fizn Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Kan man ha bosted i sverige og kjøre svenskregga bil i Norge? En bekjent av meg hadde værtfall det, svenske skilt etc. Men lurer på om du må bli svensk statsborger først dog. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Det er vel ikke så ille...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Man må bli svensk statsborger ja, og får å være det så må man ha registrert en adresse i sverige Like greit det, smeller to fluer i en smekk.. Fin hytte på sommeren samtidig har man en feit e92 m3 stpende i garasjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 pakistaner med hytte...hmmm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Man skal ha fast bosted i Sverige, dvs. du kan ikke være registrert i folkeregistret her i Norge lenger (må ikke være svensk statsborger, det har jeg skikkelig vanskelighet for å tro). Det er ikke så ille, i og med at du fortsetter å betale skatt for norske jobben din i Norge. Men du må aldri, aldri, finne på å bare kjøre svenskregistrert bil i Norge uten å "flytta ut" først, da kan du få pålagt hele avgiftsbeløpet pluss gebyr! Hadde vært kjipt å plutselig fått 600.000 NOK i avgifter på en E60 M5 som du betalte under 300.000 SEK for i Sverige, hehe... Leste om en innvandrer som mista sin bror og fikk besøk fra Tyskland. Her lånte han tyske bilen og ble stoppa av onkel blå, ble pålagt flere hundre tusen i avgift Enkelte leiligheter i Arvika, og sikkert Charlottenberg også, koster under 50.000 NOK, så det er en relativt no-brainer... Nevner hytte i og med at man kan under 200.000 NOK finne seg et sted med god plass for lagring av 4-6 biler... Fra Oslo tar det max 90 minutter å kjøre til Charlottenberg (nord-øst for Oslo) og på vei dit, gjennom norsk skog, har man også masse underholdende vei først Vi koste oss i hjel i MX5en min på sommerdager... For min del hadde det fungert veldig bra mat/tobakk/treningskostholdsshopping i Sverige i helgen, kombinert med en liten hyttetur og kjøretur blant skogsveier som ofte er nyasfaltert og med bedre standard enn det er på enkelte motorveistrekninger i Norge! Også er (de rette) veiene i området veldig, veldig tynt trafikkerte så man kan fort oppdage enkelte veier der man kan leke uten signifikant risiko for å miste lappen... Og fordi Sverige er mye mer linket med Europa enn Norge er, kan man ta seg raske helgeturer til Nürburgring f. eks. ved å kjøre til Tyskland via Danmark. Jeg har også et familiemedlem som flyttet fra Italia til Sverige. Fordi han skal bo der i lenger enn ett år, måtte han bytte sitt italienske førerkort til et svenskt et. Så jeg regner med at det å kunne bytte over til svenskt førerkort ikke er så stort problem, og med det kan hvertfall norsk politi ta seg en bolle hvis du blir stoppa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 this is interesting! Men om man melder seg "ut" av norge så må man vel skatte til sverige og ikke norge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 En kamerat bor i Sverige. Han jobber i Oslo. han kunne da ha hybel i Oslo, og ukependle. Hybelen måtte være under 30kvm mener jeg han sa. Nautiluz her bor jo også i Sverige. Han kan alt om dette her Du skatter til landet der du jobber mener jeg. Pappa jobba i sverige før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Velii intelesting!! En kamerat har kjøpt seg cayenne på svenske skilter( kjerringa er svensk ) og skal melde flytting, men kan fortsatt ha hus i Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon85 Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Nok svenskeprat nå gutter! Bilder! Noen som ville ha mer Porsche? Nye 991 i RSR utførelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 ser ikke forskjell på denne og en eldre modell... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 The force is strong in this one... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 elsk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Nok svenskeprat nå gutter! Bilder!Noen som ville ha mer Porsche? Nye 991 i RSR utførelse. Er nok "bare" 997 i oppgradert form du viser her... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå