Fredrik Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 Før i tiden da ingen hadde hadde interesse for dieselbiler kostet en liter diesel svært lite i forhold til en liter bensin. Jeg kjøpte min første dieselbil i 1997 og da var andelen av personbiler med dieselmotor under 10% av den norske vognparken. En liter diesel kostet rundt 3,60 kroner mot litt over 6 kroner for en liter bensin. Jeg var iallefall for en periode på et par-tre år svært lykkelig over kombinasjonen en sterk dieselmotor og en pris på under 4 kroner for en liter diesel. Dessverre ble vi hurtig flere som hadde interesse for de moderne dieselbilene... og prisen for en liter diesel steg relativt raskt mot nye høyder. Slik virker markedet og etterspørselen... man må hele tiden være på forkant av markedet - og staten.
gaasen Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 Starta gruppe på facebook! http://www.facebook.com/groups/edit.php ... 5183047568 Gruppa hette: NEI TIL ENDA HØYERE BILAVGIFTER!!!
Clerion Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 Folk må snart skjønne at Norge alene ikke kan redde hele verden..... Vi utgjør en fluedritt i en skog på 100 mål.
Fredrik Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 Clerion skrev: Folk må snart skjønne at Norge alene ikke kan redde hele verden.....Vi utgjør en fluedritt i en skog på 100 mål. Nei... dette er jeg ikke enig i... vi utgjør en kukake i en skog på 100 mål...
Hansh Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 E36Cab1 skrev: Hva menes egentlig med "større enn Passat"?? Viss eg skal bytte ut min gamle varebil og kjøpe meg ny,f.eks MB Vito e.l,skal denne opp i pris også pga dens fysiske str???Er jo tydelig at de sliter med å finne påskudd for nye avgifter på bilparken "...... Og vi skal opprettholde provenyet på bilavgiftene. Men jo bedre teknologien blir, desto mer krevende blir det å kreve inn penger, sier Micaelsen til avisen. Det betyr innstramminger og økte avgifter." "Teknologirådet, som har satt sammen en ekspertgruppe som har sett nærmere på miljø- og bilavgifter, mener det må utredes flere måter å avgiftsbelegge bilbruken på. En mulighet er å innføre GPS-overvåking av bilbruken, slik det er foreslått i Nederland." Og eg hørte nettopp at Jagland er null-skatteyter...hva med å hente en slant derifra i første rekke?!? Slutt å kast bort penger på PR U-hjelp og annet unødvendig utenlandsk sløsing(regnskogen trenger vi ikke redde alene ),så hadde en hatt meir penger her heime! Snakk om bortforklaringer... Siden du først nevner regnskog kan jeg legge til vår kjære selvgode norske stat ser ut til å kun prøve å putte penger i regnskog på en mest mulig synlig måte, slik at folk ikke skal huske like lett på all oljen vi pumper opp osv. Tiltakene de støtter går fra lite effektive til direkte ødeleggende for regnskogen. At de nå vil skjerpe bilavgiftene kom vel ellers ikke som en overraskelse på noen? Skinner jo nok en gang ganske tydelig igjennom at de ikke ønsker redusert bilbruk i Norge, men heller stadig nye unskyldninger for å lure enda mer penger ut av oss bilister. Hvor har de tenkt å ta pengene fra hvis alle slutter å kjøpe og kjøre bil på dagen? eller gradvis de neste 5 årene? Sier jo her tydelig at de trengs for at andre deler av samfunnet skal gå rundt.
Hansh Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 Fredrik skrev: Før i tiden da ingen hadde hadde interesse for dieselbiler kostet en liter diesel svært lite i forhold til en liter bensin. Jeg kjøpte min første dieselbil i 1997 og da var andelen av personbiler med dieselmotor under 10% av den norske vognparken. En liter diesel kostet rundt 3,60 kroner mot litt over 6 kroner for en liter bensin. Jeg var iallefall for en periode på et par-tre år svært lykkelig over kombinasjonen en sterk dieselmotor og en pris på under 4 kroner for en liter diesel. Dessverre ble vi hurtig flere som hadde interesse for de moderne dieselbilene... og prisen for en liter diesel steg relativt raskt mot nye høyder. Slik virker markedet og etterspørselen... man må hele tiden være på forkant av markedet - og staten. Det var samme år som jeg fikk min første båt, og tror bensinen lå ihvertfall rundt kr. 10/liter? Sommeren året etter var den ihvertfall helt oppe i ca. kr. 13/liter på den lokale marinaen..
karsten Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 vi får begynne med attentat mot disse som lager reglene... må bare skaffe en svær nok "gunner" Og appropo NAF de tør ikke gjøre noe for da får de ikke mere penger av staten.
karsten Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 Hansh skrev: Fredrik skrev: Før i tiden da ingen hadde hadde interesse for dieselbiler kostet en liter diesel svært lite i forhold til en liter bensin. Jeg kjøpte min første dieselbil i 1997 og da var andelen av personbiler med dieselmotor under 10% av den norske vognparken. En liter diesel kostet rundt 3,60 kroner mot litt over 6 kroner for en liter bensin. Jeg var iallefall for en periode på et par-tre år svært lykkelig over kombinasjonen en sterk dieselmotor og en pris på under 4 kroner for en liter diesel. Dessverre ble vi hurtig flere som hadde interesse for de moderne dieselbilene... og prisen for en liter diesel steg relativt raskt mot nye høyder. Slik virker markedet og etterspørselen... man må hele tiden være på forkant av markedet - og staten. Det var samme år som jeg fikk min første båt, og tror bensinen lå ihvertfall rundt kr. 10/liter? Sommeren året etter var den ihvertfall helt oppe i ca. kr. 13/liter på den lokale marinaen.. Ja, og hvorfor skal vi betale "vei" avgift på bensinen vi kjøper på marinaen.
Leadfoot Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 Er ikke den avgiften vi har på bil allerede en type luksusskatt? Siden vi ikke har noe bilindustri i Norge er det jo ikke proteksjonisme eller noe sånt. Å ha en ekstra luksusskatt på "store" biler blir jo helt bak mål. Kan ikke skjønne med de inntektene vi har fra olje at det skal være så viktig å tyne det norske folk for et par slanter til... Kanskje hvis staten brukte pengene vi allerede betaler til noe fornuftig så ville vi ikke vært så fiendtlig innstilt!
Clerion Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 Fredrik skrev: Clerion skrev: Folk må snart skjønne at Norge alene ikke kan redde hele verden.....Vi utgjør en fluedritt i en skog på 100 mål. Nei... dette er jeg ikke enig i... vi utgjør en kukake i en skog på 100 mål... Okei da, men fra en kalv isåfall
Just-turbodiesel Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 Selvsagt lavmål fra myndighetene as usual.. jeg er lett med på tutekonsert og pumpe værstinganlegget mitt på fullt i Karl Johan.. lurer på hva Stoltenberg lurer når jeg vrenger opp med svensktoppar i timesvis forbi Stortinget, hahah.... JO mer avgifter, JO mere svart arbeid verre enn det er det ikke.. de sparker seg selv i leggen.
oddis Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 Hva med å begynne å skattelegge FLYtrafikk og BÅTtrafikk? Det er svært svært få aktiviteter som er mer luksuspreget en nettopp det. Jeg vrir meg i frustrasjon, og enkelte ganger raseri over hvor latterlig billig det er å fly og bruke fritidsmotorbåt i forhold til hvor stor faktor det er av unødvendighet. I 2009 har jeg kjørt rekordlite bil som følge av økonomisk intensivering på andre prosjekter, og ENDA merker jeg det betraktelig i positivt retning i kroner og øre som følge av nedkutting på nesten all form for unødig bilkjøring. Men livet er fader meg ikke mye stas med så liten aktivitet, men det er hårda bud om man vil få til noe skikkelig bilprosjekt. Dere må forstå en ting omkring den norske stat: De skal gå i overskudd. Staten SKAL gå i overskudd. Normalt skulle man tro de skulle gå i 0. De tar simpelten penger der de føler det er enkelst å få tak i, nemlig hvor Ola og Kari Nordmann MÅ bruke pengene sine (transport). Staten er en hyklersk institusjon, de lager et system som de kan melke, og når det er tomt stenger de det gamle og lager et nytt. De sa alle skulle kjøpe dieselbiler, så etterpå skrudde de opp dieselavgiften, alle måtte betale høyere dieselpris. Så begynte jappingen med biodiesel, flere store næringsaktører investerte i bilpark som kunne takle dette, og avgiften ble satt på plass igjen. Så begynner diverse representanter fra SV og AP å dukke opp på TV skjermen og fordømme bilbransjen fordi de er en gjeng med sutrekopper og sier "det er alltids sutring fra den kanten, så de tar vi ikke så seriøst". Sannheten er vel at bilbransjen har gjort enorme framskritt de siste årene, og har vist enorm velvilje til å utvikle (teknisk sett) utrolige systemer til drivstoffbesparing og lave utslipp! Og hvem er det som sutrer igjen? Idag er det ok å ha inntil 122hk i bilen din (se avgifsberegningen) samt en velvoksen VW Passat (fint vi allerede har en sånn da). At man legger ned lensmannskontor, lokale bedrifter må nedlegges som følge av utfasing til tilbakestående bedrifter ledet av staten som f.eks ASVO.) Helt arbeidsføre mennesker mister sitt grunnlag til fordel for 75% større arbeidskraft til 50% av samme kostnad (tilbakestående arbeidskraft som blir utnyttet). Stenge døra helt for videre asylsøkere er også på tide, samt en stor revidering av straffeloven. Bygg arbeidsleire og sett folkene i arbeid for den norske stat. Bruk de så til å ta tak i alle små problemene som alltid koster så mye å gjøre her i Norge. Minstepensjon er også en stor problem i dag, med tanke på hvor mange nye landsmenn vi inviterer over en lav sko mens våre gamle landsmenn blir stuet bort i en krok på nødbluss. Jeg forstår ikke hva folk ser i slik vanstyre vi har idag. Ingenting fungerer snart. NAV er en institusjon som hvis den hadde ligget i USA forlengst hadde ligget brakk som følge av milliardsøksmål. De ansvarlige burde blitt satt et visst sted. Hva så med infrastruktur som er plattformen for all næringsvirksomhet? Katastrofe. Hva så med kriminalitetsbølgen? Den tar aldri slutt? Hvor er politiet? De er ute på motorveien og hanker inn mennesker på vei hjem fra jobb i 110 i 100 sona. Noen med AP øyne må gjerne opplyse meg om hvorfor vi har det så fantastisk. Jeg ser kun at kløften mellom fattige og rike blir større og større, og at nordmenn blir mer og mer skjøvet til side i eget land. Vi får vel nyte den siste snurten av velstand før kineserne og russerne kommer seg ut av hengemyra og begynner å bruke bensin og diesel. At vi har gale politikere som Erik Solheim i København til å lede en gruppe i klimaspørsmålet er ikke annet enn en risiko for rikets sikkerhet!.
mAZE Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 Er så enig så enig, Oddis.... Det blir bare verre og verre her i landet, og dette slutter garantert ikke før vi faktisk får noen andre til å overta styringa. For de som tar over, får umulig gjort det verre enn de tullingene som driver nå. Blir bare forbanna. Både på de ufatterlige avgiftene og den tullete innvandringspolitikken.
Hawkon88 Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 Et glimrende innlegg oddis!! "oddis for president" Jeg kommer til å bidra med bil i eventuelle demonstrasjoner. Noen som har peiling på hvordan andre bilforum reagerer på disse artikklene? Vedrørende demonstrasjoner: Enten må vi være mange nok, til at politiet ikke klarer å følge opp de sosiale problemene, noe som er lite sannsynlig ettersom folk generelt sett har for mye frykt for sammenstøt med politiet i sammenheng med hvor mye denne saken betyr for dem, så jeg ser egentlig for meg at det blir type "lovlig" opprør som blir tema her. Ikke tutekonsert, men hvis vi klarer å mobilisere nok kjøretøy til kjør sakte organisasjoner... Skal ikke mer enn en bil i hvert felt inn/ut av de største byene i første gir- samtidig som vi har skaffet en oppslutning i media på forhånd- slik at vi når tydelig fram med budskapet. 745ia, tutekonserter og 100biler med anlegget på fullt ødelegger bare budskapet da det ikke er rånekulturen vi ønsker å fremme..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå