Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kan man ha bosted i sverige og kjøre svenskregga bil i Norge?

En bekjent av meg hadde værtfall det, svenske skilt etc.

Men lurer på om du må bli svensk statsborger først dog. :)

Skrevet

Man må bli svensk statsborger ja, og får å være det så må man ha registrert en adresse i sverige :)

Like greit det, smeller to fluer i en smekk.. Fin hytte på sommeren samtidig har man en feit e92 m3 stpende i garasjen :)

Skrevet

Man skal ha fast bosted i Sverige, dvs. du kan ikke være registrert i folkeregistret her i Norge lenger ( ikke være svensk statsborger, det har jeg skikkelig vanskelighet for å tro). Det er ikke så ille, i og med at du fortsetter å betale skatt for norske jobben din i Norge. Men du må aldri, aldri, finne på å bare kjøre svenskregistrert bil i Norge uten å "flytta ut" først, da kan du få pålagt hele avgiftsbeløpet pluss gebyr! Hadde vært kjipt å plutselig fått 600.000 NOK i avgifter på en E60 M5 som du betalte under 300.000 SEK for i Sverige, hehe... Leste om en innvandrer som mista sin bror og fikk besøk fra Tyskland. Her lånte han tyske bilen og ble stoppa av onkel blå, ble pålagt flere hundre tusen i avgift :roll:

Enkelte leiligheter i Arvika, og sikkert Charlottenberg også, koster under 50.000 NOK, så det er en relativt no-brainer... Nevner hytte i og med at man kan under 200.000 NOK finne seg et sted med god plass for lagring av 4-6 biler...

Fra Oslo tar det max 90 minutter å kjøre til Charlottenberg (nord-øst for Oslo) og på vei dit, gjennom norsk skog, har man også masse underholdende vei først :) Vi koste oss i hjel i MX5en min på sommerdager...

For min del hadde det fungert veldig bra mat/tobakk/treningskostholdsshopping i Sverige i helgen, kombinert med en liten hyttetur og kjøretur blant skogsveier som ofte er nyasfaltert og med bedre standard enn det er på enkelte motorveistrekninger i Norge! Også er (de rette) veiene i området veldig, veldig tynt trafikkerte så man kan fort oppdage enkelte veier der man kan leke uten signifikant risiko for å miste lappen... Og fordi Sverige er mye mer linket med Europa enn Norge er, kan man ta seg raske helgeturer til Nürburgring f. eks. ved å kjøre til Tyskland via Danmark.

Jeg har også et familiemedlem som flyttet fra Italia til Sverige. Fordi han skal bo der i lenger enn ett år, måtte han bytte sitt italienske førerkort til et svenskt et. Så jeg regner med at det å kunne bytte over til svenskt førerkort ikke er så stort problem, og med det kan hvertfall norsk politi ta seg en bolle hvis du blir stoppa!

Skrevet

En kamerat bor i Sverige. Han jobber i Oslo. han kunne da ha hybel i Oslo, og ukependle. Hybelen måtte være under 30kvm mener jeg han sa.

Nautiluz her bor jo også i Sverige. Han kan alt om dette her :)

Du skatter til landet der du jobber mener jeg. Pappa jobba i sverige før.

Skrevet

Velii intelesting!!

En kamerat har kjøpt seg cayenne på svenske skilter( kjerringa er svensk ) og skal melde flytting, men kan fortsatt ha hus i Norge

Skrevet
Nok svenskeprat nå gutter! Bilder!

Noen som ville ha mer Porsche?

Nye 991 i RSR utførelse. =P~

Er nok "bare" 997 i oppgradert form du viser her...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...