NoName Skrevet Desember 16, 2009 Share Skrevet Desember 16, 2009 Hei ! Noen som har litt info angåande hva dei brukte som understell her ? eller kas forandringer dei gjor på desse bilene ? Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Desember 16, 2009 Share Skrevet Desember 16, 2009 Hartge H27 er basert på 325 understell iallefall. Yngvejos her på forumet godkjente sin e30 med 325 undestell Du finner en del papirer til venstre i margen på http://www.e30.de/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoName Skrevet Desember 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2009 Denne kom med 207hk ? Så det vil si at hartge bremsene passer på 325 fjørbein ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Desember 17, 2009 Share Skrevet Desember 17, 2009 Denne har 207hk ja, og hartge bremser er det samme som 325. For å si det enkelt: 325 og Hartge H27 har identisk understell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoName Skrevet Desember 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2009 hum. hvordan blir det da når eg skal til bt og visse min e30 med m52b28 ? vil dei eller BMW godkjenne dette da ? Veit du om ei side der dette står på papiret ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 hum. hvordan blir det da når eg skal til bt og visse min e30 med m52b28 ? vil dei eller BMW godkjenne dette da ? Veit du om ei side der dette står på papiret ? Papirene finner du her. http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f00642.htm Her er søknaden jeg brukte for å godkjenne 2,7 liter med 205hk i en ellers original 325i. Søknad om ombygging.Jeg søker herved om tillatelse til å bygge om min 1989 BMW 325i SR***** til Hartge H-27. BMW 325i er førstegangsregistrert i 1989, men den er produsert 15/02-1988. Den ble levert fra fabrikk uten katalysator, og i vognkortet står det "Unntatt fra US-89". Hartge H27 motoren er fra 1987, og er også levert uten katalysator, den har den nye typen motronic innsprøytningen som finnes i 1988 325i. 1987 Hartge H27 motoren er med andre ord identisk med 1988 Hartge H27 motor. Når Hartge bygde bilen, var 325i utgangspunktet, og det som ble endret var: Stempel. Råder. Veiv. Kam. Grenrør. Disse modifikasjonene gav motoren 205hk og 268nm. De ble levert med originale 325i bremser og understell. Dermed skal det holde at jeg bruker originale bremser. Understellet mitt er forbedret med senkefjærer og sportsdempere. Det er også montert større dekk/felg enn bilen ble levert med originalt, for å forbedre veigrepet. Dette er allerede godkjent i vognkortet. Vedlagt er TÜV-dokumentasjon på ombyggingen jeg skal foreta. Mvh Yngvejos Etterpå måtte jeg vise bilen hos bmw og få bekreftet at det var 325 understell og bremser og at motoren var blitt byttet til en 2,7. Du greier gjerne å bruke de samme papirene for å overbevise dem om at en e30 tåler m50b28. Ikke gjør søknaden for komplisert. (Feks modifisering av motorfester, innkorting av mellomaksling etc.) Vekt på m50 vs m20 kan gjerne være lurt å ta med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoName Skrevet Desember 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2009 Sweet! Eg har sendt i søknad og har fått denne godkjent. Men sånn eg har forstått det så måtte eg ha M3 e30 understell. Men da har eg misforstått.. Han på bt skreiv så og sei søknaden til meg. Eg skreiv bare at eg skulle bytte understell til noe som har stått på en bil med meir eller samme hk.. Takker så hjertlig for hjelpen og god jul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoName Skrevet Desember 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2009 En ting til, kan eg vise desse papirene på tysk ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 En ting til, kan eg vise desse papirene på tysk ? Jeg gav dem papirene på tysk. De spurte riktignok om jeg kunne tysk og kunne fortelle dem hva som sto da jeg viste bilen, men det gikk greit. Men de har lov til å kreve papirer på et Nordisk språk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoName Skrevet Desember 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2009 Okei.. BMW eller BT som vil ha det ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 Noen godtar det og noen godtar ikke. Så det spørs litt hvem du treffer på. Jeg har også lyst å godkjenne E30 med M52B28 motor, men B28 har 280nm og papirene der til Hartge er 268nm. Derfor ble jeg i stuss om det går. Det enkleste er vel bare å høre med biltilsynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoName Skrevet Desember 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2009 Ja, trur nok det ja.. Eg får ta turen på mandag og høre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoName Skrevet Desember 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2009 men veit dere hvordan det er å godkjenne uorginale bremse på med tuv papir ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karsten Skrevet Desember 20, 2009 Share Skrevet Desember 20, 2009 bare lurer på om det er noen som vet om det finnes noen sånne sider/papirer for e21 også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoName Skrevet Januar 3, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2010 men veit dere hvordan det er å godkjenne uorginale bremser med tuv papir ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå