Ynot Skrevet Januar 19, 2010 Skrevet Januar 19, 2010 understellet på min var det ikke mer rust enn en må forvente etter 2 år på saltede veier da.. skiftet baklykter til facelift utgave på den, og der var masse rust rundt selve innfestningen til lyktene! så der kan muligens og være en plass til å sjekke? Og er selve galvaniseringen som var problemet til mercedes med w210. da slik jeg har forstått det de ble satt ut på anbud.. og jobben havnet i spania..
Just-turbodiesel Skrevet Januar 19, 2010 Skrevet Januar 19, 2010 mja, men hovedproblemet er at stålet var av andregrads kvalitet! Fra Russland! Det er det ikke alle som vet som ikke har gått inside! Så det er to grunner til rustdannelsen
Wiking Skrevet Januar 19, 2010 Skrevet Januar 19, 2010 Hei! Jeg har en -00 E320CDI Avantgarde (sedan). Fantastisk bil med utrolig komfort og gedigen kvalitetsfølelse. Bilen min er topputstyrt med det aller meste av utstyr. Har hatt litt rusttrøbbel, men alt har blitt byttet gratis av MB. Har byttet: fire dører, begge forskjermer, bagasjelokk og panser. Bilen er nå rustfri, hadde den nylig inne hos et karosseriverksted som gjorde en grundig sjekk av bilen og konkluderte med at den var rustfri. Det var visstnok ganske sjelden, men jeg skal love at jeg var glad! Det hører med til historien at bilen har vært understellsbehandlet fra første dag i Norge (-02) da jeg tok den inn og vært ekstremt godt påpasset. W210 er etter min mening fullt på høyde med enhver E39, men det er rett og slett en litt annen bil, uten at den nødvendigvis er bedre eller dårligere. Har hatt svært lite feil på min bil og alt fungerer utmerket. Om jeg ville anbefale noen å kjøpe W210 fremfor E39? Kun om man klarer å finne et facelifteksemplar som er dokumentert rustfritt og særs velholdt. Det betyr i praksis at man må ha bilen innom et karosseriverksted som kan demontere fangere og gjøre en grundig sjekk. Generelt, så tror jeg det er mye lettere å finne fine E39.
Fredrik 90 Skrevet Januar 19, 2010 Skrevet Januar 19, 2010 Skal du ha Mercedes så tenk på to ting: Rust og elendige vinteregenskaper!
wicky124 Skrevet Januar 19, 2010 Skrevet Januar 19, 2010 Har hatt vår w210 i en del år nå...har passert 347tusen km nå...og ja...av feil kan jeg nevne at vi byttet kupeviften (ble kjøpt med defekt vifte)...har også byttet ett hjullager foran samt øvre bærebru..utenom dette...tatt service en gang siste tre år...og den kjører og kjører og kjører som bare F! er den bilen med MINST problemer av alle mine hundre biler jeg har hatt..er helt rustfri og har heller aldri vært inne til rustrep utifra det jeg har fått undersøkt...alt av lys fungerer..starter uansett vær og vind og minus grader..er en vanlig E200 med 136 hk..funker greit til daglig kjøring.. Neste bruksbil blir også en w210..Vår er 1997 model, faceliften kom i 2001. Skal du kjøpe en slik, kjøp faceliften..var visst en GOD DEL som ble oppgradert i den...går heller ikke an å bygge om til facelift uten stor jobb..kjøp gjerne avantgarde version...med mindre det er mange humper der du kjører..den er som sagt noe lavere.. Utenom det er det god plass inne i bilen, stor bagasjeplass..massevis av komfort og kvalitets inntrykket (mitt!) er meget godt Vinteregenskapene er generelt gode..kompis av meg hadde e39 med nye dekk, jeg hadde w210 med gamle harde dekk, dog bra med mønster, og jeg kom fint opp bakker han bare kunne drømme om bytta til bedre dekk og bilen var utrolig stabil og god å kjøre...
Fredrik 90 Skrevet Januar 19, 2010 Skrevet Januar 19, 2010 Vinteregenskapene er generelt gode..kompis av meg hadde e39 med nye dekk, jeg hadde w210 med gamle harde dekk, dog bra med mønster, og jeg kom fint opp bakker han bare kunne drømme om bytta til bedre dekk og bilen var utrolig stabil og god å kjøre... Hva slags dimmensjon var dekka på den E39en mot dine da? E39 er en håpløs vinterbil med dekk bredere enn 215, min E39 med 205 brede Hakkapelitta kommer fram over alt, er helt forskrekket hvor godt den kommer fram. Annen årsak er at BMW har et utrolig bra antispinn system
wicky124 Skrevet Januar 19, 2010 Skrevet Januar 19, 2010 det husker jeg nok ikke...begge bilene hade 16tom..men dekkbredde er jeg nok usikker på...
Just-turbodiesel Skrevet Januar 19, 2010 Skrevet Januar 19, 2010 Skal du ha Mercedes så tenk på to ting: Rust og elendige vinteregenskaper! hahahahha unnskyld, men blir så irritert at jeg velger å be deg med å klappe igjen kjeften, du har overhode ingen peiling på hva du prater om vis meg den bilen UTEN sperre som kommer bedre fram en w124 med riktige dekk du
hauken Skrevet Januar 19, 2010 Skrevet Januar 19, 2010 Kunne godt tenkt meg w210,men eg vet hvor elendige de er på glatta,så eg styrer klar....
wicky124 Skrevet Januar 19, 2010 Skrevet Januar 19, 2010 Skal du ha Mercedes så tenk på to ting: Rust og elendige vinteregenskaper! hahahahha unnskyld, men blir så irritert at jeg velger å be deg med å klappe igjen kjeften, du har overhode ingen peiling på hva du prater om vis meg den bilen UTEN sperre som kommer bedre fram en w124 med riktige dekk du enig
caaatooo Skrevet Januar 19, 2010 Skrevet Januar 19, 2010 Skal du ha Mercedes så tenk på to ting: Rust og elendige vinteregenskaper! hahahahha unnskyld, men blir så irritert at jeg velger å be deg med å klappe igjen kjeften, du har overhode ingen peiling på hva du prater om vis meg den bilen UTEN sperre som kommer bedre fram en w124 med riktige dekk du enig Støtter denne fullt ut! Både E39'en og E60'en min var elendige på vinterføre sammenlignet med W124 230TE'n jeg hadde som bruksbil. Sto ikke fast en eneste gang i løpet av to vintre! Til trådstarter (og kanskje noe OT..?): Dersom du vurderer å bytte ut E39'en din ville jeg først undersøkt hvor mye du vil spare på et slikt bytte... i og med at E39'en har en langt høyere bruksverdi enn salgsverdi vil jeg nesten påstå at du ikke kommer til å sitte igjen med så mange kroner dersom du f.eks. skal kjøpe en W210 E270 CDI. Som bil - altså med tanke på kjøreglede, kvalitetsfølelse, rust, etc. - ville jeg heller ha kjøpt E39 enn W210, uten tvil. Dersom du skal ha en Mercedes som er (betydelig) billigere enn E39'en din, så kan du like greit kjøpe en W124 (eller rettere sagt S124, som stasjonsvognutgaven heter); finner du et godt oppfulgt eksemplar av disse med dieselmotor så har du en nærmest uslitelig bil, som i mine øyne er milevis fremfor W210'en både mtp. kjøreegenskaper og kvalitetsfølelse.
Inline six Skrevet Januar 19, 2010 Skrevet Januar 19, 2010 Ja jeg har erfaring med W210, fordi jeg har skrudd en del på de i jobben og fadern har en E220CDi facelift. Kan jo først ta dette med rusta. Fadern sin var inne og fikk ordnet dette på garanti pluss hellakering. Det tok to år så er det like ille igjen både på dører og i hjulbuer har også vert borti flere med samme erfaring. Så kan jeg si litt om det mekaniske og elektriske. Slakke i opphengskuler øvre og nedre er veldig vanlig men relativt greit å skifte. CDi motorene har problemer med mye sot i innsug som til slutt påvirker effeten merkbart. Spjell i innsuget som krakelerer og løsner og forårsaker bøyde ventiler/havari i toppen (mest vanlig på 270CDi) Lekkasje runt dysene på 200 og 220CDi, det er noe forbannet herk og få løs dysene fra toppen og kan bli meget kostbart på et verksted. Div. styreenheter er ikke ukjent for å ta kvelden og kan vøre relativt dyrt. Dynamoen er vannkjølt på noen utgaver og ganske dyr, reproduserte dynamoer av denne typen er bare å styre unna da de ofte får vannlekkasje eller brenner seg fast etter kort tid. Mitt tips er 300TDT eller enda bedre W124
Just-turbodiesel Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Ja jeg har erfaring med W210, fordi jeg har skrudd en del på de i jobben og fadern har en E220CDi facelift.Kan jo først ta dette med rusta. Fadern sin var inne og fikk ordnet dette på garanti pluss hellakering. Det tok to år så er det like ille igjen både på dører og i hjulbuer har også vert borti flere med samme erfaring. Mitt tips er 300TDT eller enda bedre W124 eller enda bedre 123 300tdt
Fredrik 90 Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Skal du ha Mercedes så tenk på to ting: Rust og elendige vinteregenskaper! hahahahha unnskyld, men blir så irritert at jeg velger å be deg med å klappe igjen kjeften, du har overhode ingen peiling på hva du prater om vis meg den bilen UTEN sperre som kommer bedre fram en w124 med riktige dekk du enig Hør nå her jenter! Så du påstår altså da at en Mercedes eller som jeg kaller det "dieselpurke" eller "taxi" kommer bedre fram enn en BMW som er ordenlig skodd. Det må du ikke fortelle høyt altså, du driter deg loddrett ut! Naboen har E280 CDI 2007 modell med like Hakkapelitta dekk som meg, bare i 215 bredde. Han har kjørt seg fast i bakken opp til våre hus mange ganger, jeg har ikke kjørt meg fast en gang siden jeg kjøpte nye dekk til E39en. Han forteller også videre at han må skru av antispinnen for å ha muliget til å komme opp. Jævelskapen har til og med begynt å ruste!!! I hjulbuen på venstre side bak, makan til drittbiler skal man lete lenge etter Onklen min har E320 CDI 2005 mod, bytta nettopp alle fire dørene, før der igjen hadde han 2000 E220 CDI, bytta panser og forskjermer. Han har kjørt Mercedes i 25 år, men nå har han bestillt E60 525XD(En av de siste som skal leveres forøvrig) Mercedes er det værste dritet man kan kjøpe, grusome diesel kakklende drosjer som ruster mens du ser på. Så just-turbodiesel! Kom med noen gode argumeter for hvorfor Mercedes er så mye bedre enn BMW! Skulle gjerne likt så utfordre jallabilene dine med min E39, skulle kjørt i fra deg med E34 for den saks skyld. Så skulle jeg heller trekke deg hvis du kjører deg fast
Fredrik 90 Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Støtter denne fullt ut! Både E39'en og E60'en min var elendige på vinterføre sammenlignet med W124 230TE'n jeg hadde som bruksbil. Sto ikke fast en eneste gang i løpet av to vintre! Hva slags dekk bredde hadde du på dine biler. De fleste BMWer trives best med smale dekk på sleipt vinterføre, blir dekka for breie så sliter de litt i de værste bakkene. En Mercedes med 195 piggdekk kommer sikkert bedre fram enn en BMW med 225 piggfri, men en 330I går bedre enn en 316I også for å si det sånn E60 har minimum 225 bredde som anbefalt, derfor så kan de være litt vriene på vinterføre med dårlig dekk. Men man kan fint kjøre 205 på E60, det leverer vi for kunder som ønsker det og da kommer de godt fram igjen. Mange er imponerte over vinteregenskapene til BMWer bare de får ordenlige dekk med riktig bredde. Sett likt sett med dekk på en Mercedes og en BMW så tenker jeg vi ser forskjellen ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå