///FredriK.S Skrevet Februar 2, 2010 Share Skrevet Februar 2, 2010 Hei. Min far lurer veldig på hvordan man skrur av anstispinn, og andre hjelpemiddler, da han ikke får mye sleng på bilen sin nå. Det er snakk om en 06' 530d Xdat. Er det noen som vet hvordan man slår av, og på dette? - Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Februar 2, 2010 Share Skrevet Februar 2, 2010 Står det ikke i manual hvordan du slår av. Jeg husket at du måtte holde inn noen sekunder for å deaktive. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Februar 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2010 Jeg har ikke lest manualen, men far har gjort det. Og han har ikke funnet det ut, så jeg tror ikke det står der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en325ic Skrevet Februar 2, 2010 Share Skrevet Februar 2, 2010 er bare og hålde inne knappen! så kobler du ut alt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Februar 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2010 Hvilken klapp da? I-driven? Hvordan får man det på igjen da? på samme måten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 2, 2010 Share Skrevet Februar 2, 2010 Har du den knappen som heter DSC? hvis du har den så trykker du en gang på den da deaktiverer du DSC dynamisk stabillity control, og du kan ha hjulspinn kun 10% på hjulene før Dynamic Traction Control kobler inn(DTC) den funskjonen funker bra på ubrøytede veier, men holder du knappen inne i 2sek så deaktivere du begge parter DSC & DTC. Da er det bare å legge bilen brei:) ett trykk til så er alt aktivert igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Februar 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2010 Vi hadde visst ikke DSC. -.- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 2, 2010 Share Skrevet Februar 2, 2010 hmm..merkelig. men ta deg en titt i manualen her. http://www.5series.net/information/2006 ... ual_UK.pdf og fra engelsk til norsk oversetter: http://www.ordbok.com/engelsk/oversetter.html enklere blir det ikke:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 3, 2010 Share Skrevet Februar 3, 2010 Vi hadde visst ikke DSC. -.- Dere har enten DSC eller DTC knappen. Den er ved siden av PDC knappen og er på samme bryterpanel som med setevarmerene. Bare hold inn knappen i noen sekunder og hele systemet kobles ut. Skal du aktivere alt igjen trykker du bare på DSC/DTC så er alt normalt igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortys Skrevet Februar 3, 2010 Share Skrevet Februar 3, 2010 trykker du på DTC en gang så får du et "du kan leke deg litt, men blir det for galt så tar jeg over" modus holder du inne DTC noen sekunder er det ingen hjelp å få hvis det går til helvette jeg har ingen problemer å slenge litt på rumpa på snøen så lenge jeg kontrer litt med rattet selv med x-drive og uten å deaktivere noe DTC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 3, 2010 Share Skrevet Februar 3, 2010 Men pass på. Det er skummelt å leke for mye med trekk på alle fire og fresk motor. Enten er det bare jeg som er helt udugelig bak rattet (drar nok på litt vel hardt forholdene tatt i betraktning), og/eller så er det mye vanskeligere med firehjulstrekk. Det er driiiitmorsomt, men så mange skumle tilfeller som jeg har hatt med quattroen nå i vinter har jeg aldri hatt i noen bil før. Det går så forbaaaaanna fort etter bare noen sekunder sideveis at man virkelig skal vite hva man driver med. Den er raskere på snø enn hva 728en er på tørr asfalt... Bakhjulstrekk føles trygt og godt å leke med i forhold til personbil med 4WD. Og faktisk nå nettopp på vei til jobb var det en ny XC70 som skulle "vise seg litt", han lå bak meg gjennom byen, og la seg i en annen fil inn i et kryss hvor begge skulle til høyre. Det var mindre biler i feltet jeg lå i, så han kom bakfra i det vi fikk grønt, og deisa rett i midtrabatten, men pløyde bare bortover og kjørte videre. Det er lett å tro man kan overvinne naturlovene med 4WD... Fremkommeligheten er overlegen med 4WD, men jeg kjører mye tryggere med 7eren, selv om jeg har det moro med den og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Februar 3, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2010 Fant DTC knappen i dag tidlig. Takk for hjelpen gutta, må få prøvdt ut dette i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå