Gå til innhold

Erfaringer med MB w210? -Jeg har handla, side 11!


sveinis
 Share

Anbefalte innlegg

:lol: Like morro å lese de tåpelige innleggene til "just-turbodiesel" hver gang. Makan til idiotisk synspunkt har jeg ikke lest på lenge. Han gutten der vet ikke hva sportslighet er om han hadde blitt påkjørt av en Bugatti Veyron engang :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:lol: Like morro å lese de tåpelige innleggene til "just-turbodiesel" hver gang. Makan til idiotisk synspunkt har jeg ikke lest på lenge. Han gutten der vet ikke hva sportslighet er om han hadde blitt påkjørt av en Bugatti Veyron engang :lol:

Jeg har litt problemer med at en bil som veier nesten 2 tonn kalles sportslig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke.. 7:40 rundt ringen er kurrant det.

Nissan GTR da, er den sportslig? Er bare 140 kilo lettere (er jo en del da, men fremdeles ganske tung).

Jeg vet ikke om gode rundetider på akkurat Nürburgring er et godt utgangspunkt for å diskutere sportslighet når det gjelder biler. Banen er svært hurtig og favoriserer derfor biler som har et ekstremt HK/Kg forhold. Ford GT, som kun har 500 HK, klarer imidlertid også rundetider på ca. 7:40. Tilsvarende også med dagens Porsche 997 GT3 selvom den kun har 435 HK... og den modellen er utvilsomt temmelig sportslig i de fleste andre sammenhenger. Jeg er faktisk overrasket over at Veyron med sine 1001 HK ikke hadde bedre rundetider på Nürburgring. Kanskje den ikke er så sportslig allikevel?... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har villa kalt Veyron sporstlig om den hadde vert 2.5 t også. med sitt undestell,motor og aerodynamisk form så er den sporty uansett. ja det finnes sikkert biler som tar rundetida på bane kjappere. men å kalle veyron usportslig blir det samma som å kalle volvo 240 en supersporsbil i mine øyne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er en sportselig bil er ganske subjektivt for hver enkelt person og det ser vi jo her.

Kom til og tenkte på worlds greatest på discovery hvor dem kommer med hva dem mener er top10 av mye rart og på sportsbiler kom faktisk mx5 ganske høyt opp og 911 kom på første.

Så de påstår ikke bare at mx5 er en sportselig bil, men en av de beste sportsbilene som er laget noen gang. Skal legges til at jeg ikke er helt enig i de top10'ene dems da. Spesielt ikke når de kom fram til at honda cub var verdens beste motorsykkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men å kalle en Veyron som er betegnet supersportsbil, usportslig. har ingen verdens ting med subjektivt å gjøre. En veyron er sportslig uansett kossn man snur og vender på det. det er jo fakta. Selv om jeg har mye heller valgt en eller flere andre biler isteden for Veyron., Så blir det alt for dumt å nekte på at den er sporty ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men å kalle en Veyron som er betegnet supersportsbil, usportslig. har ingen verdens ting med subjektivt å gjøre. En veyron er sportslig uansett kossn man snur og vender på det. det er jo fakta. Selv om jeg har mye heller valgt en eller flere andre biler isteden for Veyron., Så blir det alt for dumt å nekte på at den er sporty ;)

Men Bugatti Veyron blir faktisk ikke betegnet som en supersportsbil, men derimot en stor GT (Grand Tourer) på linje med f.eks Maserati Grand Turismo og Ferrari 612 Scaglietti. Porsche 997 er en sportsbil og det er også f.eks Ferrari Enzo.

Wikipedia har en fornuftig fremstilling av fenomenet. En bil kan være sportslig uten å være en sportsbil. Modifiserte standardbiler, som sportslige sedaner (f.eks BMW M3), muskelbiler (f.eks Corvette), GTI-modeller og liknende ansees vanligvis ikke som sportsbiler, til tross for at de har flere likhetstrekk.

En sportsbil er ikke avhengig av en stor og kraftig motor, selv om mange har slike. Endel klassiske, britiske sportsbiler manglet kraftige motorer, men ble allikevel kjent for eksepsjonelle kjøreegenskaper grunnet lav vekt, et balansert chassis og moderne understell (f.eks Lotus Elise). På smale og svingete veier vil en slik bil ofte være mer effektiv å kjøre enn en tyngre bil med større motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en ting er sikkert, og det er at effekt ikke har noe med sportslighet å gjøre!

Nettopp, men det er der mange misforstår poenget. Hverken høy effekt, høy topphastighet eller f.eks utrolige akselerasjonstider er i utgangspunktet avgjørende for at en bil skal være en gjennomført sportsbil. Bugatti Veyron er kanskje en sportslig bil, men den er definitivt ingen sportsbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skal du vise din misunnelse på en så latterlig måte?

Fordi det er eneste måten å unngå å innrømme at drømmen egentlig er å kjøre rundt i Bingen med en topptrimmet 300tdt, iført felleskjøpet-dress og med 2 blonde 13-åringer i baksetet. Ingenting slår følelsen når man legger den gamle turbodieselen ut, tråkker pedalen i bånn og fyker forbi en bærum-soss i luksus-suven sin, samtidig som en kamerat henger ut av takluka og spyr.

hvis man påstår at en mx-5 er sportslig så har man ikke lappen eller sitti bak rattet på noe annet enn 1,3 litere på 50hk, så enkelt og greit er det

Nå måtte jeg sjekke, men jeg har faktisk lappen - og sist bil jeg kjørt hadde en 1,6 liter på rundt 90 hester. Turbodiesel faktisk. Så det er nok ikke så enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den dagen du kaster fjoa di inn i en 500hk bil som ikke er så tung, så blir den motorsvake frisørvogna di noe du helst bare vil glemme! Hadde den vært praktisk så hadde det vært en ting, men den er ikke bra på noen som helst måte! Problemet ligger i at dere tror at motorsvake biler er SPORTSLIGE, det er et paradoks i seg selv! En rask bil med stor motor er sportslig, siden den spinner seg løs i høyere hastigheter og dermed gjør kjøringa litt farligere og mer adrenalinproduserende! Sport er adrenalin! En 320 eller 325 er ikke sportslig på noen måte, siden den ikke spinner i 3 gir på tørr asfalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...