-Martin- Skrevet Mars 10, 2010 Share Skrevet Mars 10, 2010 Da våren endelig meldte sin ankomst her på østlandet så jeg mitt snitt til å tørke støvet av vaskesakene og ta en kjapp håndvask, den første i år som sådan, den aller første på min nye BMW E90 318d M-sport. Her i Hønefoss har temperaturen ligget over 5 varme i hele dag, I solen har det vært vesentlig varmere. Bilen blir vel møkkete etter 5m i dette sørpeføret, men terapien i vasken gjørt det uansett verdt det... Vasken ble gjennomført med følgende: -Meguiars Washmitt x 2 -Meguiars NXT såpe -Prickbort avfetting -Swissvax detailing brush -Swisswax Wheel brush -Oppvaskkost til hjulbuer -17l vaskebøtte, 10l Skyllebøtte -Meguiars waffelwawe håndkle x 3 -Div microfiber til dørkarmer etc. -Meguiars Quick detailer -Meguiars Endurance Highgloss tire shine -NanoLotus proff glassforsegling Utgangspunktet er en bil som ikke har sett såpe på ca. 2 uker, og washmitt har den definitivt aldri sett. Da setter vi igang... Plenty med salt marinade som har satt seg som betong på den ubeskyttede lakken. MYE fastgrodd møkk på eksos stussen. Nesten så ille at jeg fikk lyst til å bytte. På med Prickbort... 55/45 Ting skjer... Håper dette er årets første insekt og at den ikke har sitti der siden i fjord. Så spyler vi skiten av! Underveis Denne lakken lengter sårt etter noe som kan tette porene, så den slipper ikke vannet uten kamp... Noe må jeg ha fått av bilen... Ikke akkurat noe SV Divine beading dette her... Litt "elbowgrease" var det som skulle til for å få "ny" eksospotte... Vips så var bilen ferdigvasket også, noe vannet i bøttene vitner om... Så venter litt småtteri av dagligdags godis. Det ble ingen bilder av NanoLotus forseglingen men her er noen ferdigbilder... Med litt autobahn på denne tassen her så slipper jeg så mye jobb nestegang. !"#¤#¤"#%&% Steinsprut som må fylles...Må nok pugge noen guider til våren. Med tanke på at det var helt svart på innsiden så er jeg fornøyd med dette resultatet etter maks 3 min jobb per felg. Det rykket litt i kameraet når jeg så at parkeringshuset under butikken var nesten helt tomt... Det var alt for idag. Jeg sitter og nyter en kald en med god samvittighet, titter stadig ut igjennom kjøkkenvinduet når jeg passerer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ksu Skrevet Mars 10, 2010 Share Skrevet Mars 10, 2010 Pent. Gidder du å ta min også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Mars 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2010 Er den møkkete nok så skal du ikke se bort ifra det Er morro å virkelig se at man gjør noe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
in2you Skrevet Mars 10, 2010 Share Skrevet Mars 10, 2010 Dette så jo veldig bra ut! Er morro å se forskjellen før og etter, og den var ikke rent liten akurat.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet Mars 11, 2010 Share Skrevet Mars 11, 2010 Herlig Alltid like digg med en ren bil! Kjenner at det kribler i fingrere etter å vaske å polere egen bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lapin Kulta Skrevet Mars 11, 2010 Share Skrevet Mars 11, 2010 Det ble rent ja!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Mars 11, 2010 Share Skrevet Mars 11, 2010 jepp, fint med ren bil, selv om det holder i akkurat 500 meter. Min ble like ille igjen etter første tur til jobb på mandag, håper på litt tørrere veier med litt mindre salt fremover. Ellers fin bil du har og veldig riktig farge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Mars 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2010 Takk for hyggelige tilbakemeldinger... Det tok ca 500m før bilen var nedsprutet av sørpevann ja... Men så lenge snøen forsvinner så kan jeg takle litt møkkavann. MEN idag våknet jeg kl. 10 av et heftig brak, så jeg gikk ut til kjøkkenvinduet for å se hva som bråket sånn. Da så jeg at taket på garasjen til naboen var tomt for snø, noe det ikke var igår. All snøen hadde rast av med en gang og tatt med seg gjerdet mitt, som gikk rett i siden på bilen min. Spikeren har gjort litt skade... Mye snø å måke vekk når man egentlig er syk... Naboen er en 70år gammel millionær som tilbringer store deler av vinteren i syden, men heldigvis så kommer han hjem på onsdag. Håper han ikke er en av de gjerrig tampene av noen millinærer. Da burde det ikke være noe problem å ta dette utenom forsikringa... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Mars 11, 2010 Share Skrevet Mars 11, 2010 oi steike det der er jo maks uflaks da. Tror ikke jeg hadde ventet til ondsdag med å kontakte eier av garasjen, men hadde sagt i fra på forhånd. Du får ha lykke til med saksgangen her, selv om det ikke burde være noe problem. Skal vel gå på naboens husforsikring uansett dette, så er vel ikke så veldig mye å bekymre seg for sånn sett, uten om at det er jævla kjipt å få ødelagt bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Mars 11, 2010 Share Skrevet Mars 11, 2010 Det gjorde virkelig susen med en skikkelig vask. Og så bare for å få glede ødelagt av at en sløv, gammel kæill ikke gidder å få noen til å sjekke snøen på garasjetaket Satser på at det ordner seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet Mars 11, 2010 Share Skrevet Mars 11, 2010 Uff! Slikt er så kjedelig. Nesten det samme skjedde med meg tidligere i år. Skrape bilen hadde skrapt alt av hard snø og is opp i siden på bilen, bare ved fronten da. Hadde jo vært min skyld hvis jeg hadde stått helt inn til veien, men de hadde jo skrapt 1 meter ut av veien og inn på min tomt! Fikk no små skader jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Mars 11, 2010 Share Skrevet Mars 11, 2010 Pen E90, blackline lyktene gjør mye Hvilken dim er det på felgene? 17 eller 18''? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Mars 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2010 oi steike det der er jo maks uflaks da. Tror ikke jeg hadde ventet til ondsdag med å kontakte eier av garasjen, men hadde sagt i fra på forhånd. Du får ha lykke til med saksgangen her, selv om det ikke burde være noe problem. Skal vel gå på naboens husforsikring uansett dette, så er vel ikke så veldig mye å bekymre seg for sånn sett, uten om at det er jævla kjipt å få ødelagt bilen. Jeg har pratet med kjerringa til huseieren også har jeg som kjent dokumentert godt med bilder og fått takst på skaden. nesten 10'000,- kommer herligheten på... Pen E90, blackline lyktene gjør mye Hvilken dim er det på felgene? 17 eller 18''? Baklyktene byttet jeg dagen etter jeg hentet bilen, de gjør utrolig mye! Felgene er 18" BMW felger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå