Gå til innhold

Problemer ved fylling av diesel


Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Var nå ikveld på den lokale Shell'en. Tredde inn pistolen og ga fullt trykk. Gikk som bare det, og kunne til og med sette inn denne splinten så fylte den av seg selv. Sto og trykket på mobilen mens det fylte opp da jeg plutselig fikk hjertet i halsen av å høre at det begynte å fylle opp gjennom slangen, og var redd at kanskje denne pistolen kunne være defekt i øyeblikket, da jeg aldri har hørt den lyden komme mens jeg fyller drivstoff. Før jeg rakk å stoppe den, stoppet den heldigvis av seg selv. Full tank, uten problemer 😁.

Noterte meg derimot det at jeg har fylt på denne pumpen før, mens forrige gang jeg hadde problemer på samme bensinstasjon var det med en annen pumpe. Fyller på denne framover nå 👍

Endret av Rogne Påserud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke dette problemet lenger. 

Eneste jeg har gjort er å begynde å holde pistolen vinklet, med håndtaket vridd fremmover mot front av bilen. Ikke så mye, treffer vel frem i døra nesten. Jeg har ikke bytta noe deler heller.. Mulig jeg også drar den et par cm ut. Men lenge siden dette problemet plaget meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Alpejohn skrev:

Jeg har ikke dette problemet lenger. 

Eneste jeg har gjort er å begynde å holde pistolen vinklet, med håndtaket vridd fremmover mot front av bilen. Ikke så mye, treffer vel frem i døra nesten. Jeg har ikke bytta noe deler heller.. Mulig jeg også drar den et par cm ut. Men lenge siden dette problemet plaget meg. :)

Jeg hadde en langtur igår og funnet ut at dette bare er ren lotto for meg. Vet om pumpa jeg skal bruke fast hjemme, men måtte jo naturligvis fylle på flere plasser igår. 

Svingte først innom shell i Stjørdal og skulle fylle helt opp. Prøvde blant annet din kombinasjon, samt mange andre uten hell. Til og med å holde pumpa oppned, med tanken om at denne sensoren kanskje var på bunnen av munnstykket. Ingenting funket så måtte bare nøye meg med å bruke en stund på å fylle. Etterhvert kom jeg til shell Gudvangen der jeg skulle fylle og trykte inn pumpa og fylte ivei uten problem, og kunne gå vekk og slå av en prat med en som viste sin interresse for bilen mens det fylte.

Orker ikke tenke på dette noe mere ettersom dette tydeligvis er noe som gjelder noen pumper men ikke andre. 😁

Selv om det kommer til å gnage litt i bakhodet mitt hvorfor dette er sånn...

Endret av Rogne Påserud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel kanskje an på om pumpa pumper veldig fort også, har prøvd meg på den beregnet for lastebil, og det gikk ikke så bra.
Men syns å huske at de som fyller relativt fort oftere gir problemer også. Så du får bare gruble litt å se om du finner et mønster. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Alpejohn skrev:

Kommer vel kanskje an på om pumpa pumper veldig fort også, har prøvd meg på den beregnet for lastebil, og det gikk ikke så bra.
Men syns å huske at de som fyller relativt fort oftere gir problemer også. Så du får bare gruble litt å se om du finner et mønster. :)

Nå har jeg ikke rettet forkus på hastigheten til de forskjellige pumpene men da de pumpene som er vrange slår ut selv når jeg prøver med halvt trykk, tviler jeg på at det har noe med det å gjøre😅. Beste jeg klarer å gruble ut er kanskje noe om hvordan endestykket er utformet eller hvor fort sensoren slår ut 🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...