Gå til innhold

Diode i parklys, lyser konstant i blinklysene +/- problem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg nye diodepærer til parklysene som skulle gi xenon-look slik at de skal gå sammen med resten.. Men etter montering lyser også blinklysene framme konstant. Står noe på pakken om at ikke alle biler har samme +/- kobling.. Prøvde å bytte vei på kontakten og alt mulig, men fikk bare konstant lys i blinklysene.. #-o

Noen som har svar på hva dette skyldes :?:

Gjelder forresten 1999 320i E46 Coupé.

Skrevet

Må har motstand i mellom :) Led pærer trekker mindre feil å du får blinklys som lyser konstant..

veit ikkje kor stor motstand du må ha men..

eg handla berre vanleg pærer i Xenon look.

Skrevet

Må ha motstand ja. Hvorfor ikke kjøpe CCFL-ringer?

Ingen feilmelding/lysende blinklys på de :wink:

Får opp feilmelding på LED skiltlys også. Jeg har prøvd :wink:

Skrevet

Ok, takker for svar.. Joda planen er ringer i lyktene... Men ble bare litt impulshandling i går med xenonlook i grøft og park, og så funka ikke park pærene...

Takk for at du nevnte skiltlys også, hadde planer om å skifte der også.. Men da blir nok det litt utsatt til en løsning kommer på plass :D

Skrevet

Jeg har bytta til diode pære i AE ringene i lyktene mine, har og bytta til diode pærer i grøftelysa.

Har ikke merka noe til blinklys som lyser osv. :)

Men om jeg starter med lysa av, så blinker det i parklysa samt grøftelysa på annen hver side en liten stund, så gir det seg. Dette ser man ingenting av når man starter med lys da :lol:

Men dette skulle vist være greit å fikse ved å montere en liten motstand mellom pluss og minus..

Fikk ikke opp feil på parklysa, men får feil på frøftelysa. (Check front foglight) :mrgreen:

Men at blinklysa lyser virket litt rart da :?

Skrevet

Det med at blinklysa lyser er en sikkerhetsfunksjon fra BMW sin side for at du skal være synelig i mørke osv. Mange amerikanske biler har blinklysa tent hele tiden...

Skrevet

Posisjonslysa lyser vel svakere enn vanlige blinklys, dvs det er en topola pære med 5w/21W der 5w lyser hele tiden og 21w aktiveres ved blink.

Når blinklyset aktiveres ved defekt parklys på E46 tror jeg ikke det lyser ved full styrke, men ved 5w e.l. Det skal bare være en erstatning for parklysa :wink:

Skrevet

På US modeller til BMW har man ikke parklys pære montert. Derfor lyser blinkkys hele tiden.

På en E46 jeg hadde dem hvertfall ikke parklys pærer. Bytta lyktene la opp ledning fra LCM så var blinklysene slukket.

Det at de kommer på når parklys er "døde" er vel en ekstra backup/sikkerhets greie for at man skal se bilen ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...