Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er da 25 minus her nede men å vaske bilen i så sterk kulde er vel ikke noe problem?

man er jo IDIOT om man tror man kommer igjennom vinteren uten å behandle bilen sin pent

vask av veisalt, snø og is..

bruk silikonstift på dørlistene og sprut litt låseolje i låsene..

bilen har ikke vondt av å bli vaska selv om det er kaldt.. den tåler antageligvis mer en det du har mellom bena :P

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Sorry at jeg er vasnkelig, prøve bare å understreke et poeng.

Er du seriøs, eller prøver du bare å skape dårlig stemning?

Du utsetter andre for fare. Jeg personlig driter i om du kjører ut, men om du skyller ned hele frontruta mi med is og snø på motorveien, eller kjører på meg fordi ruta de ble fyllt med snø, hadde jeg blitt "lettere" irritert...(!)

Hvis du hadde vært lur, hadde du fjernet snøen dagen etter snøfallet...Alt ble ikke til is over natta...

Hvor mye snø har det egentlig kommet de siste ukene, når vi har hatt svært lave tempraturer?

BTW, sliter du virkelig med å tømme taket for snø på en mini? :P

Skrevet

For ikke så lenge siden lå jeg bak en liten japse-SUV med rails og takstativ, med en god halvmeter snø oppå der igjen, da vi kom i innløpet til en tunnell i 80-90km/t føyk dritten av og rett på frontruta mi!

I tillegg til å ikke se en dritt, skvatt jeg så jeg nesten gjorde i buksa! Da jeg fikk bort såpass at jeg så igjen hadde jeg veldig lyst til å stoppe den bilen med makt og vise sjåføren hva jeg syns om sånt, men vedkommende hadde allrerde for stort forsprang, da jeg måtte ned i nærmere 60 mens viskerne gikk idiot på snøhelvetet.

Forbanna tomskaller som gjør sånt driter i medtrafikanter!

Skrevet

Det er forbudt å kjøre med snø på taket, om det er snakk om et 1 cm tjukt lag med is så blir dette noe annet, men når det begynner å bli 5-10 cm, så er dette faktisk u l o v l i g. Blir lettere provosert av innleggene dine 316, di viser ignoranse overfor sikkerheten til dine medtrafikanter.

Skrevet

Det er riktig. Har man snø på taket og man ikke rekker opp må man faktisk benytte seg av alternative løsninger som f.eks en stige for å få måkt av snøen. Vi med lastebiler må jo klatre opp på skapet for å fjerne snø, selvom mange ikke gjør det.

Skrevet

Denne kom tidlig i vinter kjørende på veien ved oss (kommer ikke fra parkeringen, men kjørende på veien) da den fant ut at det kunne være greit å skrape ruta, både innvendig og utvendig. Hva med å skrape FØR man kjører. Vi snakker her også om en vei hvor skolebarna går hver dag...

201001IspOpel003.jpg

201001IspOpel005.jpg

Skrevet

alt som går utover sikkerheten i trafikken ER ulovlig..

og da er det opp til hver og en å sette seg inn i hva dette gjelder!

er du for lat til dette, ja da burde du ikke hatt lappen..

du er ikke kul

du er ikke smart

du sparer ikke tid

og skulle det skje noe så sparer du iallefall ikke kroppen din for kulda du må tåle for å skrape, for skjer det noe skal jeg love deg du kommer til å stå der langt lenger å skrive skademelding, evt ligge i grøfta å blø fordi du sikkert var for lat til å ta på deg belte også...

VÆR VOKSENE NOK TIL Å TA ANSVAR!

Skrevet

Opplevde når jeg gikk på barneskolen at ei kjerring kjørte ned en av elevene fordi hun ikke hadde skrapet av vindu og hadde null sikt...

Knakk noe armer og en fot gutten, kjerringa måtte ha tilsyn også fordi hu gikk i sjokk.

Kan si det slik at jeg skraper vindu jeg...

Ellers opplevde jeg i Helltunnellen i går kveld at når jeg kom i 80 og akkurat kom inn i tunnellen frøys det momentant is på rutene og jeg hadde 0 sikt.

Gikk akkurat tom for spylevæske, og det ble noen febrilske sekunder med nedbremsing...

Kommet en trailer bak hadde han vel kjørt over meg.

Skrevet
Det er riktig. Har man snø på taket og man ikke rekker opp må man faktisk benytte seg av alternative løsninger som f.eks en stige for å få måkt av snøen. Vi med lastebiler må jo klatre opp på skapet for å fjerne snø, selvom mange ikke gjør det.

er ikke veldig mange som gjør den jobben på lastebilene har jeg merka.

Jobbet noen år i vaskehallen på Volvo trucksenter på lørdager før i tiden og var ikke sjeldent det lå mye snø på taket på bilene som var innom der.

Går det ann å spørre hvilket firma du driver med?

Skrevet

Fikk faktisk knust ei lykt på Primeraen jeg hadde på grunn av en gnom i en BMW(!) som ikke hadde brydd seg med å børste av bilen sin en vinterdag. Så kom litt mildere vær og desverre havnet jeg bak ham på en motorvei i omlag 100 km/t. Et isflak fra taket hans løsnet, fløy (høyt) opp og traff meg. Fikk godt med riper oppover panseret også, men de ble brukbare etter en rubbing.

Og nei, jeg lå ikke klint opp i rumpa hans.

Uansett kostet hans latskap meg noen tusenlapper, mye jobb, ulempe, og ikke minst frustrasjon da jeg akkurat hadde kjøpt og pusset opp en leilighet og ikke akkurat vasset i penger den gangen. Godt det flaket ikke traff frontruta.

Skrevet
Fikk faktisk knust ei lykt på Primeraen jeg hadde på grunn av en gnom i en BMW(!) som ikke hadde brydd seg med å børste av bilen sin en vinterdag. Så kom litt mildere vær og desverre havnet jeg bak ham på en motorvei i omlag 100 km/t. Et isflak fra taket hans løsnet, fløy (høyt) opp og traff meg. Fikk godt med riper oppover panseret også, men de ble brukbare etter en rubbing.

Og nei, jeg lå ikke klint opp i rumpa hans.

Uansett kostet hans latskap meg noen tusenlapper, mye jobb, ulempe, og ikke minst frustrasjon da jeg akkurat hadde kjøpt og pusset opp en leilighet og ikke akkurat vasset i penger den gangen. Godt det flaket ikke traff frontruta.

avstand er noe dritt... så en kul t-shorte med merke 1001-1002-1003 med kryss over, bak der stod det slipsstream 8)

Ellers veldig enig med det, relativt unødvendig skade. Hadde man ennå bare fått tak i slike idioter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...