Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er ikke offisielt ennå, men har rimelig bra kilder der.

Og nybygget på Rødmyr er klart til sommeren, dette lover bra for alle BMW eiere i Grenlands området.

:applause:

Skrevet

Hmm.. Kan ikke si jeg er begeistret for å lese det. Er ganske prisbevisst, så jeg tråler begge web'ene etter "beste" pris. Så er det slik at Motortecknik/Schmiedmann blir GS, synes jeg det er litt leit med tanke på oss forbrukere som drar nytte av konkurranse på markedet.

Etter det jeg forstår så er GS grossist og detaljhandel, dvs de leverer deler til verksteder og til oss sluttbrukere. Det betyr at spesielt på slitedeler må de holde en høyere pris for å kunne rabatere til verkstedene. Schmiedmann selger direkte til oss sluttbrukere og kan derfor holde en lavere pris, spesielt på slitedeler.

Vi trenger konkurranse...

Skrevet
Hmm.. Kan ikke si jeg er begeistret for å lese det. Er ganske prisbevisst, så jeg tråler begge web'ene etter "beste" pris. Så er det slik at Motortecknik/Schmiedmann blir GS, synes jeg det er litt leit med tanke på oss forbrukere som drar nytte av konkurranse på markedet.

Etter det jeg forstår så er GS grossist og detaljhandel, dvs de leverer deler til verksteder og til oss sluttbrukere. Det betyr at spesielt på slitedeler må de holde en høyere pris for å kunne rabatere til verkstedene. Schmiedmann selger direkte til oss sluttbrukere og kan derfor holde en lavere pris, spesielt på slitedeler.

Vi trenger konkurranse...

Vel, driverne av nåværende MT, går over til GS.

GS skulle etablere seg i området anyway, så de gikk over til "fienden" på en måte.

Noe blir vel bedre, mens andre ting blir mindre bra antar jeg?

Vi får vente og se.

Skrevet
De er da ingen ting og klage over, koed er en meget sterk konkurent til gs..

Er mange år siden gs var billig.

Men Koed er ingen fysisk butikk. Ikke alltid man har tid til å vente 4 dager til 4 uker på deler :wink:

Skrevet
De er da ingen ting og klage over, koed er en meget sterk konkurent til gs..

Er mange år siden gs var billig.

Men Koed er ingen fysisk butikk. Ikke alltid man har tid til å vente 4 dager til 4 uker på deler :wink:

De er vell derfor gs har blit så dyre, flote buttiker og store utstilinger..

Vil jeg ha butikk eller trenger delene innen ett par dager har jo vi i trøndelag Strandveien Auto som stort sett er biligere en gs og har to kjempe karer på delelagret..

Har foresten aldri hatt problemer med verken leverings tid eller service hos Koed.

Skrevet

Syntes GS Bildeler er helt topp jeg! Rask og god service. Dette har jeg erfart både som privat kunde og gjennom jobben (Blakstad Auto på Kyrksæterøra). Er jo også veldig konkuransedyktig på pris?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...