Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Alt i vognkortet ja

Det var jo morro.

Men det finnes et par vanlige e30(M3) som er godkjent med S50B32 ifra før i norge.. De ble godkjent i 2005. ;)

Ja, Stig og Tommy har vel. Men så vidt jeg er kjent tror jeg min er den første som fortsatt er orginal M3 på pappiret.

Grattis!

Hva med felger?

Som Steven sier her så snakka jeg med han om de felgene før visning, så jeg bare fikk låne noen orginale 16" E30M3 felger. De gikk akuratt over bremsene forran.

Ellers så var han fornøyd med bilen virka det som. Vi var ute å kjørte en tur så han fikk testa den litt også. Eksosen strupa jeg ned noe jævli for å få den til å bli stille, sikkert 50hk mindre i den virka det som. Går skit dårlig, hehe :)

Jeg fikk også plombert karosseriet på to plasser i forbindelse med rammenummer sveisinga, så alt er i den skjønneste orden der.

Vekta var også ok til slutt, sparte ca 20kg på å ha 16" på i stadenfor 18". Det er ingen asfalt matter, kun tynn filt inni og ingenting i bagasjen. Det var forhånds ting jeg gjorde, men tror det hadde gått selv om dette hadde vert i. Har man 5 trinns kasse så er det noe spart der også.

Bilens total vekt var 1240kg uten fører, forraksel vekt var 680kg og bakaksel vekt var 560kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med godkjent bil, det er en utrolig god følelse å kjøre fra BT med alt stemplet og godkjent i vognkortet. Selv om det er litt overraskende, var det på tide at BT tok til fornuften å godkjente 24v papirene. Når min ble godkjent hadde jeg et ark fra Hartge som viste at H35 (tror det var h35, er lenge siden nå) var bygd på E30 325.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var veldig deilig! Bare resten igjen nå. Justere inn understellet, få på felgene, sette i teppe, høyttalere, alt i bagasjerommet, en runde med poleringsmaskinen, ta ut lyddempingen i eksosen, kjøpe Ground Control topplager, kjøpe camber/toe kit bak, slanger til bremsekjølinga, ny forsterker, sport evo grill, sport evo innerskjermer og sikkert noe mer.

Så har noen timer igjen før den endelige 2011 versjonen er klar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...