Gå til innhold

Jaja;) Da ble jeg stoppa av politiet..:p

Crayzygirl
 Share

Anbefalte innlegg

For første gang i mitt liv har jeg blitt stoppa av politiet for at jeg kjørte for sakte..:P Hehe;)

Skulle kjøre til Stjørdal,og over Gjevingåsen er det veldig glatt...Så jeg kjørte veldig sakte...:P

Så kommer det en bil i full fart...Og legger seg bak meg...Tenker ikke noe mere over det og kjører veldig sakte videre jeg..ja jeg er ikke så glad å kjøre når det er såpeglatt..:P "Pingle"

Kjører ca 800 meter så setter han på blålysa,,sivilbil så klart..:)

Jeg kjører inn til siden...Og så kommer han og spør meg om jeg har drikki..da må jeg le og sier " Om jeg har drikki??Nei nei..Det har jeg ikke...

Da sier politimannen: du kjører så sakte at vi er nødt til å ta en blåse test på deg...javel sa jeg...Og jeg blåste...Og selfølgelig hadde jeg ikke drikki..:)

så begynte han med vognkort,førerkort og div...

Alt var i orden..Så sier han på slutten om bilen er godkjent og om senkesette er godkjent på bilen..Ja,,jeg viser han igjen vognkortet der senkesette er godkjent og viser han TUV papirene på det..:)

Så sier han .Okei..Det ser bra ut,,men jeg er nødt ti lå gi deg en advarsel for at du kjørte så sakte...Ler litt når han sier det og sier til han at jeg skal begynne å kjøre fortere..;) da ser han surt på meg og sier..det må du ikke kjøre!!!:)

hahaha;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er jo faktisk ulovlig å kjøre for sakte, så det er ikke sikkert han "tulla" :P

Samtidig er jo fartsgrensene en maks tillatt hastighet og ikke et krav.. Og dersom føre tilsier at fartsgrensen på stedet var for høy, er det riktig av trådstarter å heller ta det med ro.. Så, det er utrolig hvor lite de har å gjøre ja..

Hadde dette vært en dag med tørre veier osv, hadde jeg vært helt enig at det er grunn til å undersøke når hastigheten var lav.. Finnes hvertfall ikke mer irriterende enn bilister som er ute å kjører i gangfart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter vel også noe sånn som at man skal kjøre etter forholdene og ikke være til fare for andre, så om det er så glatt så man føler det er uforsvarlig å kjøre i fartsgrensa kan det vel tolkes begge veier kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter vel også noe sånn som at man skal kjøre etter forholdene og ikke være til fare for andre, så om det er så glatt så man føler det er uforsvarlig å kjøre i fartsgrensa kan det vel tolkes begge veier kanskje?

Det er også sant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er faen meg det dummeste jeg har hørt av historier her inne når det gjelder politi, fy faen at det går ann, hvis fartsgrensen er f.eks, 60km/t så er det begrenset kjørehastighet, ingen regler som sier at du ikke skal kjøre i 50km/t, bare et eksempel, og man skal jo kjøre etter forholda, at det er mulig.. Dem har så lite og gjøre.. pottitnorge på sitt høyeste!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er faen meg det dummeste jeg har hørt av historier her inne når det gjelder politi, fy faen at det går ann, hvis fartsgrensen er f.eks, 60km/t så er det begrenset kjørehastighet, ingen regler som sier at du ikke skal kjøre i 50km/t, bare et eksempel, og man skal jo kjøre etter forholda, at det er mulig.. Dem har så lite og gjøre.. pottitnorge på sitt høyeste!!

Folk må jo få si hva de mener da? trenger ikke være så sinna er vel heller hu som skal være det som faktisk ble stoppa stakkars! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en liknende opplevelse en kveld jeg og fruen var på vei hjem fra noen venner

Jeg kjørte i 80 sona på E18 mens jeg skrev SMS på telefonen. Jeg oppserverte at jeg hadde bil bak meg, men han kunne kjøre forbi hvis han ville tenkte jeg dessuten så lå han et godt stykke bak meg.

Jeg er av den typen som sliter med å konsentrere meg om to ting så jeg satte farten betydelig ned mens jeg skrev. Så plutselig kom blålysa på og jeg kjørte av. Sivilbilen hadde altså da målt meg med en gjennomsnitts hastighet på 58,2 km/t, "det er skjelden jeg sier dette men du må desverre kjøre på litt, du kjører rett og slett for sent" sier konstablen med litt små humor i stemmen.

Han spurte ikke en gang hvorfor jeg kjørte for sent, for hadde han vist det så hadde det ikke vært så gøy lengre :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man maser om at det er så mange sinker på veien, og at politiet burde gjøre noe med disse. Nå stoppet de ei som kjørte som ei sinke (og som garantert ville irritert vettet av noen og enhver som måtte ligge bak). Tilfeldighetene gjorde sitt til at denne personen som ble stoppet var ei av forumets egne, og da er det helt på trynet hva politiet gjør?

Helt riktig av politiet. Det er min mening. De ser etter folk som utmerker seg i trafikken. Trådstarter utmerket seg ved å kjøre svært sakte. Politifolk vet at det ofte kan være et tegn på promillekjøring, og valgte derfor å stoppe henne for en rutinetest.

Hva hadde man sagt dersom det hadde vist seg at det ikke var trådstarter som kjørte, men derimot en person med promille i blodet. Politiet valgte å la være å stoppe personen. Personen kom til et byggefelt, mistet kontrollen, og meide ned et barn. Da tror jeg nok mange ville vært forbannet fordi politiet ikke gjorde noe for å stoppe denne fyllekjøreren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...