Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hva menes egentlig med "større enn Passat"?? Viss eg skal bytte ut min gamle varebil og kjøpe meg ny,f.eks MB Vito e.l,skal denne opp i pris også pga dens fysiske str???

Er jo tydelig at de sliter med å finne påskudd for nye avgifter på bilparken :roll:

"...... Og vi skal opprettholde provenyet på bilavgiftene. Men jo bedre teknologien blir, desto mer krevende blir det å kreve inn penger, sier Micaelsen til avisen.

Det betyr innstramminger og økte avgifter."

"Teknologirådet, som har satt sammen en ekspertgruppe som har sett nærmere på miljø- og bilavgifter, mener det må utredes flere måter å avgiftsbelegge bilbruken på. En mulighet er å innføre GPS-overvåking av bilbruken, slik det er foreslått i Nederland."

Og eg hørte nettopp at Jagland er null-skatteyter...hva med å hente en slant derifra i første rekke?!? :evil:

Slutt å kast bort penger på PR U-hjelp og annet unødvendig utenlandsk sløsing(regnskogen trenger vi ikke redde alene :roll: ),så hadde en hatt meir penger her heime!

Snakk om bortforklaringer...

Skrevet

De politikerene som sier det skal bli mer skatt på bil vet ikke hvordan det er å ha bil. De tar busss/tog/trikk til jobben hver dag og unngår køen hver eneste dag inn til byen. Hjelper ikke å sette opp skatten på bil hvis man vil ha folk til å ta kollektiv trafikk når prisen på kollektiv er sky høy :)

Skrevet

Så nå er det plutselig negativt at folk kjøper miljøvennlige biler? :roll:

Ang. kollektiv er det håpløst for mange. Hadde brukt 1 time og 50kr en vei til jobb i buss. Da er det bedre med 10min og 1L bensin...

Skrevet

Vurderer selv å dra nedover for så å lage ett helvete foran stortinget, fullføre dagen med å sette fyr på bilen foran galehuset....

Snart tilbake på 1950-tallet......

Skrevet
De politikerene som sier det skal bli mer skatt på bil vet ikke hvordan det er å ha bil. De tar busss/tog/trikk til jobben hver dag og unngår køen hver eneste dag inn til byen. Hjelper ikke å sette opp skatten på bil hvis man vil ha folk til å ta kollektiv trafikk når prisen på kollektiv er sky høy :)

Her tar vi ikke kollektivt nei ;) hehe

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/klima ... tid=599238

Skrevet
Vurderer selv å dra nedover for så å lage ett helvete foran stortinget, fullføre dagen med å sette fyr på bilen foran galehuset....

Snart tilbake på 1950-tallet......

Men horfor gjør vi ikke det? Ikke nødvendigvis sette fyr på biler foran stortinget, men aksjonerer? NAF, med sitt store medlemstall, burde ha gjort dette for lengs, men de er som nordmenn flest - tiltaksløse og passive. Dere kan si hva dere vil om organisasjoner som Rød Ungdom og Sosialistisk Ungdom, Greenpeace osv, men de GJØR noe! Bare se på den oppslutningen de hadde under demonstasjonene når President Obama var i Oslo! Det vekker oppsikt og gir innsikt hvis det bare er gjort skikkelig!

Jeg er meget villig til å kjøre opp Karl Johans gate og aksjonere for at NÅ MÅ DET VÆRE NOK! Men jeg er redd for at jeg blir den eneste som tør å ytre min mening til en større gruppe en et nettforum.

Skrevet

Nå har jeg fått nok! Jeg har aldri interessert meg spesielt for politikk men jeg skal stemme arbeiderpartiet og co bort fra alt som heter makt ved neste valg.

Det som overasker meg mest er hvor dum de får seg selv til å framstå- Støtter oppstart av biodiesel fabrikk for å være flinke miljøbevisste helter som skal redde verden. Så finner de ut at folk faktisk går bort fra bensin som har 5-6 kr avgift per liter til avgiftsfri bio drivstoff. Plutselig taper de jo penger, så derfor finner de ut at de skal sette på avgift der å

Og for ikke å snakke om avgifter på nybil som det er snakk om her. Bilprodusenter bruker enorme summer på forskning for å redusere co2 og generelt drivstoff-forbruk slik at de kan være konkuransedyktige. All ære til BMW som presser utslipp og forbruk ned uten at det går på kostnad av effekt og kjøreopplevelse. Men igjen, med en gang de maktsyke folka i regjeringen vår finner ut at de taper penger på at vi blir mer miljøvennelige så finner de på ufattelige dårlige unnskyldninger til å plyndre den vanlige nordmann for penger.

Mye bra som er skrevet her, og vet at innlegget her kansje ble litt ut av kontekst i forhold til resten som er skrevet men måtte få det ut da jeg ble så fly forbanna når jeg leste VG'en isted. Trøster meg med at jeg IKKE stemte arbeiderpartiet.

Skrevet
Kjøp veteranbil! ;)

Forsiktig med å oppfordre til det, går mange nok over til veteran gtar det vel ikke lange tiden før de finner på en eller annen avgift for å kreve penger der også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...