Gå til innhold

Trenger nye GODE sommerdekk. Hva er deres erfaringer?

larserso
 Share

Anbefalte innlegg

Drar igang nok en tråd om sommerdekk. Dere får bære over med meg. Nesten samtlige tråder jeg fant handlet om hva slags rimelige dekk med merkelige navn man burde kjøpe så fant ikke akkurat det jeg leter etter.

Jeg trenger nye sommerdekk til min E46 touring. Kjører nå Michelin Pilot Sport 2 i 225/40/18 og er godt fornøyd med de. Men, når man først skal bytte må man jo vurdere alternativene. Jeg er overhodet ikke interessert i billig-dekk, det er ikke der jeg vil spare penger i bilholdet. Har dere noen anbefalinger på gode dekk? Er det noe som er bedre enn dekkene jeg har som jeg burde vurdere? Vektlegger kjøreegenskaper, sporing, støy og slitestyrke. Og betaler heller det det koster for å få kvalitet. De fleste tester er jo også for dekk i 16" og ikke av de litt mer sportslige dekkene.

Takker for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg Vredestein Sessanta. Sinnssykt gode dekk til en overkommelig pris, men lagt ifra "billigdekk"!

After researching dozens of decent quality tyres from prices of £100 through to £200 reading these reviews on here and loads of others, these were the tyres i ended up getting and i cannot reccommend them enough, i have them on the front and without doubt will be replacing the rear later this month with the same, brilliant in dry and wet, ive done 6000 miles and they still look new and handle far better then any tyre ive used before of the same spec. Ive really thrown my car around on country roads pushing harder then is sensible to be honest and not once did it give the slightest indication it was struggling, even in the snow and slush ive gone exactly where ive wanted to be. a friend of mine whos runs a BMW 330 clubsport who is a diehard eagle F1 fan really pushed them and afterwards reluctantly admitted there were as good as his, i bought them for £230 a pair including delivery from hull (im in kent) so with hindsight great value for at least another 18 months to two yrs of life left. i have done the hardwork, ive researched spent hrs over many nights reading and checking and comparing and now from experience say dont waste any more time, get these...

Her er en god side med brukererfaringer på de fleste dekk. http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du fornøyd med PS2 så fortsett med de. Det er av de aller beste vanlige dekkene.

Godt poeng der. Mye mulig det jeg gjør. Tenkte at om noen f.eks. klart anbefalte Pirelli, Bridgestone eller annet av noen modell kunne det være verdt å sjekke ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte conti premiumcontackt 2 i fjor, og disse er helt overlegen når det gjelder holdbarhet og har gode egenskaper mot vannplaning++. har hørt at de kom litt dårlig ut i noen tester når det gjelder vannplaning i år, men min erfaring er i allefall att det er supre dekk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhandleren jeg kjøpte av anbefalte Dunlop Sportmaxx fordi de skulle støye mindre og spore mindre, men ha litt kortere kjørelengde. Siden de var hakket billigere prøver jeg derfor de og satser på at jeg blir fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...