Farrukh M Skrevet Desember 22, 2009 Skrevet Desember 22, 2009 Skal du ha en bil som du skal beholde lenge så se etter stand. har kjørt M50B25 og automat over 500000 uten noen problem, alt er avhengi av hvor ofte man bytter olje,hvilken olje,ikke gir på før motor ha nådd drifts temp..osv. ER EKSTREM FORNØYD MED BMW DRIVERK. Har kjørt (voldtatt) bmw 520D M-tech 2007/2008 mod i taxi og den holder seg veldi bra.. var overleggen på disel forbruk.
Just-turbodiesel Skrevet Desember 22, 2009 Skrevet Desember 22, 2009 Ja det skal være sikkert, jeg solgte min trofaste Volvo 740 Turbo for 2 uker siden. Det er en 1986 modell rulla 390000km på original motor og original turbo. Kjempebil. Skuddsikker. Jeg har noen venner som kjører rallycross og der er det som kjent endel Volvo men flere av de skryter uhemmet av Bmw sine motorer, det blir jo brukt endel Volvo Evo og Køhler og selv om det knapt kan kalles en Volvo motor så blir de åpna og overhalt etter noen titalls løp men de som kjører Bmw ser ut til å ha en mye mer holdbar motor som går løp etter løp uten å skru. De bruker jo også BMW Getrag girkasser i Volvo 240. hahaha, hvis du trur at BMW-motorene er originale i rallycross så tar du sannelig feil, det er akkurat like modifisert som volvo-motorene. BMW-motorene er de som ryker først, bare hør med Terje Morstad som er raskeste BMW i supernasjonal, to komplette motoroverhalinger på et år. Mens volvo-motorene holder meget bra.
Hyggmaister Skrevet Desember 22, 2009 Skrevet Desember 22, 2009 Ett tips ved kjøp av biler med høy km-stand, kan være å sjekke opp i antall eiere. Trenger ikke nødvendigvis være slik, men en bil som på 10 år har hatt 10 eiere, vil jeg tro har blitt dårligere holdt enn en som har tatt vare på den selv i 10 år, så eierhistorikk kan ha litt å si Sjekk nøye bilens generelle tilstand foran km-standen, og du kan gjøre ett kupp. Kjøp den billigste og den som har gått lengst uten å sjekke stand, og du kjøper fort ei sur katte i silosekk.
Fredrik Skrevet Desember 22, 2009 Skrevet Desember 22, 2009 Ett tips ved kjøp av biler med høy km-stand, kan være å sjekke opp i antall eiere. Trenger ikke nødvendigvis være slik, men en bil som på 10 år har hatt 10 eiere, vil jeg tro har blitt dårligere holdt enn en som har tatt vare på den selv i 10 år, så eierhistorikk kan ha litt å si Absolutt og dette er uten tvil et meget godt tips.
H_Vatn Skrevet Desember 22, 2009 Skrevet Desember 22, 2009 e28 518i en jeg hadde var gått 270000 fungerte fint mens jeg hadde den. min nåværende bruksbil e28 524td er gått over 500000. tidligere eier sa km stand ikke hadde telt på ei stund når han kjøpte den. selve bilen er i grei stand må bytte noen foringer osv men det burde man jo regne med vell?
316 Skrevet Desember 22, 2009 Skrevet Desember 22, 2009 Synes du må regne med det og kanskje litt til da bilen har ruslet 500 000 ja...
Mexos Skrevet Desember 22, 2009 Skrevet Desember 22, 2009 jeg synes det er like viktig å se på forrige eier som bilen egentlig. Km stand er kun 1 tall. Det eneste som gjør at jeg bryr meg om kmstand er videresalget.
///MoePower Skrevet Desember 22, 2009 Skrevet Desember 22, 2009 Jeg bruker ikke å prioritere km-stand så høyt når jeg kjøper bil, jeg tar meg heller en god kikk på bilen og ser på lav km-stand som en bonus om man er så heldig at man får det med på kjøpet. Men om en bil har rullet langt og/eller begynner å dra på årene ville jeg uansett vært litt ekstra oppmerksom ved kjøp av bil. Hadde i såfall brukt litt mer tid enn vanlig på å inspisere drivverk, understell, rustangrep osv for å slippe å risikere å ha kjøpt katta i sekken. Det ville jo være surt å kjøpe bruktbil fordi den virket bra der og da til tross for høy km-stand og etter et halvt års tid dukker det opp både det ene og det andre som krever utbedring som følge av slitasje. Det blir fort dyrt om man ikke kan skru selv og må sette bilen på verksted hver gang det dukker opp små filleting man kunne ha vært spart for. I en del tilfeller kan det faktisk lønne seg å koste på litt mer penger og kjøpe seg et bedre eksemplar enn å prøve å spare noen få tusenlapper på å kjøpe en bil med små defekter/slitasje, ettersom at det veldig ofte blir dyrere enn man tror å fikse. Det ene drar ofte med seg det andre når man først går igang og plutselig dukker det opp en rekke uforutsettelser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå