Gå til innhold

Re: Min Z4 CS Kompressor, SOLGT

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 409
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

":535uspib]Hvor fikk du vannslipt den? Dyrt?

Gjorde det selv :D Lakken ble ikke fullstendig slett, men mye bedre. Siden det er orginallakk på bilen er det ikke store mengder klarlakk, derfor kunne jeg ikke slipe den helt glatt.

har du en kjapp "how to" på vannsliping?

har en gammel bil som skal shines litt og kunne tenkt meg å forsøkt på den. har flex roterende og en del proff produkter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":vc40rid9]Hvor fikk du vannslipt den? Dyrt?

Gjorde det selv :D Lakken ble ikke fullstendig slett, men mye bedre. Siden det er orginallakk på bilen er det ikke store mengder klarlakk, derfor kunne jeg ikke slipe den helt glatt.

har du en kjapp "how to" på vannsliping?

har en gammel bil som skal shines litt og kunne tenkt meg å forsøkt på den. har flex roterende og en del proff produkter

Hei ja! Kan prøve å sette opp en rask guide utifra det jeg har lært om vannsliping.

-Er lakken orginal eller ikke? Kan være en fordel å finne ut ettersom det er mindre klarlakk på orginallakken(Mindre å slipe på). Om man har utstyr som måler lakkdybden, bruk det.

-Jeg brukte 1500 og så 2500 på sliperondell med vann, mulig man har litt mer kontroll ved håndsliping.

-Ikke slip på skarpe kanter, er utrolig lett å gå igjennom.

-Slip til du ser at alle "søkkene" i lakken forsvinner. Altså appelsinoverflaten retter seg ut, ikke lenger!

-Når man skal polere den matte overflaten opp igjen, må man bruke ull eller lammeullspad på maskin. Ullen kommer ned i porene og henter opp glansen igjen. Typisk rubbing er 3M fastcut

-Deretter bruker man skumgummipad med samme rubbing som før, for så kjøre en ny runde finere rubbing for å bli kvitt kjøregater og mette lakken. Hastigheten på maskinen skal være middels på alt bruk av maskin.

-En siste finish med en polish til slutt, så skal resultatet bli kanon..... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du kansje om det er noen som montere sånne ess kitt i oslo området?

Nei desverre, kompressoren min ble montert av ESS i Østfold. Men dette er ett boltonkit, så de fleste bilmekanikkere vil klare dette 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fikk jeg montert H&R Stabstaga foran og bak. Skal si det ble stor forskjell :applause: Bilen kjennes mye stivere ut, men uten at det går utover komforten... Krenger mindre også :D

Nå gjenstår det bare å montere powerflex foringer så er jeg fornøyd med understellet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stabstag gjør kjempeforskjell, men hvordan fungerer det med såpass med effekt, stive stabstag og åpen diff? Må jo blir mye hjulspinn på innerhjulet ut av svinger?

Har ikke fått prøvd bilen med de nye stabstaga så hardt ennå, men effekt-kurven er som på en sugemotor. Ikke en råsterk motor som spinner ukontrollert ut av svingene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt hjelp :? I går var jeg ute å kjørte i regnet, parkerte ute i 2 timer, men da jeg skulle starte igjen gikk den bare på 5 sylindre!!! Bygynte å kjøre, så kom motorlampa! Restartet bilen så var den pluttselig fin igjen, men etter en stund begynte fuskinga igjen. Særlig på lave turtall og over 5000 O/min. Bilen trekker helt normalt i mellomregisteret!! Sjekket pluggene, de så fine ut. Men bemerket at den ene coilen, samt pluggen så litt hvite ut. Har hørt at den får for lite fuel om den har denne fargen! Kan det være Coilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...