Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjempefornøyd med min 523ia på vinterføre. Kravler seg opp overalt,trygg og forutsigbar.

PS!

En liten historie fra naboen:

Han hadde tidligere en Subaru Outback. Da han skulle dra opp båten med båthenger,ble han stående å spinne. Med sin nyinnkjøpte E39 dro han den rett opp.Samme plass og nesten identisk dato og kl.slett.....

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det er vel litt det med dekk osv. og hvordan man "jobber" med bilen når det er litt krevende kjøreforhold. For e39 er ikke kjent for å være en dårlig bil på vinterføre

Skrevet
Jeg har ihvertfall det...Tenker det samme gjelder for Hankook =)

Er m5 diffen bolt-on?

Passer rett i traversen, mellomaksel må sveises om, stikkaksler fra 540i/m5

Fant ut at utveksling og alt blir feil med m5-diff, så jeg får vel gå for en Quaife atb. ;)

Skrevet

Jeg opplever bil som lettere og håndtere når den er stiv pga. du kjenner underlaget du kjører på i bilen.

Ja, det er jo mye følelser ute og går, skjønner jo det.

Men generelt får man jo bedre grep når bilen er mykere på glatt og dårlig underlag.

Skrevet

Er en veldig god vinterbil ja, men det råeste av RWD biler jeg har kjørt på glatta var mammas gamle Opel Senator A1 fra 78. 45% Diffbrems. Den var rett og slett dritrå.

E36n vår er helt grei, men E39n vår mye bedre!

Skrevet

Utifra de bilen jeg har prøvd så mener jeg e34 er bedre på glatta enn e39.. Klarer ikke å argumentere med hvorfor, men føler at jeg har mye mere kontroll over en e34 kontra e39...

(Feks 525i 24 e34 vs 525dat e39)

Skrevet
Er en veldig god vinterbil ja, men det råeste av RWD biler jeg har kjørt på glatta var mammas gamle Opel Senator A1 fra 78. 45% Diffbrems. Den var rett og slett dritrå.

E36n vår er helt grei, men E39n vår mye bedre!

Jeg har en B-omega v6 med 45% brems og traction control. helt genial på glatta!

Skrevet

E30 er morsommere.. : ) Fremkommelighet for E39 er OK. Har prøvd E36, E30 og E39 på vinterføre. Syntes E39'n er best, sett under flere forskjellige scenarioer. Man ønsker trygg ferdsel på vinterføret, eller? : ) E30 (Uten elektronikk som ABS) er verst, selvfølgelig, men er det ikke sommerbil for de fleste? : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...