vikorena Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Har no skifta ut stort sett heile forstillinga på "klunkejakt",men lyden er der fortsatt Kan det være støtdemparar/lager? Samme lyden på begge sider. Testa i dag å "vugge" opp og ned på bilen for hand framme, og lyden var der då og.
lierbimmer Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 kan være både demper og fjærbeinslager ja. kan du liste opp hva som er byttet?
Wacman Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 kommer den lyden oftest når du kjører sakte? Da er det sannsynligvis stabstag, er den konstant, frykter jeg det kan være støttearmene.
vikorena Skrevet Januar 6, 2010 Forfatter Skrevet Januar 6, 2010 Eg har bytta alt utanom staget som går framover (øverste bærekula på "navet") på begge sider, Støtdemparane kjennest heilt fine ut under køyring, men eg reknar med at dei er køyrt like mykje som bilen (191.000). Så eg held mot at det er dei som er ferdige alikavel
krutte-39 Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 har du ikkje skifta det lille staget som går mellom stabilisatorstaget som går under bilen og mellom demperene, så tipper eg det er der lyden kommer fra.
Otis Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Samme problemet på min bil. Min har rullet 238200km og demperne foran høres rimelig dårlige ut, spesielt nå som det er endel kjettingspor i snøen. Lyden som støtdemperne lager, kan sammenlignes med både casterstag og raklestag. Det kan hende at casterstag lager en litt mer metallisk lyd enn dempere.
Lillen Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 ødelagte dempere? De kan ha fryst i kulden og om de da tiner igjen så kommer det en klunkelyd på ujevnt underlag for stempel og alt inni løsner jo. sjekk om du kan se noe lekkasje eller noe fra demperene.. =)
bjalle Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Keramikken i katalysatoren kan også lage liknende lyder,hvis den begynner å løsne,høres best med kald motor og sakte fart på ujevn vei.men oftest er det høyre støtdemper som er gåen på e39 da den belastes mest med dårlige vegkanter.
DieselVegard Skrevet Desember 20, 2010 Skrevet Desember 20, 2010 Jeg har også denne lyden i min E39. Har byttet raklestag, og alle foringene til stab-staget foran. Bilen ble bedre, men har fremdeles an klunkelyd i lave hastigheter nå som det er mye snø. Hvordan er det å bytte disse på en E39? På en E30 er det jo gjort på 15minutter
Odd-M Skrevet Desember 20, 2010 Skrevet Desember 20, 2010 Indre stabilisatorstagforinger lagde mye støy på min E39, de to som klemmer staget til traversen. Ellers er casterstag en kjent kilde til ulyder på alle 5- og 7-serier.
bjalle Skrevet Desember 20, 2010 Skrevet Desember 20, 2010 Tror nok det er ordnet nå spørsmålet kom i for nesten 1 år siden he he
Alpejohn Skrevet Desember 20, 2010 Skrevet Desember 20, 2010 Jeg har også en dunkelyd forran på min E39. Har nye casterstag + polyforinger, og raklestag. Til sommeren skal jeg bytte støtdempere, + støtdemperlager begge sider, foringer på stabstag (poly) Har liggende indre endeledd og styrekuler også, tror dem er dårlige og. Så tror jeg blir og bytte dem også Håper lyden forsvinner da, jævla iriterende når det dunker hver gang bilen gynger sidelengs
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå