Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

vente med å ha de på til den er vist da.. :) så slipper du tull der.

Tror ikke de har noe krav til det ser du!

He he, 2 forskjellige lager jo :^o

Slutt å tull nå :P Sendte fram og tilbake på de jævla lagera til GS. Til slutt fikk jeg to stk som var omtrent samme vekta på og ikke 200g forskjell. Det er samme fabrikkat og alt.

Lest igjennom 94 sider eg nå :) alt kreditt til prosjektet ditt. den er grise rå.

Morro at du likte det :) Bare til å følge med videre også da! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt mye fri i påsken nei, bare jobba og jobba med bilen! Har ikke hatt tid til å ta pils engang! Fått gjort mye også da. Sveisa ferdig rusten og alt. Men men, lar bildene snakke for seg her.

Grunna med to-komponent epoxy

DSC02302.jpg

DSC02301.jpg

DSC02304.jpg,

DSC02296.jpg

DSC02297.jpg

La på karosseri kitt og grunna over det en gang til, for å vere sikker!

DSC02320.jpg

Har issues med GSP topplager.... Se hvor skeivt demperen står, det står spenn i hele demperen. Noen som kjenner til det? Husker K-Sport demperene med K-Sport topplager smatt rett på uten noe hassle. Må jobbe lageret oppi toppen for å få studsa til å gå inn oppe. Så når man slipper demperen står den jo helt feil.

DSC02308.jpg

Slik står den, den ville sikkert stått mer til siden om ikke kaliperen hadde vert der. Pluss at den står bakom festet. Jeg må bøyre den inn for å få bolten i. Nekter å tro det skal vere slik!!!

DSC02330.jpg

DSC02331.jpg

DSC02333.jpg

DSC02309.jpg

I mellomtiden mens epoxyen tørka så modifiserte jeg bremseskjolda og laget til for kjøling med 3" rør!

Fiksa dem til slik at man kan ta dem av og på slik som dem man kjøper.

DSC02312.jpg

DSC02313.jpg

Tok vannpumpetanga raskt og bretta en liten leppe slik at den eventuelle slangen ikke skal skli av.

DSC02314.jpg

DSC02315.jpg

Litt svart lakk, og vips så sparte man noen kroner der også!

DSC02323.jpg

DSC02324.jpg

Fiksa litt i ledningene så godt det lot seg gjøre, får ta ut hele nettet til neste vinter tror jeg.

DSC02325.jpg

Smørte også på noe steinsprut beskyttelse der som jeg har sveisa. Er Plastic Padding sitt stoff.

DSC02317.jpg

DSC02319.jpg

Så slengte jeg inn noe tynn sort filt og inn med interiøret. Skal kjøpe nytt teppe tror jeg, det som stod der er så

slitt og revna. Så skal kjøre filt nå for å få ned vekta til godkjenningen.

DSC02329.jpg

Fikk også montert sammen fjærben og satt på bremser og slikt, mesteparten passa bra. Men tror kanskje jeg må korte inn de allerede justerbare endeledda til stab staget forran. Øret som de festes i på fjærbenet er flytta ganske langt ned på KW settet.

DSC02316.jpg

DSC02326.jpg

DSC02328.jpg

DSC02327.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC02308.jpg

Det har nok ingenting med dårlig passform på demperlageret å gjøre, men den "skiven" du har montert mellom tårnlager og fjærtårn skal sitte oppå dempertårnet.

Dette for å fordele kreftene når demperen dras ut over hele dempertårnet og ikke bare på muttrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det orginalt nei, men jeg bytta desse for tre år siden. De alu greiene kosta jo samma for ein som to i stål, så valget var ikke så vanskelig.

Den passer over hodet ikke på oppsiden, prøvde det først ser du. Kan prøve å ta den av. Kom ikke på det i farten.

Litt irriterende at dem ikke hadde noe som helst anvisning med lagrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med en skive mellom topplager og bilen?

Ja du spør godt nå Øyvind! Fjerner den i morgen å ser hvordan det passer da. Tror det blir den 3 ganger jeg tar av nå.

Hehe..

Hele poenget med den skiven er at det skal være slik, hvis det er en slik skive du har:

pb2dhq9q4dnvbjq9556p.jpg

Men hvis du har stabbstag mellom støtdemper tårnene bak så trenger man ikke de skivene. Skivene sitter originalt på Z3M-Roadster/Coupe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du snur lageret eller bytter om venstre/høyre?

Har ikke Gs performance lagrene uniball/glidekule-innfesting av dempertoppen? Slik du kan vri demperen litt i lageret..

Det trodde jeg også, men de GSP lagera jeg har vært bort så har disse kulene sitti bom fast, med medfølgende knepping i fjærene forran :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..

Hele poenget med den skiven er at det skal være slik, hvis det er en slik skive du har:

pb2dhq9q4dnvbjq9556p.jpg

Men hvis du har stabbstag mellom støtdemper tårnene bak så trenger man ikke de skivene. Skivene sitter originalt på Z3M-Roadster/Coupe.

De låg oppi sammen med topplagrene, og de passer over hodet ikke på oppsiden. Med mindre jeg friserer litt på dem med vinkelkutteren. Stag mellom tårnene kjøpte jeg i fjor, det passa ikke pga den forbanna tanken som sitter der.

Hva om du snur lageret eller bytter om venstre/høyre?

Har ikke Gs performance lagrene uniball/glidekule-innfesting av dempertoppen? Slik du kan vri demperen litt i lageret..

Joda, skal visst vere det. Men både forran og bak sitter det gadd fast... Da er poenget borte.

Jeg tok dem av forran og satt på noen gammle orginale jeg hadde liggende. Når jeg svinga så vridde den demperen i stedenfor at lageret snudde seg, tror ikke det skal vere sånn. Det var også noe hassle med å få fjærbenet på plass i ackermann armen med de lagrene på.

Blir nok en bestilling fra Ground Control så fort jeg får svar på mail fra dem om shipping. De har noen jævli heftige med camber og caster justering forran. Da kan jeg gå lavere uten at hjulet sitter fast i pedalene.

Har prøvd lagrene begge veier også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...