og en plutselig har tapt drøye 150 000. Listepris på 318is ligger jo milevis unna M3. Så å få igjen forsikringspremien på 318is istedenfor M3 er lite kult.. Derfor er det helt uaktuelt for min del å spare penger på det punktet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rannem Skrevet Desember 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2009 [Regna ikke med at du skulle ha den på deg selv, det er dyrt uansett. Jeg sjekka selv for ca 4 år siden da jeg bodde i Oslo. Fører 24år, 70% bonus, 8000 egenandel, kasko, 8000km havna jeg på 18000 i året hos gjensidige. Uansett var poenget mitt at det ikke er bare innkjøpet av bilen som koster flesk. Nei, går jo ikke å forsikre biler med over 120 hk som 18-åring i Oslo dessverre.. Er fult klar over alle andre utgifter ved en slik bil. Forsikring, service, drivstoff o.l. Så dette ligger alltid i baktankene mine Hvis jeg skal oppnå M3 drømmen blir det nok ikke å betale en evt engangsavgift med det første. Skal jeg ha M3 i løpet av det kommende året så blir det nok en høyrestyrt fra Storbritania til ca 50 laken. Da blir denne brukt på finværsdager samt vålerdagene og evt skogen. Kommer da til å bruke prøveskilt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Desember 8, 2009 Share Skrevet Desember 8, 2009 Husk da å sjekke litt rundt reglene for bruk av prøveskilt også. Tror ikke det er helt uproblematisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå