Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja med denne vinteren som vi er midt oppe i nå og som allerede har vart i 2mnd med tildels sprengkulde så blir vel konklusjonen at batteriet er feil sted å spare penger.

Som det står i testen så krever statmotoren i en Volvo V70 2400W, altså 12V/200A og etter at startmotoren var blitt kjørt i 2 minutt i -20 grader leverte 2 av batteriene langt under den effekten som kreves for å dra rundt starteren.

Det er sikkert enda viktigere på en dieselbil å ha strømmen iorden og det har jo vært endel tråder her på bimmers i vinter om dieselbiler med startproblemer så hvis en har feil på glødesystemet i tillegg så er det enda viktigere å ha litt strøm å gå på.

Skrevet

Aldri hatt startproblemer med mitt Biltema-batteri, selv i -20. :D

Men har innom endel biler på jobben som sliter med startproblemer i kulda. Relativt mange av de har Biltema-batteri

Bruksmønster har mer å si enn merke på batteriet imo...

Skrevet

ingen optima eller exide maxxima batteri med i testen, men de stiller jo dog i en annen klasse.

Kjøpte nettopp et nytt Optima Red Top, hørt mye bra om de.

Skrevet
Aldri hatt startproblemer med mitt Biltema-batteri, selv i -20. :D

Men har innom endel biler på jobben som sliter med startproblemer i kulda. Relativt mange av de har Biltema-batteri

Bruksmønster har mer å si enn merke på batteriet imo...

Ser at du ikke har diesel bil. Det er nok der det ligger. Har akkurat levert inn 2 biltema batterier og fått pengene tilbake.Batteriene var kjøpt i august i fjord.Måtte ha et batteri i reserve som alltid var oppladdet for å vite at jeg kom meg på jobb hver dag. Skjelte ut alt som hadde med batteriene deres å gjøre. De testet begge batteriene og fant ut at begge var godt rett til.... De laddet begge helt opp og testet dem. Da hadde de for dårlig start strøm. Så testet de dem 2 timer senere og batteriene hadde tappet seg ut til bare halv styrke av det de startet med. Jeg for min del som har en gammel diesel bil som bruksbil, har aldri tenkt å kjøpe biltema batterier igjen.

Skrevet

Mulig jeg ikke skjønner meg helt på batterier, men det ser ut som testvinneren er et 85ah batteri og biltemabatteriet er på 62ha. Kan resultatene da sammenlignes sånn helt direkte som det ser ut som de har gjort?

Har biltema batteri i min E34, startet fint i masse minusgrader etter å ha stått 4 uker uten å ha blitt kjørt.

Skrevet

Ja "AH" har noe å si. Den testen er ikke helt rett. Men med kaldstart er det ikke bare AH som har noe å si. CCA har også veldig mye å si, altså da start strømmen som kan trekkes fra batteriet. Testen er til en speisell bil, V70. Da drar de og handler til V70 og får batterier som passer den bilen. At de ikke har funnet batterier med samme Amper timer er rett og slett dårlig arbeid fra deres side. Men igjen noe av det viktigste i de kalde vintermånedene er start strømmen du greier å presse ut av batteriet ved kaldstart.

Skrevet

Må undersøke hva slags batteri som sitter i Yarisen vår. Den gikk i hvertfall jevnt og trutt i 30 minus uten et eneste tegn til dårlig batteri. Plutselig en dag var den KLIN DAU, skjedde absolutt ingenting da vi vridde på tenninga... Lada batteriet i flere døgn uten at det tok i mot lading, før det plutselig sa baaang så gikk det greit... Spesielt?

Skrevet
Ja med denne vinteren som vi er midt oppe i nå og som allerede har vart i 2mnd med tildels sprengkulde så blir vel konklusjonen at batteriet er feil sted å spare penger.

Som det står i testen så krever statmotoren i en Volvo V70 2400W, altså 12V/200A og etter at startmotoren var blitt kjørt i 2 minutt i -20 grader leverte 2 av batteriene langt under den effekten som kreves for å dra rundt starteren.

Det er sikkert enda viktigere på en dieselbil å ha strømmen iorden og det har jo vært endel tråder her på bimmers i vinter om dieselbiler med startproblemer så hvis en har feil på glødesystemet i tillegg så er det enda viktigere å ha litt strøm å gå på.

hvor ofte står du å vrir på starteren i 2min a? bilen har jo normalt starta for minst 1min og 58 sekunder siden ::P

brukt biltemabatterier lenge, funker fett.

Skrevet

Nei en bil som er iorden skal selvfølgelig starte før det har gått 2 minutt men utgangspunktet i denne testen var for det første at batteriene var 100% oppladet før testen begynte og det er slett ikke sikkert at det er midt på vinteren med masse småkjøring. For det andre så kan en jo se på de trådene her på bimmers om dieselbiler med startproblemer nå i vinter så mener nå jeg ihvertfall at det er bedre å ha et batteri som har litt mer reservekapasitet enn de aller billigste.

Skrevet

Som tidligere nevnt, så er det det CCA (cold cranking amps) som er mest interssangt ved kaldstart. CCA forteller hvor mange ampere batteriet leverer i

-18°C i 30 sekunder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...