Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jupp, ser ut til at du kan ha rett. BMW har laget en egen patent på dette ser det ut til, noe jeg ikke var klar over :)

Quote:

"Bi-xenons" in BMWs use one xenon bulb (outside headlight bulb) and one halogen bulb (inside headlight bulb). That's 2 xenon bulbs and 2 halogen bulbs. NOT 4 xenon bulbs.

They work the same way as the Dakota etc., where the light output from the xenon bulb is reduced and cut off during normal "low beam" use, and when "high beam" is turned on, mechanical reflectors activate to allow the FULL light output from the single xenon bulb to shine out of the headlights.

The halogen lights (two inner bulbs) are used for when you pull the lever towards you for a momentary flash (e.g. flashing oncoming cars). The reason being, that halogens or LEDs are the only bulbs suitable for instant on and off activation as needed in this case. Xenons are not meant to be "flashed" and need time to warm up.

To activate the "xenon high beams" as described before, you PUSH the lever away from you and it locks in that position, as opposed to a momentary activation when you PULL the lever and activate the momentary halogens bulbs.

Så jeg hadde visst både rett og feil i samma slengen :lol:

Syntes jeg skrev dette på norsk i innlegg nr 2 i denne tråden :)

Skrevet
Jupp, ser ut til at du kan ha rett. BMW har laget en egen patent på dette ser det ut til, noe jeg ikke var klar over :)

Quote:

"Bi-xenons" in BMWs use one xenon bulb (outside headlight bulb) and one halogen bulb (inside headlight bulb). That's 2 xenon bulbs and 2 halogen bulbs. NOT 4 xenon bulbs.

They work the same way as the Dakota etc., where the light output from the xenon bulb is reduced and cut off during normal "low beam" use, and when "high beam" is turned on, mechanical reflectors activate to allow the FULL light output from the single xenon bulb to shine out of the headlights.

The halogen lights (two inner bulbs) are used for when you pull the lever towards you for a momentary flash (e.g. flashing oncoming cars). The reason being, that halogens or LEDs are the only bulbs suitable for instant on and off activation as needed in this case. Xenons are not meant to be "flashed" and need time to warm up.

To activate the "xenon high beams" as described before, you PUSH the lever away from you and it locks in that position, as opposed to a momentary activation when you PULL the lever and activate the momentary halogens bulbs.

Så jeg hadde visst både rett og feil i samma slengen :lol:

Syntes jeg skrev dette på norsk i innlegg nr 2 i denne tråden :)

Hehe, santsant ;) Men ble max usikker :P Men siden BMW da har denne "luken", trenger jeg da bare helt vanlig 35w xenonpære med 4300fargetemp? Ser det finnes di pærene med nært/fjærn i samme pære men di trenger jeg vel ikke da..?

Skrevet

Nei, du skal kjøpe H7 som er pærer for fjernlys på e46.

Da kjøper du såklart 50/55 watt med 4300/5000 kelvin.

Skrevet

I gammle bilen min hadde jeg først 50w ballaster, og 6000k pærer, dette lyste veldig bra.

Jeg bytta pærer en gang og bytta da til 4300k, da lyste det en anelse gult i lykta men ganske så hvitt på veien. Det lyste da enda bedre på våte veier! Bedre en det gjorde med 6000k pærer.

Jeg skal til å kjøpe xenon på fjærnlysa mine, tror jeg går for 50w ballaster og 4300k pærer, men har ikke helt bestemt meg enda :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...