Gå til innhold

Prisvurdering M5

drunken'
 Share

Anbefalte innlegg

nei di gunnleif linket til er di orginale turbinfelgene som kom på 3,6litern, di andre kom når 3,8litern kom. men selve felgen er akkurat lik. det er bare dekslet som er forskjellig! det skal også nevnes at grunnen til turbinen er at det skal avkjøle bremsene, og den første typen skal ha best virkning. selv liker jeg begge felgene.

ang prisvureringen så er det svert stor prisforskjell iforhold hvordan standen på bilen er. den olje lekasjen du nevnte ville jeg vert skeptisk til, s38 er ingen billig motor og mekke på om noe er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker uansett de felgene som står på! ;)

Nei, skjønner at folk er skeptisk til oljelekkasje.. Men når jeg kom får å se på den hadde den stått rolig siden i vår, og da var det bare to små oljeflekker på gulvet på størrelse med to erter. Trenger ikke å være så ille det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida, men har dere funnet ut hvor lekasjen er da? og hvordan er bilen iht rust? anbefaler og sjekke over understellet før du kjøper, da e34 har en uvane og spise foringer. blir fort noen tusen for og bytte understellet også, men slike ting er enkle og fikse ift rust da..

men ellers vil jeg anbefale e34 m5, morsome biler med god kjørekomfor. noe dyr og reparere motoren har jeg funnet ut, men det skulle jo bare mangle når den har den effekten den har. kan ikke samenlignes med en toyota rullator... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som har bilen nå er mekanikker, og han har sjekka alt. Men fant ikke hvor det kom ifra!

Den er veldig bra iht rust! Finnes ikke rust på karosseri, bare ett par steinsprang som jeg har funnet.

Understellet virker bra, og han har byttet mye i framstilling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig, så var jeg sikker på at DETTE er "turbines".

DSC00760.jpg

Men DETTE er hva som er bak. At eikene er så "små" som mulig, for at mer luft skal komme til bremsene, og kjøle de ned ;) Og disse "turbines" er ikke lette å stjele, da de er festa med bolter eller lignende på baksiden. Mener jeg på. Syntes turbines er utrolig fett jeg da.

turbin2.jpg

De andre M5 felgene er originale M5 felger, rett og slett.

"Throwing Stars" som de ble kalt.

Korrekt meg om jeg tar feil, men dette har jeg hørt av m5 eiere og m3 eiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det blir en liten avsporing dette.

Men bilen denne topicen handler om har "throwing stars" kapsler. Felgene har ikke noe eget navn, men de er smidde alufelger.

Throwing stars kapsler:

9.png

Turbin kapsler:

8.png

Felgene er de samme så man kan bruke både throwing stars og turbin kapsler på felgene. Det ble også levert to forskjellige dim på bakfelgene.

8x17" ET20 og 9x17" ET22, begge passer med begge kapslene.

Personelig liker jeg alle variantene (turbin, throwing og uten kapsler). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig, så var jeg sikker på at DETTE er "turbines".

DSC00760.jpg

Men DETTE er hva som er bak. At eikene er så "små" som mulig, for at mer luft skal komme til bremsene, og kjøle de ned ;) Og disse "turbines" er ikke lette å stjele, da de er festa med bolter eller lignende på baksiden. Mener jeg på. Syntes turbines er utrolig fett jeg da.

turbin2.jpg

De andre M5 felgene er originale M5 felger, rett og slett.

"Throwing Stars" som de ble kalt.

Korrekt meg om jeg tar feil, men dette har jeg hørt av m5 eiere og m3 eiere.

Riktig det Martin :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...