Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ganske sikkert lease en e84 (X1). Går fra en e39, 520 bensin automat - fra 2000, som da vel har gode 150 hester i seg.

Er ingen bil(bmw)-nerd, vil bare ha det deilig mens jeg kjører ;)

Lurte egentlig mest på om jeg vil savne de få ekstra hestene jeg taper med å gå for en 1,8 motor (xDrive 18d) - går fra 150 bensin-hester i 520 til 141 diesel-hester i X1? Vil jeg få en merkant bedre kjøreopplevelse om jeg går for xDrive20d?

Takk som bryr :)

Skrevet

tror faktisk du vil oppleve xDrive18d som en sprekere bil en 520i`n jeg hadde e46 320i med 150 og gikk til 318d med 136hk opplevde den som minst like sprek. selvfølgelig er det litt forskjeller i registeret men. du vil få en langt sprekere bil om du velger xDrive20d men når det gjelder prisen så er det en sak for lommeboka, men jeg tror du vil bli overasket over xDrive18d

Skrevet

Zoney, din BMW er facelift utgaven med dobbel vanos. Altså 170hk. Min dass derimot har 150 ;)

Merker jo stor forskjell hver gang jeg sitter på med deg i forhold til min.

Skrevet

Nei du tar feil, trådstarter har en 2000modell, altså IKKE facelift. og 150hk. 2001 kom 2.2 litern på 170hk.

Skrevet

Hvis du ser på regne 0-100 tall er X1 sprekere uansett hvilken motor du velger. 18d bruker 10,1sek mens 20d bruker 8,4.

Man merker nok forskjellen rimelig greit... (har kun kjørt E90 318d og 320d så tør ikke uttale meg for sikkert)

E39 520ia bruker 11,5 sek fra 0-100. En halv evighet...

Du vil nok uansett oppleve det som en helt annen motor/bil pga turbolag og dreiemomentet (det man merker mest til ved vanlig kjøring)

Skrevet
Nei du tar feil, trådstarter har en 2000modell, altså IKKE facelift. og 150hk. 2001 kom 2.2 litern på 170hk.

Akkurat hva jeg har forsøkt å fortelle Wabby.. Men, neihh :P Han hører ikke på vognkort-opplesning en gang :o:D

Skrevet

Facelift facelift, badabing badabom. De begynte alt å dytte nedi 170hk versjonen i 2000. "BMW528" (en bruker her på forumet) blant annet hadde en sen versjon av en 2000 mod 520. Den var ikke facelift utseendemessig men hadde fått den nye motoren.

Ble nok galt av meg å si at Zoney sin er facelift da den har de gamle lyktene (xenon vel og merke) og ikke AE eller LED baklykter.

Men den er klart bedre i responsen enn min og noe penere gange. Kan til og med sjekke vanoshuset for å være sikker, men mener å tro at denne har den nye maskinen.

Skrevet

Det er ikke noe å diskutere, han har jo det bekreftet i vognkortet også. Biler prod fom september 2000(disse selges da som 2001 modeller) har M54 motoren, de før har M52TU, og de før der igjen M52. Grunnen til at hannes er annerledes en din er at han har M52TU motoren i sin, mens du kansje har en M52 visst din er eldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...