Michael Skrevet Mars 11, 2010 Skrevet Mars 11, 2010 Slik jeg har forstått det fra bmw verkstedet så må man ikke fylle rød... for det er noen pakninger der som ikke tåler den rød.Kan godt være at det går, men jeg hadde ikke tatt kjangsen. Litt kjipt hvis man har alumotor da, for den tåler ikke den blå Så da har man ikke mange valg igjen Kjøpte nok riktig castrol på BMW merkeverksted, det var den det sto i servicemanualen demmes at jeg skulle bruke. Noen bimmere skal ha grønn, noen skal ha blå. Ingen bruker rød, såvidt jeg vet. Men både råd, grønn og blå tåler aluminium, VAG bruker rød, og BMW bruker grønn/blå... Alle dem bilene har aluminiumstopper...... Så jeg tipper det er andre ting i motorn som blir tæra opp, sånn som det var i min m42... der var pakningen spist opp.
Kjell Z3 Skrevet Mars 11, 2010 Skrevet Mars 11, 2010 er det blå den "average" bensinstasjonen selger? er jo litt dumt å ha en type kjøleveske som må bestilles om man plutesig blir tom for kjøleveske midt i bushen. De selger i alle fall alle typer på bilxtra, der kjøpte jeg min grønne til min BMW.
Nytern Skrevet Mars 11, 2010 Skrevet Mars 11, 2010 Jeg har kjørt med rød i etpar år nå, hvis halvparten av det dere påstår er sant er min bil en mirakelbil Rød er longlifevæske, kan fint fylles på alle biler sålenge en ikke blander med andre typer. Makan til feilinformasjonstråd har jeg ikke vært borti på lenge..
Michael Skrevet Mars 11, 2010 Skrevet Mars 11, 2010 Har ikke påstått noen verdens ting... bare sier det jeg ble fortalt på merkeverksted, at man ikke må fylle rød. Leste faktisk på internetten nu, at det ikke finnes noen standar på fargene.... men noen fabrikanter kjører samme fargekoder på samme egenskaper.. Så det finnes unntak
Nytern Skrevet Mars 11, 2010 Skrevet Mars 11, 2010 Hvis de mente at bmw ikke tåler rød væske ble du nok grundig feilinformert. Merkeverksted eller ikke
Hpi Skrevet Mars 12, 2010 Skrevet Mars 12, 2010 Hvorfor skriver dere grønn/blå kjølervæske? De er jo helt forskjellige, grønn er for aluminium, blå er det ikke men er ikke så ille for aluminium som den var før. Bruk grønn, det er best. Jeg skrev blå/grønn om Mobil 1 Antifreeze Extra fordi jeg tolker det slik at den kan brukes både om du skal ha blå og grønn fordi den har egenskapene til begge disse fargene. Ser ikke ut som om Mobil 1 selger seperate Blå og grønn men derimot Selger de Antifreeze Extra som en felles løsning for begge disse fargene. Den inneholder BASF Glysantil G48. Beskytter både jern og aluminium konstruksjoner mot korrosjon og frostskader. Skal ikke blandes med Rød. Jeg bruker denne pga at verkstedet mitt anbefaler denne og de bruker den selv på bilene de har inne til service/reperasjoner. http://www.fioresebernardino.it/schedet ... 0Extra.pdf Under Tekniske spesifikasjoner står det: Farge: Blå/Grønn. Den har Bmw godkjennning: BMW N 600 69.0 Den røde frostvæska til Mobil 1 har ingen BMW godkjenning uten at jeg skal påstå hva som er rett eller galt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå