Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Hvorfor bestiller du org deler fra GS??

Foring på GS 371 ink moms + frakt

Foring på Bavaria Stavanger 378 ink moms...

For deg ja ;) hehe!

Men du lister jo her at dem koster 7kr mer hos Bavaria, og regner ikke med de sender.

Koster meg 3t hver vei og 1000kr i reiseutgifter å kjøre til Stavanger. Haugesund er nermest, men må fortsatt gjennom en bomstasjon som koster 85kr hver vei og bomstasjon i Haugesund som er 24pr passering (2 ganger for å komme til og fra Bavaria). Så, derfor kjøper jeg fra GS :)

Kjørte med alle foringene i bakstillinga i pom på e30'n jeg hadde. Var på ferietur til Ringen med det uten noe hodepine pga diffstøy. Klart man høre noe men ikke plagsomt.

Fikk også problemer med fusking på varm motor med den bilen. Bytta tempsensoren til hjernen så slutta den med det. Det var en S50B30.

Forskjellige meninger ute å går her ja.... Men jeg prøver med Z3 foring, det bråker nok i den bilen som det er. Så der jeg kan spare på lyd vil jeg spare, uteom på motor lyden da 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også problemer med fusking på varm motor med den bilen. Bytta tempsensoren til hjernen så slutta den med det. Det var en S50B30.

Dette er absolutt verdt og sjekke! Kom på at en kompis hadde samme problem og vi fant også ut at det merklig nok var temp sensoren til hjernen som var årsaken. Fort gjort å ta den ut å måle om den har rett motstand, husker ikke hva verdien skal være da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For deg ja ;) hehe!

Men du lister jo her at dem koster 7kr mer hos Bavaria, og regner ikke med de sender.

Koster meg 3t hver vei og 1000kr i reiseutgifter å kjøre til Stavanger. Haugesund er nermest, men må fortsatt gjennom en bomstasjon som koster 85kr hver vei og bomstasjon i Haugesund som er 24pr passering (2 ganger for å komme til og fra Bavaria). Så, derfor kjøper jeg fra GS :)

Ser den :)

Mente å huske i et innlegg at du bodde rundt Sandnes.,, men der tok jeg Feil!! #-o#-o .

Det blir SÅ bra!! :applause::applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også problemer med fusking på varm motor med den bilen. Bytta tempsensoren til hjernen så slutta den med det. Det var en S50B30.

Dette er absolutt verdt og sjekke! Kom på at en kompis hadde samme problem og vi fant også ut at det merklig nok var temp sensoren til hjernen som var årsaken. Fort gjort å ta den ut å måle om den har rett motstand, husker ikke hva verdien skal være da.

Den bytta jeg i fjor, har også sjekket at hjernen får signal inn fra den.

Sandnes ja, det skulle tatt seg ut :P hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samma driten på min jeg, ikke like rå motor som du har, riktignok, men... Powerflex'en sprakk, med delrin hørte jeg hele tiden turtallet på diffen (ble gal av det), så jeg satt i en sånn forsterket original-sak...

Ok, da driter jeg i delrin. Hvor kjøpte du sånn forsterka orginal sak? Tenker Z3M diff foringen må vere litt sterkere enn orginal E30. Det er vel samme lokket bortsett fra kjøleribbene.

Den stod i en diff jeg kjøpte, tror faktisk den stammet fra en z3m når du sier det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp nå dekk som virker og ikke sånn jalla dritt! dyr bil og dårlige dekk hører ikke sammen vettu.. :)

+1. Legge en liten formue i motor og understell for så å snu på femøringene når du skal kjøpe dekk som er det eneste kontaktpunktet mellom bil og underlag.

Hvor er logikken i det?

Federal 595 rs-r er jo rimelige dekk som får en del skryt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billige dekk av den enkle grunnen at jeg MÅ ha nye dekk, men har ikke penger til overs til det (dyr ferie). Skulle egentlig ha Continental Sport Contact, men da snakker du 6000 for 4 dekk pluss 2000 i omlegg og balansering, siden jeg kjøper fra Dekkonline og må på en annen sjappe å legge om. Har fått pris på 3990,- for 4 stk Minerva dekk ferdig lakt på hos Dekk1 Anker i Haugesund. Og kommer jeg med dekk fra Dekkonline dit så skal de ha 2000 for å legge på og balansere.

Nankang NS-2 er et undervurdert dekk, er mer fornøyd med det en Toyo Proxes. På bane så mister man store gummi biter av Toyo dekkene, men Nankang dekkene holdt mye bedre. På våt vei er ikke Nankang så sprekt, men nå kjører ikke jeg så ofte på våt vei heller :)

En annen grunn til at jeg kjøper billige dekk er for at de blir burna opp i løpet av en sesong uansett...

Bestillte Camber/Caster plater forran og demper topper bak fra Ground Control i går, så da skal jeg endelig få orden på hjulvinklene forran. Har spist opp innsiden av Toyo dekkene allerede forran, ble litt arg når jeg såg det. Trodde de skulle holde ut denne sesongen. Men tar ikke kjangsen på å reise til Tyskland med de slitte dekkene forran.

Ser de har Federal RSR-595 på Dekkonline, men de har det som heter SS-959 da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dekkene holder til tyskland så kan det kanskje være en ide å bytte der nede, når jeg hadde s2000 sparte jeg nesten 6000kr på å kjøpe nye dekk der nede.

Iforhold til prisen for samme dekket ville vært her hjemme.

det var dimensjonene 225/40-18 / 255/35-18 så er litt å hente vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp nankang ns2. Skal mye til for å få bedre dekk iforhold til pris. Proxxes er veldig bra, men koster mer, og slites fortere. Måtte snu mine proxxes foran ifjor pga slitt innerdel :) Kjørte nankang ns2 bak, og var kjempefornøyd. Som du sier, nankang ns2 er undervurderte :) Også er det smale iforhold til andre merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...