Gå til innhold

Selge 18 " og kjøpe 17 " med ekstra seng?  

49 stemmer

1. 1. Selge 18 " og kjøpe 17 " med ekstra seng?

• Kjøre på 18 ", og "bare" senke 40/40 eller lignende å satse på at jeg ikke blir stoppa i teknisk
      8
    • Selge 18", kjøpe noen 17", godkjenne med senk(60/40 eller mer..?) og dekk
      16
    • Gi f*** å kjøre med 18" å full senk??
      25

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er stadig et diskusjonsforum og vi diskuterer hva som er fornuftig senk på E36. Det er etter min mening absolutt relevant i forhold til trådens emne og langt fra totalt OT som du påstår. Vel... nå har du iallefall fått noen flere forskjellige forslag til hva som er fornuftig senk på E36. Jeg stemte forøvrig alternativ nr. 2... :wink:

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Ikke for å klage på aktivitet, men det meste dere har skrevet her er TOTALT off topic.. Noe dere kan forbehold til PM eller en kveld på byen.. Om dette fortsetter, sletter jeg gjerne hele emne..

Er ikke for å klage, så klart alle har sine meninger.. Men når dere begynner å krangle som noen fjortiss jenter, blir dette for mye..

Beklager.

Så..jeg går ut ifra at du bygger bilen til en kompis e.l. ettersom du startet en egen tråd for å få vite hvor mye vi vil at du skal senke bilen?

On-topic:

Jeg synes du skal gi F og slippe den så langt ned at frontleppa bokstavelig talt ligger på bakken når den står stille.

Mitt alternativ blir da nr. 3, som er nærmest mitt ønske.

Skrevet

Penget med tråden var egentlig å få ærfaringer fra andre når det gjelder stopp i teknisk med de forskjellige løysingene :P Da jeg kjører en strekning der det siste tiden har vært forskjellige kontroller annenhver uke fortiden..

Og som sagt tidligere, takk for alt on topic :)

• 2 weeks later...
Skrevet

takker for alle stemmer her=) blir nok kjørt videre på 18" med just. senkesett framme, og 40 bake=)

Må da finne billige justerbare til 91 mod..Ideas??

Skrevet

ingen av dere bortsett fra torek har peiling på hva som er ideel senk, ideel senk er litt vipp framover, siste bildet av torek sin vitner om at han ikke har misforstått, dere andre gjør nybegynner-feil som høye og smale felger, i stedet for små og breie med liten rulleomkrets, maks senk inkludert valsing og lavprofil med smalest mulig dekk foran, bak kan det faktisk være originalt på en del biler, spesielt på e36, må ha riktig stuk for at en bil skal være rå

Skrevet

Jeg hadde iallefall aldri vurdert å kjøpe 18" til E36 igjen...

Ang senk så ville jeg hatt ca 70-80mm foran og 40mm bak. Ikke mer! og den bilen som er kranglet litt om, den er for lav bak..

Min gamle E36(igjen) med 70/40mm senk, 235/40-17 og 245/40-17 på 8.5 og 10" felger.

Disse modifikasjonene var godkjente i vognkortet, tror grensen på kjørbarhet går ved rundt 60-70mm. Men skulle jeg senket den nå, ville jeg nok hatt 80mm foran ev byttet til 225/45.

IMG_9827copy.jpg

På boblen min har jeg justert meg fram til hva jeg syntes er perfekt dekk/felg forhold både ang bredde og høyde. Blir litt OT, men fjerner gjerne bildene igjen om det er ønskelig.

IMG_2240.jpg

IMG_2255.jpg

Skrevet

Tullball og tøys. Tøffe karer finner perfekt senk ved å se på både hvor man skal kjøre, tyngdepunkt, fjæringsvei og konstruksjon av hjulopphenget, samt hjørneveier bilen.

De som justerer høyden etter hvordan det ser ut er noen homsete jålebukker.

Skrevet
Tullball og tøys. Tøffe karer finner perfekt senk ved å se på både hvor man skal kjøre, tyngdepunkt, fjæringsvei og konstruksjon av hjulopphenget, samt hjørneveier bilen.

De som justerer høyden etter hvordan det ser ut er noen homsete jålebukker.

ikke alle som vil ta av og på fallskjermen når de skal ut av bilen, heller ikke alle som forestiller seg at de er en slags michael skomaker i gatebasert versjon :lol: for min del syns jeg det er litt feminint hvis bilen ikke observeres humpete og stiv på fartsdumper når jeg møter bekjente, er den ikke stokk stiv så vil det være nedverdigende for min egen autoritet [-X den skal vippe opp og ned noen ganger etter fartsdumpa, da er man mer maskulin

Skrevet

Vippe og og ned etter fartsdumpa? Er det det samme som gåene dempere?

Bilen min oppleves veldig humpete og stiv nå (dempere står veldig stivt) så jeg må jo være utrolig maskulin.

Skrevet
Vippe og og ned etter fartsdumpa? Er det det samme som gåene dempere?

Bilen min oppleves veldig humpete og stiv nå (dempere står veldig stivt) så jeg må jo være utrolig maskulin.

nei, det betyr at bilen er så stiv at den småstabber :wink: gir seg ingenting, men bare småstabber litt :) ja, du er nok maskulin du da, men høyda på bilen din er ca 10cm for høy, så det trekker ned igjen, er et vanskelig dilemma, man må være nøye med alt for at maskulinitetsskalaen skal gå til topps her i livet :wink:

Skrevet

Blei en artig vri det her ja, noen her som blei stoppa i tenknisk ved kjerka i skotselva i dag da? (rettelse i går) De syns ikke det var kjekt å være matcho å kjøre lavt og stivt etter det jeg har hørt :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...