Robin L Skrevet Desember 23, 2009 Skrevet Desember 23, 2009 min e38 730ia bruker ca. 0,9 på langkjøring. klarte 0.86 en gang men da kjørte jeg meget rolig, kun i fartsgrensen uten forbikjøringer og med cruisekontroll. gir man på litt blir det fort over literen og. dette er da målinger på kjørekomputeren. på bykjøring bruker min ca 1,4. men merker at den bruker endel mer nå så som det er kaldt ute (mye kaldkjøring til jobb osv) er nok som sakt at det er andre ting man bør tenke på når man kjøper en slik bil. delene er dyre på e38..
viplash Skrevet Desember 23, 2009 Skrevet Desember 23, 2009 Space-Ace; og målingene på kjørekomputeren din trenger ikke være riktige. For de kjørekomputerene der må stilles inn i forhold til dekk dim osv osv. Gjorde selv det på den jeg hadde. Før jeg gjorde det, så brukte min 0.4 på mila. hehe..
Robin L Skrevet Desember 23, 2009 Skrevet Desember 23, 2009 Space-Ace; og målingene på kjørekomputeren din trenger ikke være riktige. For de kjørekomputerene der må stilles inn i forhold til dekk dim osv osv. Gjorde selv det på den jeg hadde. Før jeg gjorde det, så brukte min 0.4 på mila. hehe.. såppas? vet du hvordan man kalibrerer komputeren eller? da må jeg måle den med fylling neste gang jeg skal på tur!!
viplash Skrevet Desember 23, 2009 Skrevet Desember 23, 2009 Space-ace: jeg fikk dette gjort av noen som kunne det. Jeg mener jeg har lest om det på nettet engang. Jeg kan se om jeg finner noe om det noen sted til deg
viplash Skrevet Desember 23, 2009 Skrevet Desember 23, 2009 Det står noe om det her: http://www.meeknet.co.uk/E32/E32_OBC_Unlock.htm Har ikke lest så nøye, men fikk med meg: "Setting Correction Factor for OBC Fuel Consumption" Så det beste er nok og måle ved måling, og justere der i forhold til hva som er korrekt ut i fra din måling. Så vil du nok få en annen måling med kjørekomputeren også
Wolfeh Skrevet Desember 23, 2009 Skrevet Desember 23, 2009 Les manualen som følger med bilen Der står det MYE nyttig. Satt å leste igjennom den mens jeg ventet på noen på flyplassen. Utrolig mye snedig som du ikke hadde trodd du hadde før du leser den blekka. Garantert verdt å lese om du er intressert i bilen din
Lars89 Skrevet Desember 24, 2009 Skrevet Desember 24, 2009 Les denne før evt kjøp. E38 er ikke akkurat gratis å eie http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E38/
Eirik Viste Skrevet Desember 24, 2009 Skrevet Desember 24, 2009 Angående forbruk med V8 motor er det ofte store forskjeller. Min mekaniker i Tyskland kan kjøre sin E34 540ia rett rundt literen med henger på ca 2 tonn på Autobahn. Han kjører hardt ellers, og bruker mellom 1,2 og 1,3 på mila. Har selv lånt bilen hans og transportert en motor på henger og brukte 1 liter. Bilen hans ser shabby ut, men er utrolig gunstig å kjøre med. Men kjørecomputeren kan jo lyve. Da jeg hadde min E32 730ia og kjørte hjem fra Tyskland brukte jeg 0,85 i ca 140 km/t. Med en gang jeg kjørte på norske veier fikk jeg den ikke under literen på mila. 7 serien er billigst i drift mellom 120 til 160 km/t på motorvei på 7 seriene som jeg har hatt. Jeg regnet ut forbruket etter triptelleren og antall liter som ble etterfylt. En annen 540 eier i Sandnes sier hans bil er rimelig i drift og rundt 1,2 på blandet kjøring. Jeg har selv kjørt min 740 der den ikke går skikkelig, og den er dyr med 1.5 til 1.8 på mila. I alle fall E32 740ia med aut ligger i veldig lavt turtall. Tror det er 2.500 omdr i 160 km/t. En 320 E36 ligger på 3.000 omdr i 100 km/t. Og har 4.500 i 160 hvis jeg husker rett Angående vedlikehold er jo disse bilene dyre. Men det finnes også utrolig billige deler til 7 seriene. Jarli på forumet her hadde også en fantastisk fin 740ia til salgs. Hør med han og om han har solgt bilen. Eirik.
Kast Skrevet Desember 24, 2009 Skrevet Desember 24, 2009 Min bruke 0,9 på lang kjøring, og 1,4 på bykjøring. Men variere godt etter kor rask høgre foten min er:) Det er på manuell kasse.
jarli Skrevet Desember 25, 2009 Skrevet Desember 25, 2009 Jarli på forumet her hadde også en fantastisk fin 740ia til salgs. Hør med han og om han har solgt bilen. Eirik. Bilen er fortsatt til salgs. Men jeg har satt den bort for vinteren Det var mange henvendelser, men kun en kom og prøvekjørte den.. Han ville ha den, men fikk dessverre ikke lov av kona Prisen er 155 000kr Mer info her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... hlight=e38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå