Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sært og sært, alle merkeforum er sære! Dette også. Men det kalles entusiasme og/eller fantatisme, og er hva som driver oss alle med bilene våre.

For meg finnes det bare to basistyper biler, du har de med framhjulstrekk og du har de uten. Jeg foretrekker sistnevnte. Derfor holder jeg meg stort sett unna Honda. En bekjent av meg har S2000, og lyden fra den er nære r-sykkel.

Men jeg forstår heller ikke 1,6l hypingen med å tune de alt det går, og bare ende opp med en bil som ikke klarer å styre under akselerasjon. Det typiske uttrykket "ricer", da tenker jeg fremhjulstrekt bil med upassende styling og 1,6l motor med 5" eksosanlegg.

En overbevisning er det veldig vanskelig å få gjort noe med.

Jeg f.eks hadde ikke gitt fem flate for å ofre en utollet E60 M5 og puttet omtrent alle delene over på min E30. Det vil nok mange også kalle galskap, men jeg digger E30r over alle andre biler på jord, kanskje med unntak av en Audi S1.

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hey hey....123 bil er RÅTT! jeg har en selv og tro meg..til og med en ihuga bmw fantast vil si at den er FIIIIIIIN!

Mercedes-Benz W123 er ingen rå bil, men den er uten tvil et stykke tysk bilhistorie på høyt nivå. Ta godt vare på din coupé (CE)... en vakker dag vil den være verdt en liten formue. En av mine drømmebiler er forøvrig W124 300 CE-24 med manuelt gear... 8)

Skrevet

hey hey....123 bil er RÅTT! jeg har en selv og tro meg..til og med en ihuga bmw fantast vil si at den er FIIIIIIIN!

Mercedes-Benz W123 er ingen rå bil, men den er uten tvil et stykke tysk bilhistorie på høyt nivå. Ta godt vare på din coupé (CE)... en vakker dag vil den være verdt en liten formue. En av mine drømmebiler er forøvrig W124 300 CE-24 med manuelt gear... 8)

Mht Mercedes og deres girkasser ville eg definetivt valgt automat,da manuelle kassene i de bilene er aldeles kenguru å kjøre med.

Skrevet

Mht Mercedes og deres girkasser ville eg definetivt valgt automat,da manuelle kassene i de bilene er aldeles kenguru å kjøre med.

Nope... de pneumatiske automatkassene (mekanisk/lufttrykk) i W124 får iallefall jeg fnatt av... de er håpløst langsomme og uøkonomiske. Da heller en tradisjonell manuell 5-trinns gearkasse fra Mercedes-Benz... litt treg, men den holder en million kilometer.

Skrevet

De er en gjeng med hyggelig folk syns jeg da... Club Honda guttene er kanskje ikke så ressurssterke som BMW gutter, men entusiasmen er like sterk som hos oss.

Man skal absolutt ikke disse Honda som et merke. De har herja alt av motorsport på vann, luft og bane (kanskje ikke rally, men..). Honda er en av få selskap som ble dannet av en ekstremt lidenskapelig entusiast (Soichirio Honda), som ELSKET racing, i motsetning til flesteparten av dagens merker som startet fordi noen ville tjene penger. Og hos Honda er de ekstremt lidenskapelige for biler; Om Civic Type R: "Cut this car in half and you'll se our blood".

Honda lager:

Biler (viste med NSX at de kan lære Ferrari en lekse eller to også, samt at S2000 er kanskje den mest sanne sportsbilen av nåtidens biler som finnes, ved siden av en MX-5) - De har herja JGTC og de har herja F1. Spør du meg er NSX fortsatt japans sanne superbil, med midtmotor.

Motorsykler (modellene er kjent for å gi mye for pengene, samt at de har et arsnal av ikoner i alle kubikkstørrelser) - Allerede få år etter Honda begynte å lage motorsykler vant de så å si alt, og har siden da vært ytterst respektert produsent.

Jetfly (nevn andre bilprodusenter i farta som lager det?)

Båtracing har de også vært med på i evigheter, og lager også knallmotorer til båt.

Robotteknologier kan de (Honda Asimo)

Honda sine motoringeniører er i verdeneliten. McLaren gikk til Honda for å få laget motor til McLaren F1, men Honda takket nei. Andrevalget var BMW. ;)

Det er ikke rart de har horder av fans overalt, bare at Honda har blitt litt vanna ut etter at de ikke lenger har en sann sportsbil på markedet (litt forbikjørt av Toyota/Lexus, Nissan, Mazda osv.) og pga Fart&Furious generasjonen...

Det jeg elsker mest med Honda er det at de alltid gir F i hva konkurrentene driver med, og gjør sin egen greie. Ikke det at det alltid er positivt men...

Jeg stiller hvertfall Honda sin grunnlegger på akkurat lik linje som Enzo Ferrari.

Skrevet

Må bare si at det med Vtec er AWESOME! Hadde selv en prelude Vtec, var ganske så gøy å kjøre! Hadde den vert RWD hadde jeg nok kanskje hatt den enda ^^

Men, liker du et merke, så liker du et merke, thats it xD

Skrevet
ingen er verre enn BMW-fanatikere, et par kompiser solgte BMWene sine nylig pga at det bare var klyser som kjørte det, fullt forståelig når man leser hvor fanatiske/trangsynte enkelte på det forumet her er, herregud ass, 5-serie med er så tung og bestefar-aktig azz, 318 for tha winnerz lizzm azz #-o også m3 e30, den går azz, drømmebilen!, er det rart dem blir mobba :applause::lol:

Skjønner ikke hvorfor du henger inne her hvis du mener dette. Du eier jo ikke en BMW engang.Men det er vel for å drømme om skikkelig bil. Men du kan jo selge alle 123,ene dine så kansje du får råd til en opprusta 518 du også ;)

Tja. rått er vell litt drøyt. men jeg syns CE utagen er relativt stilig da. Men poenget her var at en viss person over her disser nesten alt av BMW, og selv sverger han til mercedes. Så da skjønner jeg ikke hvorfor han bruker så mye tid på et BMW forum, Når det sjeldent er noe positivt han har å komme med ;)

Skrevet

Det første bildet som dukker opp på google når man søker på ricer er dette... 3yla0627xzy1e94oaqhd.jpg

Utrolig synd egentlig da Honda har lagd mye bra, både til bruk på og utenfor veien...

Men fremhjulstrekk blir aldri det samme som trekk bak. Håndbrekksladd og understyring er ikke gøy...

Skrevet

Det som er sykt med Honda er delepriser. Koster jo mere for deler til Honda, enn de fleste tyske merker. Å det er jo litt sykt sammenlignet med delepriser på andre Japanske biler. Jeg lurer på Hva som gjør Honda så spes?

Skrevet

Deler til japanske biler er generelt ekstremt dyre og det er ofte vanskelig/umulig å få tak i ettermarkedsdeler.

Å eie en eldre japse kan derfor bli veldig dyrt...

Klarte å knekke en ABS-ring på en Mitsubishi en gang.

4000kr takk! For en liten metallring med noen spor i...

Skrevet

Blir litt OT her nå men jeg ville mye heller valgt 320CE da 300CE 24V er kjent for svert dårlige toppakninger. Den første 24 ventileren var litt hastverk fra MB mens 3,2 24 ventileren ble en stor forbedring og forresten så er manuellbilen 0,2 sek. langsommere til 100km/t en automatbilen :wink:

Skrevet

Inline six: 0,2 sekunder merker man ikke og man slipper at gearkassen "henger" i et gear i utide fordi den er langsom. Toppakningene på 300 CE-24 motoren er heller ikke så dårlige... iallefall ikke nå 20 år senere.

Skrevet
ingen er verre enn BMW-fanatikere, et par kompiser solgte BMWene sine nylig pga at det bare var klyser som kjørte det, fullt forståelig når man leser hvor fanatiske/trangsynte enkelte på det forumet her er, herregud ass, 5-serie med er så tung og bestefar-aktig azz, 318 for tha winnerz lizzm azz #-o også m3 e30, den går azz, drømmebilen!, er det rart dem blir mobba :applause::lol:

Skjønner ikke hvorfor du henger inne her hvis du mener dette. Du eier jo ikke en BMW engang.Men det er vel for å drømme om skikkelig bil. Men du kan jo selge alle 123,ene dine så kansje du får råd til en opprusta 518 du også ;)

tja, jeg har to BMWr sist gang jeg sjekka, men det er kanskje for mye forlangt at du kan ta en titt på billisten til venstre for innleggene mine?! En e36 318 er jo ikke verdt mer enn en sliten 123 300tdt, så den syns jeg du ikke var helt heldig med :applause:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...