Larsemann82 Skrevet August 18, 2011 Share Skrevet August 18, 2011 Mye mulig det. Skal ikke påberope meg noe voldsom kunnskap om alle bilmerker, men jeg følger da med litt, og har hatt min andel dieselbiler. Hvis du sammenligner pris på skifte av dpf på en E46 og eks.vis med en Volvo V50 eller en passat, så ser du fort at prisen hos BMW er en del hakk stivere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet August 18, 2011 Share Skrevet August 18, 2011 Mye mulig det. Skal ikke påberope meg noe voldsom kunnskap om alle bilmerker, men jeg følger da med litt, og har hatt min andel dieselbiler. Hvis du sammenligner pris på skifte av dpf på en E46 og eks.vis med en Volvo V50 eller en passat, så ser du fort at prisen hos BMW er en del hakk stivere... Tror du bæsjer litt på leggen din der...du vil aldri trenge å bytte DPF på en E46, siden de ikke har det... og BMW er ikke noe mer belemret med rust, tett turbo\DPF en andre moderne dieselbiler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsemann82 Skrevet August 18, 2011 Share Skrevet August 18, 2011 Har ikke de siste E46 DPF? Hvis ikke har jeg bajsa på leggen ja:) Fikk iaf oppgitt pris på skifte av DPF på en eller annen 320D, men mulig det var på en nyere modell. Morro er det jo uansett at alle BMW fantaster påstår at de ikke er noe dyrere å skru på enn andre biler. Jeg prøver bare å være litt objektiv her, siden jeg ikke har noe spesielt forhold til BMW (eller andre merker for den saks skyld). Så da får vi vel bare være enige i å være uenige:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet August 18, 2011 Share Skrevet August 18, 2011 Nei BMW er generelt ikke noe dyrere en andre biler, med noen unntak selvfølgelig. Spesielt deleprisene på BMW er veldig hyggelig sammenlignet med mye annet. Jeg ble direkte sjokkert over prisen på delene til Mazda RX8 som jeg hadde for 1 år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skilbert Skrevet August 18, 2011 Share Skrevet August 18, 2011 Har lest litt her nå, og vet ikke om jeg er helt enig i at folk disser BMW fordi de er misunnelige.. Jeg disser mye rart jeg ikke er misunnelige på men, skal ikke påstå at jeg slipper unna denne dissingen, men føler det som regel er humoristisk ment.. Uansett, jeg er glad i BMW jeg, og det er vell egentlig det som betyr noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjorni92 Skrevet August 18, 2011 Forfatter Share Skrevet August 18, 2011 Alle jeg prater med her i lokaområdet som har VW sier at de er helt ekstremt dyre på både verksted og deler, og ifølge de er de ofte på verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet August 19, 2011 Share Skrevet August 19, 2011 Alle litt nyere biler er vel dyre å ha på verksted, enten det er BMW eller KIA, men biler som er priset litt over gjennomsnittet er som regel dyrere å ha på verksted enn biler som har et lavere prisnivå, timeprisen er den samme men det er SOM REGEL dyrere deler til feks BMW og MB, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 19, 2011 Share Skrevet August 19, 2011 Har ikke de siste E46 DPF? Hvis ikke har jeg bajsa på leggen ja:) Fikk iaf oppgitt pris på skifte av DPF på en eller annen 320D, men mulig det var på en nyere modell.Morro er det jo uansett at alle BMW fantaster påstår at de ikke er noe dyrere å skru på enn andre biler. Jeg prøver bare å være litt objektiv her, siden jeg ikke har noe spesielt forhold til BMW (eller andre merker for den saks skyld). Så da får vi vel bare være enige i å være uenige:) Nope... ingen E46 318d/320d har DPF. Heller ikke den første årgangen E90 320d har DPF. Sjekk min tråd vedr. vår 2003 E46 318d Touring så vil du se at man faktisk kan kjøre en nyere BMW svært billig. Såpass billig at det ikke har noen hensikt å vurdere en annen bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsemann82 Skrevet August 19, 2011 Share Skrevet August 19, 2011 Greit at du mener det. Min erfaring er en annen. Noen eks: - Ny nøkkel kr 2000 - Instr.bok (på Dansk!) kr 900 - Skifte av bakre foringer lenkearm foran + bakre ytre øvre bærearmsforinger + glødeplugger kr 10000 + deler + 4-hjulskontroll (tot ca 17000). Her sparer men selvfølgelig et par tusen på å kjøpe uorig. deler. - Ledningsnett hengerfeste kr 2000 (hos GS, hvis jeg ikke husker feil) Billig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBenny Skrevet August 19, 2011 Share Skrevet August 19, 2011 Greit at du mener det. Min erfaring er en annen.Noen eks: - Ny nøkkel kr 2000 - Instr.bok (på Dansk!) kr 900 - Skifte av bakre foringer lenkearm foran + bakre ytre øvre bærearmsforinger + glødeplugger kr 10000 + deler + 4-hjulskontroll (tot ca 17000). Her sparer men selvfølgelig et par tusen på å kjøpe uorig. deler. - Ledningsnett hengerfeste kr 2000 (hos GS, hvis jeg ikke husker feil) Billig? Det var en saftig timepris ja. Kan jo kanskje lønne seg og ta en ringerunde da;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet August 19, 2011 Share Skrevet August 19, 2011 Greit at du mener det. Min erfaring er en annen.Noen eks: - Ny nøkkel kr 2000 - Instr.bok (på Dansk!) kr 900 - Skifte av bakre foringer lenkearm foran + bakre ytre øvre bærearmsforinger + glødeplugger kr 10000 + deler + 4-hjulskontroll (tot ca 17000). Her sparer men selvfølgelig et par tusen på å kjøpe uorig. deler. - Ledningsnett hengerfeste kr 2000 (hos GS, hvis jeg ikke husker feil) Billig? Ikke noe verre en andre merker dessverre...Kupefilter til Mazdaen kostet 1300kr mot 400kr på BMW'en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 19, 2011 Share Skrevet August 19, 2011 Greit at du mener det. Min erfaring er en annen.Noen eks: - Ny nøkkel kr 2000 - Instr.bok (på Dansk!) kr 900 - Skifte av bakre foringer lenkearm foran + bakre ytre øvre bærearmsforinger + glødeplugger kr 10000 + deler + 4-hjulskontroll (tot ca 17000). Her sparer men selvfølgelig et par tusen på å kjøpe uorig. deler. - Ledningsnett hengerfeste kr 2000 (hos GS, hvis jeg ikke husker feil) Billig? Instruktionsbogen kan du kjøpe på schmiedmann.no for 327,01 NOK. Jeg ser at du skriver bokmål og da forstår du dansk også iom. at 99% av gramatikken er den samme. Dette vet BMW også og de sparer derfor noen få kroner på den manøveren. Kjøp såkalte OE-deler neste gang. Uoriginale, men iht. BMW´s spesifikasjoner. Jeg har meget god erfaring med slike deler, men betingelsen er at verkstedet du bruker går god for delene (dvs. innrømmer garanti for alt arbeidet inkl. OE-delene). Stoler verkstedet på delene økonomisk kan du også trygt gjøre dette. En ny nøkkel inkl. koding fra BMW er dessverre dyrt. Prisen for ledningsnettet til hengerfestet varier enormt. Man kan få et originalt ledningsnett for ca. 1000 SEK via svenske nettsider. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet August 19, 2011 Share Skrevet August 19, 2011 var jo ikke galne priser det f.eks mitsubishi!! utroli dyre deler... det tar jo helt av. Å en toyota skulle de ha 16 500kr for ny nøkkel + programmering (nyere toyota med automatisk åpner på sentrallås) Så nei, de som virkelig er dyre er Møller, Mitsubishi, nissan og enkelte honda å subaru... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet August 19, 2011 Share Skrevet August 19, 2011 Ny nøkkel til min gamle E39 kom på 2634,- hvis ikke jeg husker helt feil, ny nøkkel til en 2011 Yamaha R1 koster over 20 000,- Rustfritt sporteksos til V70`n min koster 4000, til BMW`n var det nesten dobbelt så dyrt, man kan ikke sammenligne enkelt deler, man må se det hele på årsbasis da blir det mer riktig tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet August 19, 2011 Share Skrevet August 19, 2011 Hmmm BMW M3 er noe alle har ? jeg har aldri hatt noen M3, men jeg har hatt en haug med gamle 240, måten du skriver på minner meg om en fjott som pleide å vanke på et offroadforum jeg er innom, han strødde også om seg med usakligheter og pissprat og hadde egentlig null peiling på bil Enig. Og forresten ser volvo 240 ut som en firkanta dritt. Men en ting som er sikkert, varme apparatet i en 240 er ikke no spøk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå