Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, det er det ikke Fredrik. Det er allerede nesten ikke dødsulykker her i landet - og fokuset på fart er bare tåpelig. Fartskontroller på 4-felts motorvei med 100-sone? Jadda...

Jeg er helt oppgitt av hvordan veiene har blitt ellers. Nå er det stort sett forbikjøringsforbud overalt, og køene hoper seg opp bak en eller annen fjomp på søndagstur. Men den dagen all trafikk bare står bom stille og ingen kommer noen vei har man jo oppnåd målet med null drepte i trafikken.

Skrevet

lattelig dette, dem skal sikkert bare fylle på statskassa etter årets julebord i politiet! virker jo som dem tror dem redder verden av å gi folk bøter og slik! blir sikkert enda mindre dødsulykker når tallet allerede er rundt 0???

skal ta å råne meg en tur med bimmern søråver, å teste litt fart, se hvor langt måleren til UP greier å henge med, vet dem sliter med å sikte om man har 300 eller mer :lol: så har dem noe bedre en nye lasere å skrive om

Skrevet
Nei, det er det ikke Fredrik. Det er allerede nesten ikke dødsulykker her i landet - og fokuset på fart er bare tåpelig. Fartskontroller på 4-felts motorvei med 100-sone? Jadda...

Dette er jo helt logisk nisse. En representant for satans vegvesen har jo uttalt at nordmenn ikke kan håndtere hastigheter over 100km/t, og da er det jo sånn :P

Skrevet

skal ta å råne meg en tur med bimmern søråver, å teste litt fart, se hvor langt måleren til UP greier å henge med, vet dem sliter med å sikte om man har 300 eller mer :lol: så har dem noe bedre en nye lasere å skrive om

Tipper ikke du er like kul når du punkterer i nærmere 300 km/t på offentlig vei å drar med deg 3-4 andre biler...

Er ikke rart ugdommen har dårlig rykte med slike uttalelser..

Skrevet

jeg punkterte i overkant av 200 på motorvegen, men merket det nesten ikke på bilen :)

jeg merka at det vibrerte enn dek, så jeg bremsa ned og stoppa på shell, da jeg gikk ut stinka det svidd gummi og dekket var helt flatt :D

dette var venstre bakhjul, 18" med 30 265 dekk på en e39 523ia

hadde en av fremhjulene ryki så hadde selvsagt saken vert annerledes :P

Skrevet

Jeg synes denne artikkelen var helt grei. Litt kjipt å bli dømt som råner ut ifra bilmerket, men annet kan man egentlig ikke forvente fra en del journalister. Synes også det er greit at de foretar en del fartskontroller, men jeg forstår heller ikke helt hvorfor de gjør det på norges beste veier hvis målet er å redusere dødsulykker. Det er vel disse veiene som har lavest ulykkesprosent? De står der pga. det er der trafikken er størst og de kan ta flest personer. Liker derimot fiskemetoden dems da de står og overvåker og kjører etter de som skiller seg ut med agressiv kjøring. Det betyr at vanlige trafikanter som følger strømmen slipper forelegg selv om de kjører kanskje 10 over.

Skrevet

Den fiskingen kan diskuteres.. Det er ikke sjelden at jeg opplever å spotte politibiler på fisking i Bergensområdet. Hvorfor "fisker" de bare på motorveiene hvor de færreste kjører FORT i forhold til forholdene? Jeg syns det generelt sett det er mer risiko forbundet med å ligge i 70 i 50sonen, enn 100 i 80sonen.. Dessuten er det de færreste ulykkene på motorveiene som skyldes høy fart..(150-160kmt++)

Dessuten er det ofte at denne "fiskingen" bare skal gjøre det å ta biler gøyere, ettersom de da kan ha en politijakt etterpå. Hvor politiet gjerne venter 10sek fra bilen har passert, til de kjører etter- da med blålys og sirene, med klampen i bånn opp i 130-140 selvom bilen i utgangspunktet bare kjørte i 100.. Dette gjelder spesielt ved utkjøringen etter Lyderhorn mot Bergen, og på begge sider av Sjølinjen. Hvor veien er såpass strak og bred- at det er tilsvarende forhold som på Østlandets 100soner.. De redder liv.. jadda..

De har jo også spesialtrening i å fange opp biler uten gyldig forsikring og stjålede skilter..

Men jeg likte "at han gikk til finalen i kvitt eller dobbelt, så å bruke kikkert på jobb ikke var et uvant redskap" noe som egentlig betyr at han bruker dagene til å se på fugler.. :P

Skrevet
"vi vet vi redder liv"... javel?

så man redder liv når man tar en som kjører i 120 i 100-sona?

får bare gratulere Norges innavl nok en gang.. er helt utrolig at det er mulig

ja selvfølgelig redder de liv. pengene går jo til statskassa. og de pengene sendet til afrika der en sulten stakkar får mat. syns de kunne foret de sultene her først da men. er nok av folk som trenger penger vel så mye som andre land.

jeg har også punktert i høy fart. hadde 160 og venstre fremhul gikk. bilen dro bare mye tyngre. og den dro litt til siden når jeg bremset. ikke noe problem å kontrolere bilen. jeg skjønnet ikke hva som var feil før jeg fikk stoppet og sett etter jeg.

Skrevet

Legg merke til at det ikke er med en eneste bmw i dette innslaget men et par audier og de vanlige norske familiebilene som ford mondeo og volvo stasj.

Men poenget er vel at de "redder liv" ved å stoppe de som kjører 110 i 90 sone på motorvei med god standard :roll:

Skal vedde på at også disse gutta gasser på litt ekstra for å komme forbi vogntoget før tofeltsen slutter en gang i ny og ned :wink:

Skrevet
Legg merke til at det ikke er med en eneste bmw i dette innslaget men et par audier og de vanlige norske familiebilene som ford mondeo og volvo stasj.

Men poenget er vel at de "redder liv" ved å stoppe de som kjører 110 i 90 sone på motorvei med god standard :roll:

Skal vedde på at også disse gutta gasser på litt ekstra for å komme forbi vogntoget før tofeltsen slutter en gang i ny og ned :wink:

vell dem har nokk klart å lure med en e38 :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...