bmwgreg90 Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 mye kosta kompressoren? frakter ESS bilen til Tyskland for co2 godkjenning i prisen eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwZ Skrevet Mars 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2011 mye kosta kompressoren? frakter ESS bilen til Tyskland for co2 godkjenning i prisen eller? Kostet vel 62000kr den gangen det ble gjort inkl montering + 10000kr for Stage 2. Eksosverdier er ikke noe problem ved EU-godkjenning om det var det du tenkte på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mars 20, 2011 Share Skrevet Mars 20, 2011 Nei BmwZ det han tenkte på er det jeg har sagt til han hele veien. Er at om du skal ha godkjent kompressor innsjkrevet i vognkortet så må du ha en avgass måling. Og da er det forresten ikke snakk om bare Co2 de skal måle. Det er alt. Greg90: de fleste godkjenner ikke dette. EDIT: forresten, det er ikke BARE en avgass måling som skal til. Husk at du også må dokumentere at bremser og alt holder også. Og det holder ikke montere M3 bremser og si at disse holder til 343hk fordi det skal de ha papirer fra forhandler på, og det får du ikke. Godkjenning av kompressor sånn sett uten å ta en tur til TUV i tyskland, er dødfødt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwZ Skrevet Mars 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2011 Nei BmwZ det han tenkte på er det jeg har sagt til han hele veien. Er at om du skal ha godkjent kompressor innsjkrevet i vognkortet så må du ha en avgass måling. Og da er det forresten ikke snakk om bare Co2 de skal måle. Det er alt. Greg90: de fleste godkjenner ikke dette. EDIT: forresten, det er ikke BARE en avgass måling som skal til. Husk at du også må dokumentere at bremser og alt holder også. Og det holder ikke montere M3 bremser og si at disse holder til 343hk fordi det skal de ha papirer fra forhandler på, og det får du ikke. Godkjenning av kompressor sånn sett uten å ta en tur til TUV i tyskland, er dødfødt. Om det var det han tenkte på, så nei ESS godkjenner ikke kittene for sine Norske kunder. Jeg vet det er ca klin umulig å få godkjent kompressor i Norge uten Tüv. I tillegg måtte jeg betalt en HK avgift som gjør det uinterressant for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mars 20, 2011 Share Skrevet Mars 20, 2011 HK avgift ja.. slipper det jeg as... har så gammal bil vett <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goty Skrevet Mars 20, 2011 Share Skrevet Mars 20, 2011 Utrolig fet Z4 . Hvitt i dashbordet gjorde seg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwZ Skrevet Mars 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2011 Utrolig fet Z4 . Hvitt i dashbordet gjorde seg! Jo takk, er visst sånn hvitt M modellene skal ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mars 20, 2011 Share Skrevet Mars 20, 2011 Hehe. Tror jeg må le litt. Har faktisk kjørt bilen din jeg Det er faren til en bekjent av meg som kjøpte denne ny. Ikke rart at jeg ikke kjente den igjen. Du har jo bytta ut alt ACS utstyret den hadde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwZ Skrevet Mars 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2011 Hehe. Tror jeg må le litt. Har faktisk kjørt bilen din jeg Det er faren til en bekjent av meg som kjøpte denne ny. Ikke rart at jeg ikke kjente den igjen. Du har jo bytta ut alt ACS utstyret den hadde Hehe... Stemmer det, det var en del ACS utstyr på den når jeg kjøpte den. Syntes ikke noe av det var noe fint, så jeg byttet det ut Så du har kjørt den ja, så kult... Lenge siden eller? Går nok noe bedre nå da, med annen utveksling, eksos og stage2 fra ESS Så ca sånn ut eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mars 21, 2011 Share Skrevet Mars 21, 2011 Var det bildet jeg så som du posta på Zpost som fikk meg til å trekke litt på smilebåndet. Når var det ja? Er faktisk ikke helt sikkert. 2005-2006 kanskje? Hvor var det du kjøpte den fra ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwZ Skrevet Mars 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2011 Var det bildet jeg så som du posta på Zpost som fikk meg til å trekke litt på smilebåndet.Når var det ja? Er faktisk ikke helt sikkert. 2005-2006 kanskje? Hvor var det du kjøpte den fra ? Hehe... ja, skjønner den Kan stemme med 2005-2006 siden bilen er en 2004. Jeg kjøpte den av ett bilfirma på Tau utenfor Stavanger. Der fikk jeg beskjed om at bilen var kjøpt ny på Bavaria Stavanger. Den første eieren skulle være en voksen entusiast. Stemmer dette om du kjenner noe av historien til bilen? Den andre eieren hadde den kun ett år, så er jeg den tredje lykkelige eier:) Ja, det var RJ skilt på denne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mars 21, 2011 Share Skrevet Mars 21, 2011 Stemmer det. Første eier kjøpte den på Bavaria i Stavanger og fikk satt på alt ACS stæshet og BBSene. Kompressoren ble satt i rett etter den ble henta hos Bavaria mener jeg å huske. Han er en meget entusiastisk og pedantisk voksen mann som hadde den først. Var dønn strøken da han solgte den. så herpinga av BBSene ble nok gjort på Tau/Jørpeland der den ble solgt til. Første eier hadde også en überstrøken rød E24 M6 i tillegg til denne, og sønnen hadde en godt diskutert blå E30 M3 Sport Evo. Vært mye flotte biler i den familien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwZ Skrevet Mars 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2011 Stemmer det. Første eier kjøpte den på Bavaria i Stavanger og fikk satt på alt ACS stæshet og BBSene. Kompressoren ble satt i rett etter den ble henta hos Bavaria mener jeg å huske. Han er en meget entusiastisk og pedantisk voksen mann som hadde den først. Var dønn strøken da han solgte den. så herpinga av BBSene ble nok gjort på Tau/Jørpeland der den ble solgt til. Første eier hadde også en überstrøken rød E24 M6 i tillegg til denne, og sønnen hadde en godt diskutert blå E30 M3 Sport Evo. Vært mye flotte biler i den familien. Godt å vite, takk skal du ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwZ Skrevet April 10, 2011 Forfatter Share Skrevet April 10, 2011 Endelig var sommerhjulene montert Derfor måtte jeg selvfølgelig ut i finværet å ta noen bilder av godbilen. Nytt utvendig er ekstra inntak til intercooler lakket i bilens farge... Ekstra takk til "leif harald" her på forumet som skaffet meg de maskinerte inntakene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet April 10, 2011 Share Skrevet April 10, 2011 Den bilen din er bare sex. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå