Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Men så plutselig kommer det en koreaner som i mine øyne ser mye bedre ut...

http://www.klikk.no/motor/bil/article494339.ece

Tipper denne vil selge noen biler neste år.

Bare det faktum at de nå også "stjeler" navn (IX) og design elementer ifra premium produsenter (BMW) gjør at jeg spyr bare jeg tenker tanken på slike merker.

All kred er blåst bort!

Driftsikkert, å jada, vanskelig med 3 generasjon av alt.

:roll:

Bilen kan være grei i seg selv, men uten noen å tegne/herme etter hadde de ikke klart å lage en dritt, det er jeg sikker på.

Skulle vært saksøkt i hue og ræva!

At de vil selge noen biler neste år, definitivt.

Ola Norman er veldig spenstig i sitt bilvalg...

:?

Jeg tar heller bussen, enn å kjøre Hyundai og dets like.

:twisted:

Du mener det er mer spenstig å velge en x1, rav4 eller Outlander?

Jeg har heldigvis veldig små skylapper, så jeg kan kjøre hva som helst uten å tenke på hva slags merke som står i grillen. Og det er jeg jammen glad for :D

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg har heldigvis veldig små skylapper, så jeg kan kjøre hva som helst uten å tenke på hva slags merke som står i grillen. Og det er jeg jammen glad for :D

jeg kjørte på med litt ironi her, men jeg står for det jeg sa.

Selvsagt er det i mine øyne et bedre valg å kjøpe/kjøre en BMW fremfor Kia eller Hyundai.

Dette er et BMW forum ikke sant?

Og jeg er forøvrig glad jeg har skylapper, men tiltross for dette føler jeg at jeg fremdeles kan tenke og velge rett - for meg.

:D

La meg gi deg en annen utfordring mht orginalt og ikke, ville du kjøpt en Kina Iphone look alike?

Argumentene er de samme og med likt resultat.

:wink:

Skrevet

jeg kjørte på med litt ironi her, men jeg står for det jeg sa.

Selvsagt er det i mine øyne et bedre valg å kjøpe/kjøre en BMW fremfor Kia eller Hyundai.

Dette er et BMW forum ikke sant?

Og jeg er forøvrig glad jeg har skylapper, men tiltross for dette føler jeg at jeg fremdeles kan tenke og velge rett - for meg.

:D

La meg gi deg en annen utfordring mht orginalt og ikke, ville du kjøpt en Kina Iphone look alike?

Argumentene er de samme og med likt resultat.

Om jeg likte utseendet og viste at kvaliteten var bra og den fylte mine behov. Ja, hvorfor ikke?

Dog, jeg ser ikke sammenligningen.

Forøvrig så påpekte jeg bare at den nye suven til Hyundai ser veldig bra ut. Hva hvert enkelt annet individ mener er selvfølgelig en smakssak.

Skrevet

Senest igår leste jeg en artikkel i Vi Menn om den nye Hyundai SUV'en ix55, som vi sikkert kan regne som en "X5-wannabe", mens ix35 kan regnes som en "X3-wannabe".

Konklusjonen var vel at dette sikkert er "gode" biler, til japser å være, prisen tilsier at de er i premium-segmentet, men kvalitetsfølelsen tilsier noe annet! ;)

Japsebil er japsebil uansett pris og modell.

Og hvem betaler ca 900.000,- +++ for en

hyundai?

Bmw X1 derimot er skikkelig lekker, hos den lokale forhandleren står det en xdrive 20d og den er skamlekker! :D

Har ikke rotet meg til å prøvekjøre en enda, men det får vel stå på ønskelista til jul, eller lista over nyttårsforsett! ;) hehe

Skrevet
Senest igår leste jeg en artikkel i Vi Menn om den nye Hyundai SUV'en ix55, som vi sikkert kan regne som en "X5-wannabe", mens ix35 kan regnes som en "X3-wannabe".

Konklusjonen var vel at dette sikkert er "gode" biler, til japser å være, prisen tilsier at de er i premium-segmentet, men kvalitetsfølelsen tilsier noe annet! ;)

Japsebil er japsebil uansett pris og modell.

Og hvem betaler ca 900.000,- +++ for en

hyundai?

Bmw X1 derimot er skikkelig lekker, hos den lokale forhandleren står det en xdrive 20d og den er skamlekker! :D

Har ikke rotet meg til å prøvekjøre en enda, men det får vel stå på ønskelista til jul, eller lista over nyttårsforsett! ;) hehe

Dette tyder på at du ikke har veldig mye oversikt. Kommentaren om japsebil sier vel egentlig det meste, men ok...

iX55 er en bil som i utgangspunktet er produsert for USA. Hvorfor de til slutt tok den til Europa er for meg en gåte, for den er utvilsomt konstruert og designet for nettopp Amerika. Stor og tung med relativt høyt utslipp, og ikke veldig moderne i designet. Den er heller ikke "ny" siden den har vært solgt under navnet Veracruz i usa i 2 år. Dog er den faktisk "billig" i forhold til f.eks X5, men det er før den blir rammet av norske avgifter.

iX35 er en helt annen historie skal du se. Designet i Europa, produseres i Europa.. hvilket betyr mye mer fokus på nemlig europeisk designspråk og motorer med lavt utslipp.

Tipper en ix35 med toliters diesel, 184hk/380nm, 4wd og automat vil ha et utslipp på rett over 160g/km, og dermed komme under 500.000,- med det meste av utstyret på plass. Da får man med 5års garanti med fri kjørelengde, noe som tilsier at de har tro på produktet sitt.

Nå er ikke suv noe for meg uansett, så personlig utgår både ix35 og x1,x3 osv... Men jeg er som sagt såpass bilinteresert at jeg uten å bry meg om hva andre mener (inkludert vi menn) kan si hva jeg mener er pene biler eller ikke. Og det er jeg fortsatt glad for :D

Skrevet

Hyundai er og blir, for meg, et japsemerke! ;) Da jeg så interiørbildene av disse asia-SUV'ene fikk jeg samme følelse som jeg fikk i min første bil, nemlig en Hyundai Accent! ;)

Selvfølgelig er disse SUV'ene et stort steg fra min første bil, men til syvende og sist er det samme produsent, og produsenten er fra asia.

For meg vil aldri asiatiske biler ses på høyde med de tyske! Punktum finale!

Skrevet
Dette er sikkert en veldig kurrant konebil :)

Passer vel best til det :)

Ja helt enig! :) Tenk så rått når gubben kjører X5, så kommer kona i X1. Sønnen i huset kjører selvfølgelig 120I cab :wink:

det er overhode ikke rått, det er bare skremmende!

x1 og bilene du nevner er og forblir fatalt stygge biler, som ikke er verdt 50 000 engang.. helt utrolig at folk kan betale over den summen for så stygge biler, men men.. GODT vi er forskjellige :D

Skrevet

Interiøret i X1 er skikkelig fint. Den jeg sjekket ut hadde beige sportskinn, så den var jo litt mer påkostet enn standard.

Det var tøft med detaljer som at gulvmattene er svarte med beige søm rundt, detaljer i ryggen i stolen som tok igjen dashbordet osv. Rett og slett skikkelig gjennomført.

Skrevet

Ja helt enig! :) Tenk så rått når gubben kjører X5, så kommer kona i X1. Sønnen i huset kjører selvfølgelig 120I cab :wink:

x1 og bilene du nevner er og forblir fatalt stygge biler, som ikke er verdt 50 000 engang.. helt utrolig at folk kan betale over den summen for så stygge biler, men men.. GODT vi er forskjellige :D

Faren kjører X-taxi w124 300td moren kjører taunus 2.3 og sønnen 242 med b23 og Ft motor?

Så bor de på landet, destillerer sin egen sprit. Lørdagen går med til gul mix, råning og lottokuppong?

Skrevet
":2r3bkwki]Interiøret i X1 er skikkelig fint. Den jeg sjekket ut hadde beige sportskinn, så den var jo litt mer påkostet enn standard.

Det var tøft med detaljer som at gulvmattene er svarte med beige søm rundt, detaljer i ryggen i stolen som tok igjen dashbordet osv. Rett og slett skikkelig gjennomført.

Jeg har bare såvidt vært i nye X1, men fikk da et intrykk av at interiøret er veldig plastikk. Bilen hadde sort skinn og Satinsilber matt lister. Men det bar preg av å være billig synes jeg. Hadde forventet meg mer. Den nye Z4'en har i mine øyne et mer ekslusivt interiør som virker mer påkostet. Og jeg synes X1 fortjener tilsvarende.

Skrevet
Faren kjører X-taxi w124 300td moren kjører taunus 2.3 og sønnen 242 med b23 og Ft motor?

Så bor de på landet, destillerer sin egen sprit. Lørdagen går med til gul mix, råning og lottokuppong?

:lol:

Fantastisk.

Skrevet

lett!! :wink: ikke alle som vil ende livet sitt i mislykkede biler, det er livet altfor kort til og pengene for mye verdt til.

Skrevet
Om jeg likte utseendet og viste at kvaliteten var bra og den fylte mine behov. Ja, hvorfor ikke?

Dog, jeg ser ikke sammenligningen.

Forøvrig så påpekte jeg bare at den nye suven til Hyundai ser veldig bra ut. Hva hvert enkelt annet individ mener er selvfølgelig en smakssak

Kinakopien til Iphone ja.

Utseendet ville isåfall vært nøyaktig som Iphone, navnet ville vel være Ibone eller noe slikt.

Innholdet ville lignet - men opplevelsen ville vært totalt forskjellig...

Og det er det jeg vil frem til Espen.

Du betaler for et merke som selger på driftsikkerhet, stjeler design elementer og navn, og får en helt ok bil som kjører på det jevne.

Lite kreativt og spennende spør du meg.

For du nevnte i en bisetning at dette merke stolte såvidt på sitt egen kvalitet at de kjører med gode garantier ikke sant?

Hvis de er så sikre på eget produkt, hvorfor ikke ha mer selvtillit og heller lage sitt eget design språk og navn.

Men det er vel ikke filosofien til Korea gutta, se bare på Samsung og andre brands derfra.

Ikke faen om en kopi produsent skal få spenna mine.

8)

Men ja, de begynner å se mindre og mindre kjipe ut btw.

For meg hjelper det ikke.

Men det visste vi vel begge.

Det viktigste er at vi begge er happy med det vi ratter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...