Gå til innhold

Original M3 3.0l vs Godkjent ombygd 3.2l. E36


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Da har tiden kommet for å bytte bilmerke, har hatt Audi helt fra starten av og har vært delvis fornøyd med det, men nå har jeg veldig lyst til å kjøpe meg en E36 M3.

Det står da mellom valget av en fabrikkoriginal M3 3.0leller en godkjent ombygd i vognkort, 3.2l.

Skulle ønske jeg kunne kjøpe en org. 3.2l men det har jeg dessverre ikke råd til, er derfor en org. 3.0l kommer inn på banen.

Hva anbefaler folket? Jeg har såklart mest lyst på en M3 3.2l, men jeg tenker på at det kan bli problemer med salg senere med en som er ombygd, det får teoretisk sett aldri blitt en original ///M bil, synker mye mere i verdi kontra en original, etc.

Er derfor jeg vurderer en org. 3.0l da denne ikke synker så mye i verdi, er og blir en original ///M bil, lettere å selge, etc.

Har en far å overbevise også, da han har rimelig peiling på bil. Men han anbefaler meg å kjøpe en som er original mtp. fremtiden.
Han mener m.a.o at hvis jeg kjøper en som er ombygd, så er det teoretisk sett en gammel 316,318 osv. for 200.000,-, ikke en original bil. Dette er jo forsåvidt sant.

Men hvordan er markedet for en ombygd bil? Hvor mye synker det i verdi osv?

Tar i mot alle tips og innspill.

Endret av Evenol
  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

For min del og mitt bruk er en ombygd helt greit - faktisk å foretrekke, men jeg ville tilpasset den banebruk.

En tilsvarende ombygd bil koster trolig mindre i innkjøp så prisen går gjerne opp i opp - kjøregleden er like stor uansett, men det er jo viktig for noen å eie en orginal bil. Det blir opp til deg. :)

Skrevet

når det gjelder bmw så spiller det ingen rolle... samme karosseri fra samme samlebånd.. så lenge proff ommbygg så har det ikke noe å si.. ps Har en 92 e36 m3 for salg :lol: se auto db. søk bmw 332. meget spesiell bil med kviteringer for 250.000 i ombygg fra firma.. selges for 170+ Har mange bytte bud på denne og vurderer bla 06 mod kawazaki zxr6 og 90 tusen i cash. og en med nissan 200 med skyline motor. undestell.bremser osv.. 680hk. så folk er int i denne men ikke mange som blar opp cash :P

Skrevet

har ombygd bil selv men hadde nok godt for orginal 3liter istedet for ombygd 3.2. mest for å kunne si det er en orginal m3

min er turbo (e30 dog) så får ikke det org på bmw, så ombygd for duge for meg da.

Skrevet

Hva er kult med en orginal m3....går for dårlig.. som regel et interiør med merkelige farver og mønstre. alt for høy bakkeklaring og ikke akkurat en racer i svingene... guttunge bil som spinner og lager blårøyk :wink: ...må bygges om med understell. trimming.og div mods uansett...med mindre det blir en garasje\skrytebil

Skrevet
Hva er kult med en orginal m3....går for dårlig.. som regel et interiør med merkelige farver og mønstre. alt for høy bakkeklaring og ikke akkurat en racer i svingene... guttunge bil som spinner og lager blårøyk :wink: ...må bygges om med understell. trimming.og div mods uansett...med mindre det blir en garasje\skrytebil

Går for dårlig til hva da? Man kommer fint til butikken og tilbake med den

Skrevet

Hva skal man til butikken etter i en m3 :lol: må bli for å kjøpe røyk.... er så heldig å ha flere venner med heftige biler som samles for å kjøre turer flere ganger i året..bla gatebil turer ja :lol: ... da holder det ikke med en orginal m3. er jo fare for å bli frakjørt av en suv med det...he he.

Skrevet

Det er mange biler idag som står i fare for å bli frakjørt av en suv. Selv om man har over 300hk i en e36 coupe (rett fram hvertfall).

Jeg synes personlig at en 320d med 170hk går bra nokk for daglig kjøring. Man får kjørt forbi og kommet opp i riktig fart i akselrasjonsfeltet uten å anstrenge seg.

Men tilbake til emnet.

Hvis det er hester du er ute etter er uansett trykkluft mest bang for the bucks og 3.0l egner seg ypperlig til litt pustehjelp.

Ser mange eksempler på dette i sverige. Har også lest flere ganger at 3.0 er å foretrekke over 3.2 og ikke noen ganger omvendt. Men vet ikke om dette bare er snakk fra folk som ikke hadde råd til en 3.2.

Skrevet

om enkelte av dere leser hva trådstarter skriver, så er han ikke ute etter noe gatebil!

han er i tvil om han skal handle seg en org. 3.0 eller en godkjent ombygd 3.2

mtp at prisen vil fortere falle på en ombygd 3.2 enn en org 3.0

så da sier det vel seg selv at han burde handle seg en bra org 3.0 for å ikke tape så mye penger, som han ville gjort om han hadde kjøpt en ombygd en som aldri vil bli en orginal m-bil!

ligger nå et par godkjente ombygde m3 3.2 som har ligget der i noen mnd'er nå! så er nok ikke så lett solgt..

Skrevet (endret)

Hoi. Her var det mye usaklig.

For å starte med noe: En 3.0 M3 "Går ikke for dårlig", ihvertfall ikke til mitt bruk som ikke skal være på bane, som nevnt over her.

Er også helt irrelevant for min del om en M3 blir frakjørt av en SUV.

Skal kjøpe en bil jeg kan bruke på veien, skal være original og ikke noe tull med. Ser ut som valget havner på en org. bil isteden for en som er ombygd, ikke vet jeg hvor mye en ombygd synker i pris, men det er noe med å ha en original M-bil. Er tross alt snakk om rundt 200 lakser, som jeg føler det er bedre å dytte inn i en original bil enn en ombygd, mtp. fremtiden.

Endret av Evenol
.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...