Gå til innhold

er man pliktig til og møte en utreder fra forsikring

urgem3
 Share

Anbefalte innlegg

Har forsikringen noen grunn til å tro at dette er forsøk på svindel?

Kan du forklare litt om hva som skjedde?

Er det særlig lurt om han begynner å forklare saken her, mens den er under utredning. Det er et offentlig forum, og skal ikke se bort ifra at utredere og andre "folk" kanskje finner frem til opplysninger her som de kan bruke mot han etterpå.

Hva er problemet hviss han har rent mel i posen? Hviss det er svindel inne i bildet er det nok ikke så lurt nei :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du vært ute for et uhell så har du vært ute for et uhell..enkelt og greit..så fremst det ikke er snakk om ekstrem fart eller mistanke om fyllekjøring etc..du har kjørt alene og har ingen vitner for/imot deg..så mulig det er for og få helt klarhet i hva som har skjedd..

men som sagt..har du rent mel i posen har du ikke noe og frykte..sier du nei til dette kan de fleste tolke det negativt i forhold til renheten på melet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i tillegg alminnelig praksis i Norge at ved mistanke om forsikringssvindel praktiserer domstolene såkalt omvendt bevisbyrde... dvs. at du må bevise din uskyld for ikke å tape en evt. rettsak mot forsikringsselskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alså, glir du av veien med eller uten vilje, skal jo full kasko dekke skader, hva kan være svindel med det? jo, ingenting mener nå jeg da.

en ulykke er og blir ulykke.

Det er det jo evt. opp til forsikringsselskapet å mene noe om... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alså, glir du av veien med eller uten vilje, skal jo full kasko dekke skader, hva kan være svindel med det? jo, ingenting mener nå jeg da.

en ulykke er og blir ulykke.

Det er vel ikke en ulykke/et uhell hvis man gjorde det med vilje?

Dessuten er det nettopp dette som er forsikringssvindel- da en ser åpning får å ha en personlig gevinst av en ulykke. Hva om både jeg og en kompiss ønsker å få oppigjen lakkert deler av bilen? I tilfelle er det bare å arrangere et krasj- hvor en av oss bryter feks vikeplikten, og vi er borti hverandre, for å få oppigjen lakkert 2stk bilsider for prisen av egenandel og et eventuellt kaskotap. Slik ER ulovlig.

Jeg ville uansett forholdt meg til utreder og svar på spørsmålene skriftlig, kortest mulig- for å ha gjennomtenkte svar, gjerne med en advokat til stede. Slik kan en også i ettertid ha 100% kontroll på hva som ble "sagt"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo men hvordan kan en ulykke med kasko forsikra bil være svindel?? når de dekkes uansett hvem sin shyld det er:p

Problemet er jo hva som er skyld i ulykken. Om det er med vilje, eller kjøring i beruset tilstand f.eks, eller at bilen ikke er i forskriftsmessig stand osv osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo men hvordan kan en ulykke med kasko forsikra bil være svindel?? når de dekkes uansett hvem sin shyld det er:p

Hvis forsikringsselskapene er i tvil hvorvidt det handler om svindel... og de ikke ønsker å belyse uhellet i en evt. rettsal... velger de et av to: regress eller delt skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...