Gå til innhold

Jørgen`s E30-tråd | M-Tech1`n er FRISKMELDT s.160/161 ;)


 Share

Anbefalte innlegg

Hmm.. Kom på at jeg har hatt enda en bil med litt like symptomer, der var det kortslutning i ei dyse. Når du allikevel holder på, prøv å ta strømmen på ei og ei dyse og se om symptomene forandrer seg.

Men om det hadde vært kortsluttning der, så skulle den vel gått bare på 5 syl ?

Mja, hjernen som sender signal til dysa med kortslutning er vel ikke stor fan av det heller..

Er selvsagt et lite skudd i blinde men verdt å prøve, og gratis, når du allikevel driver og feilsøker.

Skjedde på en 944 jeg hadde og den ble komplett idiot, men når jeg dro av kontakten på dysa med feil gikk den finere på tre sylindre enn "føkt på fire"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Da har jeg prøvd en annen BTR, samt noen andre følere på kassa som målte 965ohm. Fortsatt samme gange på motor, og oppnår ikke 3000rmp hverken når jeg gir rolig pådråg oppover, eller full gass...

Har skaffet et annet ledningsnett nå, så det nærmer seg faktisk at jeg ikke ser annen utvei enn å bytte det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd med helt nye pluggledninger?? Min bil hadde akkurat samme symptom og jeg prøvde å bytte alt mulig, fra luftmengdemåler, dyser osv.. Ble helt god med nye ledninger! :)

Nei har ikke d.. Men alle gir jo skikkelig gnist, og ikke overslag noen plasser...

Mm? Da er d jo enda en mulighet...:P

Hmm. Sjønner ikke hvorfor ledningene plutselig skal ta kveld/bli dårlig? :)

Nei, jeg er litt enig i den!

prøv det du jørgen, tar ikke kjempe lang tid når du først starter med det ;) har du jo utelukket det hvertfall.

lykke til:)

Neida, d gjør vel i grunnen ikke det.. Men styrer med huset for tiden, samt bort i helga og en uke vekk over helga før d er jobb igjen..:( Blir jo ikke ferdig til noe treff her i gården vett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vakumlekasjer da Jørgen?

Edit: Den lader som den skal? Du vet det er to kontakter på innslaget? Der det er bare en ledning og en skal stå fri? Når jeg bytta om de på min begynte min å gå normalt og lade normalt, skjønner ikke hvofor det skal være slik men? Bare for å utelukke det også? ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vakumlekasjer nei.. Sjekka her når jeg var hjem en tur ila jobbturen sist, pluss med startgass på hele motoren omtrent i går !

Har ikke målt lading nei... Ja, jeg har kun en ledning der.. Men har ikke prøvd og bytta de! Skal testes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har faktisk akkurat samme problemet nå. Kan ikke gi noe serlig med gass. Smeller og herjer.... Veit du hva som kan være feil?

Niks, har ikke funnet ut av det, men har heller ikke feilsøkt særlig, da jeg måtte dra på sjøen etter at jeg fikk fyra opp maskinen.. Men, jeg lurer litt på om det kan være føleren(e) som står på girkassa og ska gi signal for tenning.. Det skal jeg sjekke ut nærmere kanskje neste uke når jeg kommer hjem. Skal ta av følerene og se over de, samt Ohm`e de.. Har også en kompis som har noen liggende som jeg skal prøve var planen.

Har prøvd å bytta hjerne og LMM, men dette ga ingen forskjell. Samme problemet hadde jeg mer eller mindre på b25`n som sto i før. Fra b25`n har jeg flyttet over innsug, hjerne, ledningsnett, LMM girkasse og svinghjul over til b27`n.. Så feilen må være på noen av de komponentene, eller noe annet som har med selve bilen å gjøre. Kan kanskje være noe med bensin, men tviler litt..

når den stopper opp slik og smeller, flytter turtellern på seg da? hopper å spretter eller event blir igjen nede på 1000-2000 rpm mens motoren øker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...