Gå til innhold

E46 M3 -> "Vanlig" E46

jonr
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Vurderer å få meg en E46 M3 etterhvert men vurderer også eventuelt en ombygd 320 til M3, hva er egentlig forskjellen på karoseriene ? er det noe hvis jobben er gjort ortlig ? mener jeg leste et sted, eller muligens hørte det i en video, at M3 har alu karoseri ?

Takk på forhånd :)

Btw M3en er bygd om av SSperformance så det burde vel være bra jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde vanlig e46 hadde alu og jeg..

godkjent ombygd da ern godkjent.. så ikke noe problem der :)

forskjellen er annet understell, dvs dempere, fjærer, bremser, stab stag osv. også ere annen diff, mellomaksel, girkasse, motor seff.. bla bla bla..

masse forskjell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

karosserimessig så er det vel noen andre sveiser i innfestninger til travers bak.

Videre så er det andre baksjermer på m3...

også mangler den reservehjulsbrønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen e46 som har alu karros vel? Da er det isåfall veldig tung alu... hehe

M3 har panser i aluminium, det burde du vel vite? :)

...ellers så er det jo en ganske spesiell aluminium de må ha brukt med tanke på rustproblemene bilene har. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. samme nick. Trodde et øyeblikk det var min tråd :P

OT, men gratis bump ;)

Og om du vurderer de to bilene på lik linje (samme for deg om du kjøper "ekte/uekte"), så er det jo ikke noe spm om hva du bør velge. Kjøp ombygd, for da sparer du en del penger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. samme nick. Trodde et øyeblikk det var min tråd :P

OT, men gratis bump ;)

Og om du vurderer de to bilene på lik linje (samme for deg om du kjøper "ekte/uekte"), så er det jo ikke noe spm om hva du bør velge. Kjøp ombygd, for da sparer du en del penger :)

Jeg vurderer også en m3 i disse tider, men synes prisen på den var litt i stiveste laget for å være ombygd?

Et annet problem jeg sliter med hvis jeg skal kjøpe en ombygget m3, er at jeg må låne en del penger til bilen og banken vil ikke stille pant i ombygd bil fordi den er altfor dyr i forhold til andre 320i.

Dette er jo også forståelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar alle sammen :)

Hehe den gikk fort gitt, 1 dag tokk det, en heldig ny M3 eier der ute.

Og for å svare på det JonR- skrev, vil jo seff helst ha orginal M3 da, men jeg er ute etter sort bil, SMG sort skinn og alu interiør, noe denne ombygde bilen hadde alt av, og ikke er så lett å finne på orginale m3er fortiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe den gikk fort gitt, 1 dag tokk det, en heldig ny M3 eier der ute.

Og for å svare på det JonR- skrev, vil jo seff helst ha orginal M3 da, men jeg er ute etter sort bil, SMG sort skinn og alu interiør, noe denne ombygde bilen hadde alt av, og ikke er så lett å finne på orginale m3er fortiden :)

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19956199

Jeg personlig syntes den SS bilen var ganske overpriset for å være ombygd, men den ble jo fort solgt...

Har også et lite inntrykk av at dersom det står Automote, Helge Vik, SSperformance osv i salgsannonsene så går bilene for mye mer enn hva de normalt ville gjort. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19956199

Jeg personlig syntes den SS bilen var ganske overpriset for å være ombygd, men den ble jo fort solgt...

Har også et lite inntrykk av at dersom det står Automote, Helge Vik, SSperformance osv i salgsannonsene så går bilene for mye mer enn hva de normalt ville gjort. :?

er enig i at den kanskje var litt dyr, men du må huske at den faktisk var godkjent og lovlig, ikke bare ombygd på "gutterommet" den hadde også gått omtrent halvparten av den du linker til der og var også mye finere i felg osv osv, men smak og behag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant..

Den er godkjent og en fantastisk pen bil :)

Km stand var også lav, men km stand på bilen var vel kanskje egentlig lengre...

Den var også 3 år eldre! Men for all del. Skjønner hva du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...