Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Begynner å nerme seg E30Meet nå, og jeg har jo brukt bilen i det sisste for å vere sikker på at alt er som det skal. Men det hører jo altid med litt last minute work før man skal på treff ;)

Førstkommende helg kommer til å bli tilbrakt i garasjen tenker jeg, og alt skal på plass. Mangler nå bare silikonslager til radiatoren, satser på de dukker opp før helga. Så venter jeg også på grenrør :mrgreen: Grenrøret skal etter sporingen dukke opp på mandag, så da har man jo tid til å få satt på det også!

Plata jeg snekkra til under innsuget har fått seg klarlakk!

20130611_145142.jpg

Har vert hos Rørheim Auto og kjøpt ræserbil kjølevæske!

20130611_155912.jpg

Catch tank må man jo ha, denne arva jeg hos S:M:G, så den har blitt vaska og fått nytt rør.

20130612_164553.jpg

I dag dukket det opp nye foringer fra Powerflex, ræserbil foringer selvsakt.

20130612_164317.jpg

.....og en eske med drivlinje olje i fra Bjørnstad Bil. Her var jo planen å bruke 75w/140NS, men den kunne de ikke skaffe. Skulle blande den sammen med D4ATF på kassen for å redusere rattling. Men nå blir det bare rein D4ATF på kassen og 80w/140 på diffen. Bye bye Castrol bye bye!

20130612_164740.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor handla du redline då.

Typisk ikkje begynt på desse klargjlringene eg. Har jaffal 2 biler som må shines og :-P

Les da, ikke bare se på bildene :P

Shining er ikke så nøye, skal banke bilen på bane jeg. Masse bremsestøv og gummi :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som skal kose seg på E30 meet ja. Kjøpt deg merce foringer!! Er de traversforingene mye hardere enn standard powerflex? Er dine utslitte?

Hehe, once you go black you never go back vet du!

De er mye bedre enn de vanlige. De vanlige varte en halv sesong i bærearmene, så var de fulle av sprekker. Og de i traversen er beynt å knirke. Er ikke stivt nok heller ;-)

Blir nok good shit med de sorte ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om ikke jeg må skaffe meg noe svart å hive i traversen jeg og. De vanlige lilla er i allefall noe drit etter litt g krefter.

Ja, det kan vere mening i det!

Ny dag: Nye deler i posten :D

Denne gang silicone slanger i fra Roose Motosport og oljekjøler adapter i fra Torques.

Som dere kanskje ser, så er silicone slangene i OEM-Black. Så de ser akuratt ut som orginal slangene.

20130613_154001.jpg

20130613_154015.jpg

20130613_154037.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 30 timer på bilen siden fredag kveld nå, og det nermer seg! :)

Fått montert på det meste nå, nye grenrør fikk jeg på i går. Ble noe banning og tilpassing for å få det på, men lyden ble ubeskrivelig!!

I dag skal den på hjulstilling og så må den vaskes og jeg må polere bort noen striper som en katt laga sisst jeg var på tur med bilen. SÅ er man klar!

Gleder meg noe så jævlig til treffet nå, tror aldri jeg har gleda meg så mye til treff før faktisk.

Etter bytte til de sorte powerflex foringene så ble det mye mindre sjau i fra bakstillingen, så de lilla har nok vert dårlige. Diffen går noe roligere med den nye RedLine olja og kassen fikk noe jevnere girskift med RedLine.

Ellers så ble den en helt annen bil å kjøre etter montering av grenrør. Den bremser ikke så mye på girene, noe som gjør at den ble mer lettkjørt pga det lette svinghjulet. Nå er jeg rimelig spent på hva jeg klarer å dra i benken på E30Meet, selv om det ikke spiller så stor rolle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supercool er "montert" ja, og funker bra det lille jeg har kjørt. Der er jo trykk i systemet, men ikke så mye som det hadde vert med vann :)

Ok, du har ikkje nok til et kjølesystem til :?:

Eg fekk ny termostat idag så skal se om det bedrer saken. min takler ikkje tomgang lengre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...