rt007 Skrevet Mars 24, 2010 Skrevet Mars 24, 2010 Jeg har en 01 mod 520d som ved pådrag kutter. Jeg gir gass og kjenner at bilen begynner å dra, og så stopper den liksom litt opp før den drar litt igjen og så stopper den igjen. Slik går det hele veien oppover og uansett gir. Merker ikke noe særlig til dette om jeg forsiktig øker farten i de forskjellige girene. Det er heller ikke noe varsel lamper som lyser. Noen som har vært borti dette problemet før?
Johnsen86 Skrevet Mars 24, 2010 Skrevet Mars 24, 2010 Virker det som fusking eller bare dårlig drag? Om det er dårlig drag kan det være styringa til turboen, sitter en liten magnetventil nede ved turboen som styrer vakumet inn på styringa til vgt'en, denne kan kødde seg. Ville også sjekke slangene ned til denne, den som kommer fra ca oljefilteret og over og inn på vakumdåsa og ut til ventilen. For øvrig har jeg en bekjent som har sin 03 520d inne på bavaria i dag for lignende problem, skal si ifra hva de kommer fram til.
rt007 Skrevet Mars 24, 2010 Forfatter Skrevet Mars 24, 2010 Nei det virker ikke som fusking heller. Gir jeg full gass fra lavt turtall drar den liksom i rykk og napp opp i fart. Trenger ikke gi den full gass heller for å få den reaksjonen. Er det samme feil hadde det vært gull å fått vite hva som feilet bilen hans
rt007 Skrevet Mars 24, 2010 Forfatter Skrevet Mars 24, 2010 Bør jeg få tatt en diagnosetest eller vil ikke det gi noe resultat? Siden jeg ikke har noe varsellamper som lyser tenker jeg på.
Otis Skrevet Mars 24, 2010 Skrevet Mars 24, 2010 Diagnose er gull verdt. Det kan også være feil på EGR ventilen, den vil gi lignende symptomer. Men ta en diagnose uansett.
rt007 Skrevet Mars 24, 2010 Forfatter Skrevet Mars 24, 2010 Takker for svar. Er det noen her på forumet som kan hjelpe meg med en diagnosetest i Oslo området?
Johnsen86 Skrevet Mars 25, 2010 Skrevet Mars 25, 2010 Får høre fra hva det feilte den andre i morra tenker jeg, glemte jo seff å nevne luftmassemåler, det er det mest naturlige etter dine symptomer. Tenkte ikke på det siden den nylig er bytta på kompisen min sin uten at det hjalp Få tatt en diagnose ja, skal ikke mye til før luftmassemåleren legger feil på feilminne så det burde være greit å finne ut om det er den
rt007 Skrevet Juni 28, 2010 Forfatter Skrevet Juni 28, 2010 Har nå fått tatt diagnose på bilen og den sa jo selvfølgelig ikke noe som helst... ikke en eneste feilmelding.... Har fått tips om at det veldig sansynlig er luftmengdemåleren da så prøver å bytte den. Er dette noe som må kodes eller er det bare plug and play?
Otis Skrevet Juni 29, 2010 Skrevet Juni 29, 2010 Har forstått det slik at det må kodes. Men er noe usikker da det finnes 2 versjoner, mener jeg. Noe uklart innlegg fra min side, men jeg er rimelig sikker på at det må kodes.
Bonden Skrevet Juni 29, 2010 Skrevet Juni 29, 2010 Har forstått det slik at det må kodes.Men er noe usikker da det finnes 2 versjoner, mener jeg. Noe uklart innlegg fra min side, men jeg er rimelig sikker på at det må kodes. Hvis du bytter fra gammel til ny type LMM må det kodes om eller (programeres) ,da disse to måler luft gjenomstrømningen på ulik måte.
Odd-M Skrevet Juni 29, 2010 Skrevet Juni 29, 2010 Hadde eksakt samme problem på min M57, bare at den i tillegg nekte å dra turtallet over 3000 rpm. Da var det fødepumpa som trøblet. Aner ikke om denne gamle pumpedieselen har fødepumpe, men sannsynligvis er det noe som pusher fuel frem til hovedpumpa.
Alpejohn Skrevet Juni 29, 2010 Skrevet Juni 29, 2010 Hadde eksakt samme problem på min M57, bare at den i tillegg nekte å dra turtallet over 3000 rpm. Da var det fødepumpa som trøblet. Aner ikke om denne gamle pumpedieselen har fødepumpe, men sannsynligvis er det noe som pusher fuel frem til hovedpumpa. Jeg og hadde samme/lignende problem på min M57 530d når pumpa under bilen var dårlig. Men det var om jeg ga full gass og den kom opp på 4000 rpm ca da kutta den. Gikk fint å kjøre den helt vanlig, og med litt gass, men dro jeg den ut på turtall så kutta den med en gang. Pumpa mi laga stygge lyder, hørte at det skrapa i den På min ligger den rett under førersetet/gulvet
Odd-M Skrevet Juni 30, 2010 Skrevet Juni 30, 2010 Viktig å merke seg at E39 520d i motsetning til 530d ikke er en common rail-motor så det er slett ikke sikkert den vil få samme symptomer.
rt007 Skrevet Juli 1, 2010 Forfatter Skrevet Juli 1, 2010 Har nå bestilt ny luftmengdemåler fra Koed og håper på at det gjør susen:) Symtomene høres litt ulike ut blandt folk her inne. Min drar dårlig helt til turboen slår inn på litt under 2000 o/min. Da begynner den å dra som normalt men kutter etter bare et lite øyeblikk før den begynner på igjen å dra. Slik fortsetter det 3-4 ganger om jeg da drar den opp på turtall før jeg må gire. Synes bilen også er veldig følsom på gassen mens motoren er kald. Da er det veldig rykk og napp med små bevegelser på gasspedalen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå