Gå til innhold

Jørgen`s E30-tråd | M-Tech1`n er FRISKMELDT s.160/161 ;)


 Share

Anbefalte innlegg

Ok, er heilt sikkert ein bagatell det her...Er så sinnsvakt frustrerende når det holder på men fy kor glad man blir når man får det til å funke :)

Uansett, lykke til :)

Ikkje selg, dette er jo tross alt sugiss og er sjelden problem med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, men er ikke selve tps'en som er gåen, men ledningene! :P Du kan godt prøve 10 forskjellige tps'er uten at den får strøm/signal :)

Ikke litt snodig at ledningene på TPS`n på 4 forskjellige ledningsnett er fucka da?

Ok, er heilt sikkert ein bagatell det her...Er så sinnsvakt frustrerende når det holder på men fy kor glad man blir når man får det til å funke :)

Uansett, lykke til :)

Ikkje selg, dette er jo tross alt sugiss og er sjelden problem med :)

Jaah, blir sikkert sett på som en bagatell den dagen jeg finner feilen..! Men frustrerende, ja, det vil jeg faktisk si at det er :evil:

Ja nei, får beholde den litt til.. Til jeg får fikset den i alle fall..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var den jeg har fucka opp med kortsluttning også.. Har 381 på nå (fra b20), så har jeg en 387 liggende.. Hva den kommer fra aner jeg ikke...

EDIT: 387 kommer fra 318i, så den skal jeg ikke prøve..

Uansett, så nekter jeg og tro at DET er grunnen til at den ikke går skikkelig.. Da hadde det jo vært feil hjerne på de 3 preface-hjernene jeg prøvde med forrige oppsett også..

Regner med jeg får prøve Ole92 sin ila helga, så får vi se hva som skjer.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men er ikke selve tps'en som er gåen, men ledningene! :P Du kan godt prøve 10 forskjellige tps'er uten at den får strøm/signal :)

Ikke litt snodig at ledningene på TPS`n på 4 forskjellige ledningsnett er fucka da?

Det hadde ikke jeg fådd med meg, at du har prøvd 4 forskjellige ledningsnett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TPS= Throttle position sensor. Registrerer hvor mye gass-spjeldet åpner seg. Når hjernen ikke får hvite hvordan posisjon spjeldet står så kutter den bare ;)

På m20 er det kun en bryter som sier fra om spjeldet er lukket, fullt åpent eller et sted imellom. Den har igrunn lite å si på de. Men hvis det skjer slik som på din, at det var kortslutning mellom jord og stengtsignal vil den kutte pga bensinkuttinga som er ved trilling.

Så den bare kobles av for å utelukkes. (bør selvsagt være der men for feilsøking kan den kobles ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har facelift b25 hjerne liggende i verkstedet, bare så du vet det :) jeg er på sjøen, men den ligger lett tilgjengelig.

Mener å huske at om du ikke merker forskjell med tps tilkobla/ fra kobla, så er det noe galt..

Edit: Men den starter nå da ? for jeg begynte å tenke på at preface bil, med facelift el nett ikke nødvendigvis er plug and play på alle modeler. Feks en ledning eller to som må bytte plass. Starter den tror jeg ikke det er det, men verdt å sjekke ut kanskje ? feks om det er noe som "mangler" som gir den feil tilstanden at du ikke får turtall. Bare en tanke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har facelift b25 hjerne liggende i verkstedet, bare så du vet det :) jeg er på sjøen, men den ligger lett tilgjengelig.

Mener å huske at om du ikke merker forskjell med tps tilkobla/ fra kobla, så er det noe galt..

Edit: Men den starter nå da ? for jeg begynte å tenke på at preface bil, med facelift el nett ikke nødvendigvis er plug and play på alle modeler. Feks en ledning eller to som må bytte plass. Starter den tror jeg ikke det er det, men verdt å sjekke ut kanskje ? feks om det er noe som "mangler" som gir den feil tilstanden at du ikke får turtall. Bare en tanke

Hadde vært greit med en B25 hjerne ja.. Bare sånn at det er i orden.

Den starter nå. Er tilbake til der den var i starten. Vil ikke tro at det er grunnen til at den ikke får turtall, siden den også var slik med preface ledningsnett...:)

Har prøvd å ta av ledningen til TPS også.. Ingen forskjell..!

Da skal det jo i teorien være noe feil......

Men som sakt. Din høres ikke ut som min lengere nå. Jeg hadde mye hardere kutting, din fjusker bare å poffer osv.

Jaa, det kan hende det?

GJør den ikke? Hørte du den første filmen jeg la ut for en stund siden også? Den var akkurat lik da også... Så den har ikke forandret noe som helst ;)

Ny film Jørgen, både kald og varm oppstart takk.

Kald oppstart har du fått, men noe særlig varm oppstart er ikke grunstig, da jeg ikke har kjøleanlegget på..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke TPS på M20 bare en bryter som blir aktivert ved fullt gasspådrag? Så det er vel bare å ohme å se om det er noe forskjell i motstand ved forskjellige gasspådrag.. Men jeg tviler på der er noe galt med den.

Det er bare å bygge om til Magasquirt ;) Jeg har et liggenede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke TPS på M20 bare en bryter som blir aktivert ved fullt gasspådrag? Så det er vel bare å ohme å se om det er noe forskjell i motstand ved forskjellige gasspådrag.. Men jeg tviler på der er noe galt med den.

Det er bare å bygge om til Magasquirt ;) Jeg har et liggenede..

Jo, mener du har rett i det du sier der ja.. Jeg har heller ikke tro på at TPS har skylden for dette.:)

Megasquirt tror jeg ikke kommer i bilen ;)

Forhåpentligvis kommer Larsinnj en tur over helga nå, med bensinpumpe®, så da blir d vel å feilsøke på bensinsystemet. Skal til KR i dag, så på mandag blir d å kjøpe bensinfilter, for å bytte det også..! Så skal jeg sjekke hele systemet, om det er flatklemte bensinrør eller tette rør/slanger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...