Gå til innhold

Oppgradering av nettsidene

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke indexseringsjobben vil påvirke så mye. Om det skulle gjøre, så bør vi tåle 2 dager med litt treghet i korte perioder. Der er for vårt beste uansett.

Det svarer vel på mitt spørsmål også om indekseringen kan settes på "pause" eller om den hele tiden starter på nytt.

Og jeg er helt enig i at vi tåler to-tre dager med litt nedsatt hastighet :)

Ang bruk av søkefunksjonen, mener å huske at det allerede ligger en tråd med "hvordan bruke søkefunksjonen", hvis det hadde gått ann å lage en synlig link til denne tråden i søkemotoren kanskje flere hadde sluppet å mase om hvor "dårlig" den er når det egentlig skyldes feil bruk :) Der hadde det vært plass til mer utfyllende info om hvordan man skal utnytte den riktig for best og mest presist resultat.

Ser det står en kort forklaring i venstre marg i søkemotoren ved de forskjellige søkefeltene, men selv om jeg skjønner hvordan dette skal brukes, er det jo tydelig at de fleste ikke vet å nyttegjøre seg av dette.

(tenker på wildcard * bruk av AND o.l.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 526
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ønskelig at navnet på tråden havner på toppen av siden der det står "velkommen til nye bimmers.no" da man gjerne har flere tråder man følger med på/svarer på på en gang :wink:

Dette savner jeg også. har ofte opp 40-50 tabs fra bimmer i FF (ja, jeg er en tab-hore, folk påpeker det hele tiden), og da er det litt frustrerende når alle tabsene sier "Velkommen til n...". Men regner vel med det kommer opp etterhvert? [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke skrifta vært stor siden forumet kom opp igjen da?

Ang. søkefunksjonen: er det en innlagt sperre i programvaren som forhindrer søkeord på mindre enn 3 bokstaver?

Noe uptaktisk i et BMW-forum da det er mange ord på 2 bokstaver som begynner på M...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes forumet er blitt veldig bra nå. Det eneste jeg har å sette fingeren på er oppsettet. Meny-spalten på venstre side er altfor vid, og tror det hadde blitt langt bedre om denne var på høyre side av selve forumet, slik alt man slipper at 1/5 del av skjermen er blank på venstre side. Hadde vært mye mer naturlig om man flyttet dette tomrommet på høyresiden av skjermen.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes forumet er blitt veldig bra nå. Det eneste jeg har å sette fingeren på er oppsettet. Meny-spalten på venstre side er altfor vid, og tror det hadde blitt langt bedre om denne var på høyre side av selve forumet, slik alt man slipper at 1/5 del av skjermen er blank på venstre side. Hadde vært mye mer naturlig om man flyttet dette tomrommet på høyresiden av skjermen.!

Litt enig der :)

Menyen er noe bred, så forumet blir litt sammenklemt enkelte ganger..

Hva med å også gjøre så menyen følger skjermen om man scroller ned? Så slipper man det tom rommet, og man slipper scrolle opp for å se/bruke menyen :)

En annen liten sak er bildene som vises i altfor stor størrlse? Greiere om dem var litt mindre slik som før, og at man heller får trykke på dem for å se full størrlse?? :P

Ikke for å klage elns det her.., bare små filleting som ville gitt norges beste forum en ekstra stjerne :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. søkefunksjonen: er det en innlagt sperre i programvaren som forhindrer søkeord på mindre enn 3 bokstaver?

Noe uptaktisk i et BMW-forum da det er mange ord på 2 bokstaver som begynner på M...

Hehe, noe upraktisk ja :lol:

Det burde vært gjort noe med i tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, noe upraktisk ja :lol:

Det burde vært gjort noe med i tilfelle.

Det er dessverre det, standardinnstillingene er slik. Databasene blir så enorme ettersom den da må ha kryssreferanser til ALLE 2-bokstavers ord også, 15 ord bare i dette innlegget her... får heller vurdere en rebuild av søkefunksjonen hvis det blir penger til en ny og skikkelig kraftig server.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ha meny øverst, så slipper man dette tomrommet på noen av sidene? Skal prøve meg litt i photoshop i løpet av helga, så slenger jeg ut et forslag her når jeg er ferdig. Og forresten Gunnar, hvordan er phpBB3 i forhold til phpBB2? Drev mye med phpBB2 for noen år siden, så om det er en del likheter så kan jeg sikkert bidra litt. Tenkte kanskje å prøve å lage et litt mer unikt design på selve forumet, slik at det skiller seg litt ut fra alle andre phpBB forum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...