Gå til innhold

Bestille bremser på eBay, moms/frakt/toll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er ganske mange som fører EBC sine bremser på eBay,

og prisene er mildt sagt forlokkende.

Må skifte bremsene på min nettopp ny-importerte 118d (som i følge selger, kom rett fra Storservice i Tyskland).

Vurderer nå ihvertfall å gå til innkjøp av litt mer "fancy" bremser

Hvordan blir det med frakt, moms og toll på dette?

Det overstiger jo fryktelig fort denne 200,- grensen - men jeg har hørt det ikke er moms på bildeler(?)

Vil gjerne også høre erfaringer rundt Greenstuff og borrede bremeskiver :-)

(Det ser langt bedre ut enn de orginale bremsene på 118d, men funker det til vanlig bykjøring?)

Skrevet

Det er absolutt moms på bildeler. Det er dog ikke toll. Problemet er at bremser (spesielt skiver) er TUNGT, og det blir derfor grisedyr frakt (ikke spør hvorfor jeg vet.. :(), men et alternativ er å bestille via båtfrakt hos jetcarrier. Da tar det riktignok en måned, men..

Greenstuff og borrede bremseskriver fungerer helt utmerket til vanlig, men det har ingen fordeler kontra orginalt. Så gode bremsene er orginalt på 1-serien hadde jeg aldri kjøpt noe uorginalt.

Skrevet

MEGET gode poenger! :-)

Hehe, så plutselig bare at det blir akkurat samme pris for borrede skiver og greenstuff-klosser på eBay, som orginale skiver og klosser fra Koed (de er vel gjerne ikke orginale engang).

Skulle jeg kjøpt EBC-varene i Norge, ser jeg de ligger på ca. 3500,- mot 1500,- på nettet.

Men, med moms, så er vi vel oppi de prisene fort..

Jeg har aldri følt hvordan bremsene er på 1-serien tror jeg.

Kjøpte bilen for én mnd siden, og sjekket selvfølgelig ikke bremsene,

men har hele tiden hatt en følelse av at de ikke var så gode som på 520`en jeg hadde.

La meg ned på (tørr!) asfalt og fant ut at det er ca. 2mm kant på skivene og nesten ikke klosser igjen..

Så, den storservicen han skrøt over, må han lenger ut på landet med.

Skrevet

Hehe. Jeg vil tro 1'ern har fullstendig overlegne bremser hvis det er en E34 du sammenligner med. At det faktisk er bremser igjen har nok litt å si, men.. :lol:

Disse som kjører 1-serie på bane skryter jo veldig av bremsene (og bilene forøvrig).

Skrevet

E34'en jeg solgte for halvannen mnd. siden hadde 2 uker gamle kalipere, skiver og klosser, så den funket veldig bra ;-)

Men, flott..!

Da blir det orginale klosser og skiver (eller, er de orginale, de som Koed selger?)

Ser GS kjører BLODPRIS på samme tingene.

Gleder meg til å få ordentlige bremser på bilen! :-)

Skrevet

Når jeg kjøpte bremseskiver var det faktisk billigst hos Bavaria, så det kan være verdt å sjekke ut lokalt også. :)

Skrevet

Tusen takk for tipset!!

Litt OT, men jeg må fortelle sluttresultatet på mitt søken etter montering av bluetooth og iPod-interface i bilen. (Gjelder Bavaria).

Ringe Jæger først, siden de ligger 5 minutter herfra. Hørte mye trykking i bakgrunnen, før service-fyren begynte å småle - 30.000 ferdig montert. (10.000 for iPod, og 20.000 for BT).

Ble litt snurt, lot tanken ligge noen dager, før jeg ringte Bavaria i Haugesund:

5.000 for hver (altså 20.000 billigere enn hos Jæger).

Skrevet

Helt utrolig at to merkeforhandlere skal sprike så mye på prisen. Virker ikke helt som om Jæger vet hva de har gitt pris på.

Har du sjekket opp mulighetene til å montere dette selv? Det finnes somregel gode guider på nettet for slike ting.

Skrevet

Problemet er at bilen må kodes, for å få iPod-funksjonen opp å gå.

Ellers finnes jo Parrot-kittene til noen tusenlapper - men nå Bavaria leverer deler OG montering for 5 flak, så er det jo ikke noe å lure på.

Skrevet

Ikke tenk altfor mye på bremser, BMW pleier jo som regel å lage gode dimensjoner på bremsene sine originalt så. :)

Skrevet

Jeg tviler ikke ett sekund på at bremsene til BMW er gode, de lager trossalt biler etter én standard: Den skal være moro å kjøre (freud am fahren).

Men, det er jo flaut SMÅ skiver på E87 118d - må vel opp på 123d før det begynner å ligne noe annet en lekebil,

og derfor var tanken at borrede og slissede skiver i det minste ser tøffere ut.

Men, så var det spørsmålet om det lot seg bruke til vanlig, daglig, kjøring. Det fikk jeg jo svar på :)

Men, Yngve - 1500+ moms eller? (Ikke at momsen på 1500,- utgjør det helt store).

Ser ikke at de frakter til Norge, men det står at det bare er til å kontakte selger.

Hvordan er kvaliteten og holdbarheten på disse skivene vs. orginale eller evt. EBC sine?

Leste forresten tråden din om E30`en. UTROLIG bra prosjekt!! (og ufattelig lettlest, siden du har oppsumert hele prosessen gjennom én post!

Skrevet

Jeg bestilte m3 frembremser (skiver/calipper/klosser) med spindler og stålomspunnende slanger fra USA. Fraktmessig trur jeg dette kom på 1300kr. Dette kan jo gi en liten indikasjon med tanke på fraktpris. Dette var dog med ganske rask levering. Pakken kom 1.5 døgn etter bestilling.

Skrevet

Hei. Når det kommer til toll og moms ikke gløm!!

Riktig at alt under 200 er moms og toll frit ja. da legger di ikke til det det koster i frakt

Men det som har verdi + fraktkosnad 200 til 1000. kan posten/fraktselskap fortolle for deg (+posten 108kr)

Da betaler du moms 25%

OBS obs

Fra 1000 og opp over er det Tollvesenet som fortoller, de forlanger ofte faktura på varen og frakt kosnadd.

kan også komme ekstra fortolling avgift utenom moms av varen og av frakt kostnadd.

tolvesentet tar 204kr for denne jobben. often må man betale dette før di sender dette videre fra gardemoen.

Dette har jeg gjort flere ganger, enkelte ganger kunne det svart seg å kjøpt varen i sverge elle danmark og hente det selv.

Har også kjøpt mye på ebay, der kan enkelte skrive ned verdien, men ofte svarer det seg å ikke skrive det ned for mye hvist varen er dyr. Posten har fåt påpakk av tollvesenet at di skal opne varer hvist det er den minste tvil eller ingen dokumentasjon

Ofte tror di i usa at det er bare å hake av for gift,sampel etc og da slipper vi toll men dette stemmer ikke.

PS jeg køpte fullt sett med USR og EBC green stuff til min 1 serie e82 kostet 6000 hos brakers norge fyker bra de. biter lit bedre en di orginale, men har ikke kjørt har med dem ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...